دبیرکل کمیته المپیک در گفت و گو با برنا:

تعامل مناسبی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود دارد/ برای فدراسیون‌های المپیکی بودجه ویژه‌ای در نظر داریم

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۵۱۶۷
تعامل مناسبی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود دارد/ برای فدراسیون‌های المپیکی بودجه ویژه‌ای در نظر داریم
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تعامل لازم برای حمایت از ورزشکاران المپیکی را دارند.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به آغاز برنامه‌های ورزشی اظهار داشت: کرونا تمام کشورهای دنیا را درگیر کرد و ما هم متاسفانه در کشورمان دچار چالش‌های زیادی با این بیماری ناشناخته شده‌ایم. خوشبختانه با بهتر شدن اوضاع تدابیر خاصی از سوی وزارت ورزش و ستاد ملی مقابله با کرونا برای آغاز فعالیت‌های ورزشی در حوزه قهرمانی، باشگاهی و همگانی درنظر گرفته شده و ما هم براساس تصمیمات گرفته شده حرکت می کنیم و فعالیت‌های ورزشی را استارت می زنیم. درباره تعویق المپیک هم تابع کمیته بین‌المللی المپیک هستیم که همسو با سامان بهداشت جهانی تصمیم گیری می کند.

سعیدی درخصوص بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون‌ها در سال جاری ادامه داد: برخی از فدراسیون ها مثل فدراسیون هندبال با توجهات بیشتری نسبت به گذشته رو به رو شده و میزان بودجه آنها افزایش یافته است.فدراسیون ها هندبال از جمله فدراسیون هایی است که توجه بیشتری به آن شد و از آنجایی که این رشته ظرفیت قهرمانی در آسیا را دارد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. البته این حمایت برای همه فدراسیون‌های المپیکی در سال جاری وجود دارد و کمیته ملی المپیک هر میزان پولی که از دولت بگیرد را به این فدراسیون ها اختصاص خواهد داد. البته امسال با شرایط خاص اقتصادی رو به رو هستیم و نمی توانیم رقم دقیق بودجه را بگوئیم اما در خرداد ماه اولین واریزی را برای فدراسیون ها خواهیم داشت

دبیرکل کمیته ملی المیپک با اشاره به اینکه فدراسیون‌های المپیکی برای دریافت بودجه در اولویت هستند، ادامه داد: صالحی امیری تلاش زیادی برای افزایش بودجه ورزش انجام داده تا درصد قابل ملاحظه‌ای به بودجه فدراسیون‌ها افزوده شود. ضمن اینکه اولویت ما رشته‌های المپیکی است و به این فدراسیون‌ها براساس شاخص ها و معیارهای درنظر گرفته شده بودجه بیشتری اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: از مدت‌ها پیش در کمیته ملی المپیک برای تامین بودجه ورزشکاران المپیکی برنامه ریزی کردیم. قبل از شیوع کرونا نیمی از ارز مورد نیاز کاروان به مبلغ 500 هزار یورو خریداری و ذخیره شده است. قبل از کرونا هم با تمام فدراسیون‌هایی که شانس کسب سهمیه داشتند جلسه داشتیم و در بحث تجهیزات هم برای قهرمان‌ها بسته های تمرینی درنظر گرفته شده که در اختیار آنها می گذاریم. خوشبختانه تعامل مناسبی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و تصمیمات همسو در راه اعتلای ورزش کشور اتخاذ می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز