ملی پوش دوومیدانی جانبازان و معلولین؛

دارابیان: پویش “تمرین در خانه” را با خلاقیت همراه کردیم/ در روزهای قرنطینه کتاب های روانشناسی ورزشی را مطالعه کردم

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۹:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۵۸۹۸
دارابیان: پویش “تمرین در خانه” را با خلاقیت همراه کردیم/ در روزهای قرنطینه کتاب های روانشناسی ورزشی را مطالعه کردم
بانوی ملی پوش پارا دوومیدانی کشورمان از فعالیت در روزهای قرنطینه و اهداف ورزشی خود گفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، الناز دارابیان متولد مرداد ماه سال ۱۳۶۵ و ساکن استان البرز است که ورزش را همزمان با قبولی در مقطع ارشد رشته ادبیات در سال ۸۹ آغاز کرد و در اردیبهشت سال ۹۷ با ثبت عملکرد موفق در مسابقات انتخابی، به تیم ملی دعوت شد و توانست در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مدال طلا پرتاب دیسک را به دست آورد.

بانوی پارا دوومیدانی کشورمان در گفتگویی بیان کرد: سال گذشته هر روز تمرین داشتیم اما شیوع بیماری کرونا تمام برنامه ها را برای حضور در مسابقات امارات به هم ریخت. در روزهای نخست قرنطینه از این موضوع بسیار ناراحت بودم اما با برنامه ریزی، توانستم مجدد روحیه ام را تقویت کنم و مسیر را محکم تر از قبل ادامه دهم.

وی ادامه داد: در این روزها از طریق فضای مجازی با خانم شیعه در ارتباط هستم و بر اساس برنامه ریزی او، تمریناتم را در منزل پیگیری می کنم. همچنین به مطالعه کتاب های مختلفی مثل روانشناسی ورزش پرداختم تا بتوانم عملکردم را به سمت موفقیت بیشتر سوق دهم.

پویش “تمرین در خانه ” را با خلاقیت همراه کردیم

دارابیان تصریح کرد: زمانی که پویش “تمرین در خانه” آغاز شد با پیشنهاد خانم شیعه، تصمیم گرفتیم این پویش را همراه با خلاقیت با حضور بانوان دوومیدانی کار استان البرز پیگیری کنیم و با هماهنگی که از طریق فضای مجازی صورت گرفت، فیلمی از نحوه تمرین تهیه شد، تا انگیزه ای برای دیگر ورزشکاران و افراد مختلف جامعه باشد.

وی کسب مدال طلا بازی های پاراآسیایی جاکارتا را شیرین ترین خاطره ورزشی خود دانست و گفت: هرگز آن لحظه را فراموش نخواهم کرد. ایستادن روی سکو نخست به عنوان یک بانوی ایرانی با حجاب اسلامی و اهتزاز پرچم کشورم به قدری باشکوه بود که همچنان از یاد آوری آن احساس غرور، آرامش و شادی می کنم.

کسب مدال پارالمپیک آرزوی ورزشی ام است

او در ادامه تصریح کرد: هر رورزشکاری آرزو دارد تا در المپیک یا پارالمپیک حضور داشته باشد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و آرزو دارم بتوانم در پارالمپیک برای کشورم با کسب مدال افتخار آفرینی کنم.

وی از خودش به عنوان مشوق اولیه برای حضور در دنیای ورزش یاد کرد و افزود: قبل از ورود به ورزش، احساس می کردم که هنوز در زندگی ام خلایی وجود دارد و خودم را تشویق کردم تا با پذیرش سختی ها، وارد ورزش شوم و خوشحالم که خانواده حمایتم کردند و امروز توانستم از افتخار آفرینان کشورم باشم.

دارنده مدال طلا بازی های پاراآسیایی تصریح کرد: به افراد دارای معلولیت پیشنهاد می کنم وارد دنیای ورزش شوند چرا که بهترین راه برای حضور در جامعه است و حتی به آنها کمک کند تا در دانشگاه نیز به تحصیلات شان را ادامه دهند.

ورزش عامل موفقیتم در مقطع فوق لیسانس بود

وی عنوان کرد: ورزش کمک زیادی به من کرد که در مقطع ارشد به راحتی تحصیلاتم را ادامه بدهم و موفق باشم چرا که احساس نشاط و سرزندگی آن اجازه نداد در این مسیر خسته شوم. به نظرم ورزش باید جزئی از زندگی تمام انسان ها باشد تا بهتر به مسیرشان ادامه دهند.

در پایان نظر بانوی ملی پوش پارا دوومیدانی کشورمان را درباره این واژه‌ها جویا شدیم:

ماه مبارک رمضان:

ماهی با معنویت و احساس های خوب و گفتگو با خداوند

پارا دوومیدانی:

عشق و زندگی

ورزش:

برای هر انسانی ضروری است

زندگی:

 تنها یک بار فرصت تجربه آن را دارید

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز