فرزاد آشوبی در گفتگو با برنا:

مخالفان برگزاری لیگ هیچ منطقی ندارند/ به خاطر خودشان سنگ تعطیلی را به سینه می‌کوبند

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۸۸۱۲
مخالفان برگزاری لیگ هیچ منطقی ندارند/ به خاطر خودشان سنگ تعطیلی را به سینه می‌کوبند
بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: برخی از باشگاه‌هایی که برای پرداخت مطالبات خود دچار مشکل هستند و مشکلات مدیریتی دارند، ترجیح می‌دهند لیگ برگزار نشود اما آنها نمی‌توانند و نباید برای بقیه فوتبال تصمیم بگیرند.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص آغاز به کار دوباره لیگ برتر اظهار داشت: این واقعیت که باید تا مدت زمان نامعلوم با کرونا کنار بیاییم را بپذیریم. حالا که مشخص نیست چه زمانی از دست این ویروس خلاص می‌شویم بهتر است با رعایت تمام جوانب به زندگی ادامه دهیم. شخصا موافق ادامه برگزاری مسابقات فوتبال در کشور هستم و از کسانی که خواستار لغو لیگ‌ها هستند تعجب می کنم چون آنها هیچ منطقی پشت خواسته‌شان نیست و فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند.

او در ادامه افزود: کسانی که خواستار تعطیلی لیگ برتر هستند استدلال درستی برای برگزار نشدن مسابقات ندارند. از یک طرف خواستار تعطیلی فوتبال هستند و از طرف دیگر نمی‌خواهند تکلیف تیم قهرمان و سهمیه آسیایی، سقوط کننده‌ها به لیگ دسته اول و صعود کننده‌ها به لیگ برتر مشخص شود پس کاملا مشخص است این افراد نمی‌توانند هیچ استدلال درست و منطقی برای برگزار نشدن لیگ‌ها داشته باشند و فقط برای شرایط خودشان است که سنگ تعطیل شدن لیگ را به سینه می‌کوبند. اگر قرار به تعطیلی لیگ بود باید نمایندگان همه باشگاه‌ها در جلسه‌ای با حضور مدیران فدراسیون شرکت می‌کردند و درباره این موضوع و تعیین تکلیف بقیه موارد تصمیم‌گیری می‌شد نه اینکه 2 نفر به خاطر شرایط باشگاه‌شان و اینکه می‌دانند دیگر دست‌شان از قهرمانی کوتاه است بخواهند درباره همه چیز فوتبال تصمیم بگیرند.

مربی تیم فوتبال خوشه طلایی خاطرنشان کرد: برخی از باشگاه‌هایی که برای پرداخت مطالبات خود دچار مشکل هستند و مشکلات مدیریتی دارند، ترجیح می‌دهند لیگ برگزار نشود اما آنها نمی‌توانند و نباید برای بقیه فوتبال تصمیم بگیرند. اگر استدلال منطقی داشتند می‌شد حرف‌شان را پذیرفت اما واقعیت این است که آنها بی‌منطق خواستار تعطیلی فوتبال هستند. حرف ما این است که باید نتیجه فوتبال در زمین و در شرایط عادلانه اتفاق بیفتد. در 8 یا 9 بازی اتفاقات زیادی در فوتبال رخ می‌دهد و سرنوشت خیلی چیزها تغییر می‌کند پس باید حتما بازی‌ها برگزار شود تا تکلیف همه چیز در زمین فوتبال مشخص شود.

آشوبی که تیمش مقابل پرسپولیس بازی دوستانه برگزار کرد، افزود: با تمام احترامی که برای همه تیم‌های مدعی قهرمانی قائل هستم اما پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر است. کیفیت و ثباتی که در فوتبال پرسپولیس دیده می‌شود، عامل اصلی موفقیت این تیم در سال‌های اخیر بوده و شانس قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ امسال را هم چند برابر کرده است. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاید هم اتفاق خاصی در هفته‌های پایانی لیگ برتر رقم بخورد اما روند پرسپولیس در سال‌های اخیر نشان داده این تیم امسال هم جشن قهرمانی می‌گیرد.

او که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال را دارد، درباره مشکلات این 2 باشگاه گفت: تا وقتی که فوتبال دولتی باشد و پول بی‌حساب  و کتاب به استقلال و پرسپولیس تزریق شود، این 2 باشگاه مشکل خواهند داشت. اگر مدیران سرخابی‌ها برای به دست آوردن پول تلاش می‌کردند آن را به پای خارجی‌های بی کیفیت نمی‌ریختند و برنامه‌ریزی اصولی داشتند. در سال‌های اخیر اغلب خارجی‌هایی که به استقلال و پرسپولیس آمده‌اند هیچ کمکی به این دو تیم نکرده‌اند اما میلیاردها پول از فوتبال ما برده‌اند. واقعا نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد اما من هم چیزهایی درباره همکاری دلالان و برخی باشگاه‌ها شنیده‌ام. با این حال نمی‌توان با حدس و گمان درباره این مسائل حرف زد اما امیدوارم هرچه زودتر اوضاع مدیریتی فوتبال به سامان شود. 3/5

نظر شما