دیدار با رایزن جدید فرهنگی ایران در جمهوری کنیا؛

طهماسبی: تعامل بخش‌های بین الملل وزارت ورزش و سازمان فرهنگ و ارتباطات ضروری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۸:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۲
طهماسبی: تعامل بخش‌های بین الملل وزارت ورزش و سازمان فرهنگ و ارتباطات ضروری است
مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در دیدار با سیفی رایزن جدید فرهنگی کشورمان در جمهوری کنیا، بر تعامل میان حوزه‌های بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات و این وزارتخانه تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در دیدار با سیفی رایزن جدید فرهنگی کشورمان در جمهوری کنیا، بر تعامل میان حوزه‌های بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات و این وزارتخانه تاکید کرد.

در این دیدار طهماسبی اظهار داشت: همکاری‌های مشترک میان حوزه بین الملل این وزارتخانه و سازمان فرهنگ و ارتباطات می‌تواند به بهبود و ارتقاء عملکرد و گسترش ارتباطات بین المللی کمک کند بنابراین تعامل بخش‌های بین الملل این وزارتخانه و سازمان فرهنگ و ارتباطات ضروری است.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه ورزش و تاثیر دیپلماسی ورزشی در همکاری‌های مشترک را مورد توجه قرار داد.

در ادامه مدیر کل امور بین الملل توضیحاتی را در خصوص باشگاه‌های مهم ورزشی کشورمان، امکانات برگزاری نمایشگاه صنعت ورزش بویژه در امر پوشاک ورزشی در کنیا، ظرفیت بالای علمی دانشگاه‌های ایران در راستای دانش افزایی و انتقال دانش ورزشی کشورها، امکانات برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل مربی و ورزشکار در رشته‌هایی چون والیبال، کشتی، تکواندو، ورزش های رزمی و...ارائه کرد.

طهماسبی با اشاره به ظرفیت ورزش به عنوان فرصتی برای توسعه صلح و دوستی بین کشورهای جهان گفت: در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه‌های حاضر در ستاد آفریقای مستقر در نهاد ریاست جمهوری، برنامه‌هایی را با استفاده از ظرفیت فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، به ستاد مذکور ارائه و آماده‌ی اجرای برنامه‌ها در زمان مناسب است.

طهماسبی در این نشست دستورالعمل ابلاغی وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی با عنوان "حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و جایگاه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ورزش" را مورد توجه قرار داد.

او گفت: موضوع کسب کرسی‌های بین المللی ورزشی نیازمند نگاه جدی رایزنان فرهنگی کشورمان است که با همکاری‌های مشترک بتوانیم به تحقق اهداف پیش بینی شده در چارچوب سیاست‌های خارجی نظام در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دست پیدا کنیم.

سیفی رایزن فرهنگی ایران در جمهوری کنیا نیز با مثبت خواندن نتایج این نشست، ابراز امیدواری کرد، به عنوان رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور کنیا بتواند با همراهی وزارت ورزش و جوانان تعاملات بین المللی خوبی را بین دو کشور بالاخص در زمینه ورزش و جوانان برقرار کند.

وی از کنیا به عنوان کشوری جوان نام برد که می‌توان با گسترش همکاری‌های ورزشی به توسعه روابط بین دو کشور در حوزه ورزش کمک کرد.

رایزن جدید فرهنگی ایران در جمهوری کنیا در ادامه از وجود نمایندگی دو سازمان بین المللی مهم در کنیا، دفتر اسکان سازمان ملل و دفتر محیط زیست سازمان ملل، در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی ورزشی و عمومی کشور یاد کرد .

او همچنین توضیحاتی را در رابطه جمعیت قابل توجه ایرانیان مقیم در بندر مومباسای این کشور (قطب صنعت گردشگری کنیا) اشاره کرد و از این جمعیت به عنوان ظرفیت قابل توجه در توسعه روابط طرفین نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز