استارت لیگ برتر بعد از ۱۱۶ روز

دوئل در دل کرونا/ کدام استقلالی پیروز می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۵:۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۹
دوئل در دل کرونا/ کدام استقلالی پیروز می‌شود؟
باید دید تقابل جذاب و دیدنی دو سرمربی جوان و باهوش از نسل جدید به کجا می‌انجامد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از کش و قوس فراوان امروز استارت ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال زده می شود. امشب ساعت 9 در حالیکه شهر اهواز با بیم و هراس کرونا نفس می‌کشد، در ورزشگاه فولاد آره نای این شهر شاگردان فرهاد مجیدی و جواد نکونام رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

استقلال و فولاد رقابت تنگاتنگی برای کسب یکی از سهمیه های آسیایی دارند. استقلال با 36 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته و فولاد با 33 امتیاز در رتبه ششم حضور دارد. البته کار فولاد برای رسیدن به رتبه های بالاتر سخت تر از استقلال است اما نکونام به پیروزی مقابل استقلال در این دیدار عقب افتاده امیدوار است تا جای آبی پوشان را در رده چهارم بگیرد.

فولاد پیش از اینکه کرونا لیگ را برای چهار ماه به تعطیلی بکشاند در سه بازی پایانی خود به سه برد متوالی دست پیدا کرده بود نشان دهد عزم جواد نکونام و شاگردانش برای کسب سهمیه آسیایی برای اهوازی های پرشور زیاد است. نکونام با وجود اینکه از مخالفان آغاز دوباره لیگ برتر بود اما در نهایت به تصمیم فدراسیون فوتبال تمکین کرد تا امشب تیمش در دیداری سرنوشت ساز مقابل استقلال به میدان برود. او در دیدار امروز مقابل استقلال پاتوسی و ایوب والی را در اختیار ندارد و باید دید برای پر کردن جای خالی این دو بازیکن تاثیرگذار چه تدبیری می اندیشد. به غیر از رقابت دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی تقابل جواد نکونام با تیم همیشه محبوبش استقلال هم یکی از جذابیت های این دیدار است چون نکونام علاوه بر اینکه سابقه حضور در استقلال را دارد، همیشه هم از این تیم به عنوان تیم محبوب خود یاد کرده است. جالب است بدانید این سومین تقابل نکونام با استقلال در قامت مربی است. او در ۲ دیدار قبلی، به تساوی رسیده است.

در آن سوی میدان استقلال فرهاد مجیدی قرار دارد با وجود اختلاف 10 امتیازی با صدر جدول هنوز به طور کامل قید قهرمانی را نزده است. شاگردان کاپیتان سابق و محبوب استقلال اگر بتوانند در دیدار عقب افتاده با فولاد به پیروزی برسند، امید بیشتری برای رسیدن به پرسپولیس در صدر جدول خواهند داشت. مجیدی از روزی که تمرینات استقلال آغاز شد تمام هم و غم خود را روی آماده کردن شاگردانش گذاشته است. او در 4 بازی دوستانه که برای استقلال درنظر گرفت با ترکیب های متنوعی به میدان رفته تا نقشه‌ها و تاکتیک‌هایش لو نرود. البته مجیدی در این دیدار حساس بازیکنانی مثل رضا آذری، شیخ دیاباته، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی را در اختیار ندارد اما این چیزی از انگیزه های سرمربی محبوب آبی ها و شاگردان باانگیزه اش برای کسب پیروزی در فولاد آره نا کم نمی کند خصوصا اینکه استقلالی ها قبل از این دیدار شارژ مالی هم شدند.

باید دید تقابل جذاب و دیدنی دو سرمربی جوان و باهوش از نسل جدید در نهایت به کجا می انجامد. آیا فرهادی برنده می شود که برای ادامه حضورش در استقلال نیاز مبرم به کسب سهمیه آسیایی دارد یا نکونامی که با وعده آسیایی کردن فولاد به این تیم آمده و شاید بتوان گفت نیم نگاهی هم به نشستن روی نیمکت استقلال در آینده ای نه چندن دور دارد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز