دنیا با موضوع جدیدی مواجه شده بود که هیچ شناختی از آن نداشت؛

علی‌نژاد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی و نشاط جامعه را حفط کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۹:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۹۵۵۹
علی‌نژاد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی و نشاط جامعه را حفط کنیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: فکر می‌کنم ورزش خیلی سخت بتواند به شرایط قبل کرونا برگردد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در پنجمین نشست کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: کرونا یک پدیده جدید در دنیا بود، تقریبا ۳۰ بهمن ماه که اولین موارد در ایران شناسایی شد، بلافاصله در ورزش کشور ستاد مبارزه با کرونا شکل گرفت و تدابیری را در این ستاد اتخاذ کردیم. این رویکرد را داشتیم که ویروس کرونا ناشناخته است، درمان آن، نوع و شدت انتقال و ... مشخص نیست. بنابراین دنیا با موضوع جدیدی روبه رو شده بود که هیچ شناختی از آن نداشت.

وی افزود: ما هم با توجه به این شرایط ناشناخته، به سنت محدود کردن حصور تماشاچیان و بعد تعطیلی کل ورزش رفتیم اما این ورزش باشگاه‌ها بود که تعطیل شد، وظیفه خود می‌دانستیم که ورزشکاران را آماده نگهداریم، چون هنوز بحث تعویق المپیک هم نشده بود. همچنین باید از طریق ورزش نشاط اجتماعی ایجاد می‌کردیم. در همین راستا توسط نخبگان و کارشناسان ورزشی هزاران برنامه ورزش در خانه تهیه شد.

علی‌نژاد اظهار داشت: کم کم سیاست‌ها شروع به تغییر کرد، از شوک درآمدیم و وضعیت بهداشتی کشور بهتر شد و کل دنیا به این نتیجه رسید که ویروس کرونا فعلا با ما هست و باید زندگی کردن با آن را یاد بگیریم، البته در این مدت تا حدودی روش‌های درمانی خوبی پیدا شد. در حال حاضر در شهرهای سفید و زرد، جز رشته‌های برخوردی مانند کشتی، کلیه باشگاه‌ها شروع به کار کردند. این رویکرد جدیدی است که باید یاد بگیریم با کرونا زندگی و نشاط جامعه را حفط کنیم، اما در عین حال فاصله اجتماعی نیز رعایت شود‌.

او گفت: تا به حال به خاطر دو جنگ جهانی، ۳ المپیک لغو شده است، کرونا هم مثل یک جنگ جهانی عمل کرد و المپیک را به تعویق انداخت. فکر می‌کنم ورزش خیلی سخت بتواند به شرایط قبل کرونا برگردد. در دوران پس از کرونا تعداد رقابت‌های زیادی خواهیم داشت چون تا الان هیچ رویداد بین المللی در سال ۲۰۲۰ مشخص نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز