محمد پنجعلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آقایان نگران قهرمانی پرسپولیس هستند نه کرونا/ نگذاشتم دلال‌ها به تیم امید بازیکن بدهند

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۰۴۷۳
آقایان نگران قهرمانی پرسپولیس هستند نه کرونا/ نگذاشتم دلال‌ها به تیم امید بازیکن بدهند
مربی و سرپرست اسبق پرسپولیس گفت: تیم‌های معترض به برگزاری لیگ از مدت‌ها پیش تمرینات گروهی خود را آغاز کرده و حتی بازی دوستانه هم برگزار می‌کنند پس چطور می‌توانند نگران بازی‌های لیگ و ابتلا به کرونا را داشته باشند.

محمد پنجعلی که در حال حاضر مدیریت آکادمی باشگاه پرسپولیس را هم برعهده دارد، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: لیگ باید آغاز می‌شد و چاره‌ای جز این نبود. کرونا تمام دنیا را فرا گرفته و مشخص نیست تا چه زمانی با این ویروس مرموز و ناشناخته درگیر خواهیم بود. بنابراین باید زندگی و فعالیت‌های مختلف ادامه پیدا کند البته به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی که قرار است در لیگ برتر فوتبال ما هم رعایت شوند. کرونا اجتناب ناپذیر است و ما باید کشورهایی که فوتبال‌شان را از سر گرفته‌اند الگو قرار دهیم و ببینیم که آنها چطور مسابقات‌شان را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به تیم‌هایی که معترض برگزاری لیگ بودند، ادامه داد: هر آدم ناآشنا با فوتبال هم وقتی توجیهات معترضان به شروع لیگ را بشنود، می‌فهمد که آنها فقط نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شوند وگرنه نه نگران سلامت بازیکنان هستند نه دغدغه فوتبال دارند. تیم های معترض به برگزاری لیگ از مدت‌ها پیش تمرینات گروهی خود را آغاز کرده و حتی بازی دوستانه هم برگزار می‌کنند پس چطور می‌توانند نگران بازی های لیگ و ابتلا به کرونا را داشته باشند؟ کاملا واضح است که آقایان وقتی نمی‌پذیرند حتی در صورت تعطیلی لیگ هم پرسپولیس به عنوان قهرمان اعلام شود، قصد و هدف‌شان جلوگیری از ابتلا به کرونا نیست. آنها دوست ندارند پرسپولیس به رکوردی جاودانه در فوتبال ایران برسد و می خواهند همه چیز را هم بر سر این تیم خراب کنند.

سرپرست اسبق پرسپولیس در ادامه افزود: شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است اما فوتبال قابل پیش بینی نیست. من از بازیکنان این تیم خواهش می‌کنم مغرور نشوند و فکر نکنند جام قهرمانی را روی سر برده‌اند. پرسپولیسی ها باید بدانند تیم‌هایی که مقابل آنها قرار می گیرند انگیزه زیادی دارند به همین دلیل باید با تمام وجود در 9 بازی باقی مانده به میدان بروند و امتیاز از دست ندهند.

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس درخصوص بحث فساد در فوتبال و دلالی برخی از مربیان و مدیران، خاطرنشان کرد: متاسفانه فساد در فوتبال قابل انکار نیست. مدیران و مربیانی هستند که به فساد دامن می‌زنند و دست‌شان با دلالان در یک کاسه است. البته در این بین افراد سالم هم وجود دارند اما تعداد آنها بسیار کمتر از ناسالم‌ها شده است. تا وقتی که باشگاه‌های ما درآمدزا نباشند و پول‌شان از جیب دولت تامین شود اوضاع فوتبال همین خواهد بود. عجیب است هیچ کسی از مدیران متخلف پاسخی نمی‌خواهد و در نهایت دولت مجبور می‌شود پول افرادی را که از باشگاه‌های ما شکایت می‌کند را پرداخت کند تا مبادا آبروریزی شود. نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد که در نهایت هم ما در تمامی پرونده‌های خارجی بازنده می‌شویم.

پنجعلی گفت: دلالان بازیکن سراغ همه مربیان می‌روند. زمانی که در تیم امید مربی بودم دلالی به سراغم آمد و گفت فلان قدر پول بگیر و این بازیکن را دعوت کن. به قدری از این موضوع ناراحت شدم که حد نداشت. با این حال در تمام سال‌های فعالیتم در فوتبال سعی کردم پاک بمانم و الان هم که مسئولیت سنگین مدیریت آکادمی پرسپولیس را برعهده دارم اجازه نمی‌دهم حق هیچ کودک یا نوجوانی ضایع شود. متاسفانه باندهای دلالی فشار می‌آورند و اجازه نمی‌دهند روی بازیکنان پایه سرمایه‌گذاری شود اما شخصا با تمام وجود در آکادمی پرسپولیس برای شناخت استعدادها و پرورش آنها تلاش می‌کنم. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز