طی حکمی از سوی بهرام قدیمی؛

نرگس تقی‌زاده مقدم عضو افتخاری هیات رئیسه فدراسیون هاکی شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۱:۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۲۴۵۳
نرگس تقی‌زاده مقدم عضو افتخاری هیات رئیسه فدراسیون هاکی شد
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون، نرگس تقی زاده مقدم نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، عضو افتخاری هیات رئیسه فدراسیون هاکی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون، این دیدار با حضور معصومه شجاعی سرپرست نایب رئیسی فدراسیون و دیگر مسئولین فدراسیون هاکی در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و حکم هیات رئیسه ایشان به وی تقدیم گردید.

نرگس تقی زاده مقدم که دارای تحصیلات دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی در زمینه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی از دانشگاه تهران است، اظهار داشت: طی تفاهم نامه فدراسیون هاکی با فدراسیون ورزش دانش آموزی و حمایت‌های مهرزاد حمیدی معاونت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، هاکی جزء رشته آموزشگاهی کل کشور شده و از این به بعد دانش آموزان در مدارس می‌توانند در رشته هیجان انگیز و مفرح هاکی شرکت کنند. مسئولان انجمن هاکی کشور در هر دو بخش دختران و پسران مشخص شدند و 32 مسئول انجمن استانی را در زیرمجموعه خود دارند و این عزیزان تلاش خواهند کرد در 730 منطقه آموزش و پرورش، از 730 آقا و 730 بانو از فرهنگیان و معلمان تربیت بدنی دعوت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گیرند تا هاکی در 105 هزار مدرسه و در میان 15 میلیون دانش آموز توسعه پیدا کند. درخصوص استعدایابی هاکی در مدارس بصورت پایلوت، 10 شاخصه استعدادیابی که از سوی فدراسون هاکی و فدراسیون ورزش دانش آموزی باحضور پیشکسوتان، داوران، مربیان و مسئول کمیته آموزش و استعدایابی فدراسیون ارزیابی، تنظیم و تدوین شده و باتوجه به علاقمندی دانش آموز، معلمان تربیت بدنی  میتوانند بصورت مشاهده‌ای انجام و تیم هاکی مدارس را انتخاب می‌کنند. دانش آموزان درادامه می‌توانند بصورت کلاسی باهم تمرین و بازی کرده و آموزش های لازم را فرا گیرند و بعد به مسابقات منطقه‌ای و استانی اعزام شوند. در نهایت با همکاری فدراسیون هاکی مسابقات کشوری را برگزار خواهیم کرد. استعدادها در مرحله منطقه، استان و کشور بصورت یک بانک اطلاعاتی با هماهنگی معلمان تربیت بدنی که زیر نظر فدراسیون هاکی آموزش می‌بینند، شناسایی خواهند شد و این بانک اطلاعاتی در اختیار فدراسیون هاکی قرار می‌گیرد و تا بصورت تخصصی برای مدیریت این استعدادها و نگهداشت آن‌ها برنامه ریزی شود.

همچنین در راستای تفاهم نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با معاونت توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص استعدایابی، در اولین گام معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش، مجموعه ورزشی شهید چمران را که شامل سالن های چندمنظوره ورزشی، زمین چمن طبیعی و مصنوعی و استخر می باشد، در اختیار امر استعدایابی فدراسیون های ورزشی قرار داده است.

نظر شما