نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار خوب است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۲
واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار خوب است
علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خصوصی سازی اگر واقعی و شفاف باشد بسیار خوب و عرضه سهام این باشگاه ها اقدام مثبت است که موجب می شود کلیه ورزش دوستان امکان خرید سهام باشگاه را داشته باشند حتی اگر سود هم نداشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اقدام به واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار خوب است و باید نهاد های نظارتی نظیر سازمان بازرسی در این امر دقت کنند تا خشت اول درست گذاشته شود.

پاک فطرت گفت: طبق قوانین فوتبال دولت ها نباید خیلی در فوتبال دخالت کنند که واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس می تواند در راستای عمل به این قوانین و مقررات باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: از طرفی دیگر با واگذاری سهام این باشگاه ها پول دولتی خرج ورزش نمی شود چرا که ورود پول های دولتی به ورزش کلا فسادآور است و هرکاری هم انجام شود باز هم نمی شود نظارت درستی انجام داد.

وی گفت: پول های دولتی باید صرف ساخت مراکز ورزشی و یا صرف ورزش همگانی، سلامت مردم و امور جوانان شود و گرنه در تیم ها خیلی فایده ای ندارد.

علیرضا پاک فطرت تاکید کرد: اگر دولت یک مقداری از تیم های پایتخت فاصله بگیرد توجه بیشتری به سایر تیم های شهرستانی می شود که این موضوع موجب برقراری عدالت ورزشی خواهد شد.

وی گفت: سایر تیم ها هم به نوعی دولتی هستند و این تیم ها هم باید به بخش خصوصی واگذار شوند. وقتی هزینه های این شرکت ها و کارخانه هایی که تیم داری می کنند بالا می رود قیمت محصولات خود را افزایش می دهند.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: باید تمام این تیم ها به صورت سهامی عام به فروش برود و شفاف سازی شود. البته باید دقت شود که شفاف سازی با بردن آبروی فرد خیلی متفاوت است.

پاک فطرت در پایان خاطرنشان کرد: اگر سهام باشگاه ها به صورت سهامی عام فروخته شود تعصب افراد بر روی تیم های ورزشی بالا می رود و نظارت بیشتری بر روی آن می شود و طبیعتا مربی و هیئت مدیره ای که انتخاب می کنند سفارشی نیستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز