علیرضا شهاب:

پروتکل‌های پیشگیری از آسیب‌های فوتبال در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۲:۲۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰۱
پروتکل‌های پیشگیری از آسیب‌های فوتبال در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد
عضو کمیته پزشکی فدراسیون و ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال گفت: بررسی پروتکل ها و نظارت بر اجرای مناسب در حوزه های مختلف فوتبال و فوتسال (بانوان و آقایان) مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا شهاب درباره برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال عنوان کرد: این نشست روز گذشته با حضور دبیرکل و مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد. با توجه به مثبت ارزیابی شدن روند اجرای پروتکل ها در فوتبال کشور و موفقیت اجرای آن در نخستین اردوی تیم ملی فوتسال، قرار بر این شد تا نحوه نظارت ها به صورت مستمر پیگیری و مورد ارزیابی دوره ای قرار بگیرد. همچنین بررسی پروتکل ها و نظارت بر اجرای مناسب در حوزه های مختلف فوتبال و فوتسال (بانوان و آقایان) مورد تاکید است.

وی در ادامه اضافه کرد: درخصوص برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی در حوزه های پزشکی و فنی بحث و بررسی شد. تاکید دبیرکل فدراسیون بر همکاری بین بخش های مختلف از جمله سازمان لیگ، هیات ها و دیگر ارکان فدراسیون در عالی ترین سطح انجام شود. همچنین گزارش های مربوطه به صورت منظم در جلسات ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال مورد ارزیابی قرار بگیرد و روند اجرای پروتکل های بهداشتی بعد از مسابقات لیگ مثبت ارزیابی شد.

شهاب در پایان در خصوص آسیب ها بیان کرد: با توجه به افزایش روند آسیب دیدگی ها در فوتبال در هفته های اخیر و از آنجا که بیشتر آسیب های شایع فوتبال مانند آسیب های لیگامانی زانو، همسترینگ و مچ پا دوره بازیابی طولانی مدت از رقابت و تمرین را برای بازیکنان به همراه دارد و از این حیث بازیکنان، باشگاهها و تیم های ملی متضرر خواهند شد. در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال که روز گذشته (سه شنبه 10 تیرماه) برگزار و مقرر شد که پروتکل های پیشگیری از آسیب های فوتبال جهت کاهش بروز آسیب دیدگی در فوتبال، توسط کمیته پزشکی و ایفمارک به زودی تهیه و تنظیم شود و با همکاری کمیته آموزش فدراسیون در اختیار باشگاههای کشور قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز