افرادی که به قراردادهای خود پایبند نیستند؛

مربیگری در ایران با آپشن ملاحظه‌گری و بی‌تعهدی

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۴:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷۰
مربیگری در ایران با آپشن ملاحظه‌گری و بی‌تعهدی
اتفاقاتی که طی هفته اخیر روی نیمکت برخی از باشگاه‌ها رخ داده نشان می‌دهد مربیان در فوتبال ایران به تعهدات خود پایبند نیستند و هر باشگاهی پیشنهاد بهتری بدهد یا شرایط بهتری در جدول داشته باشد می‌تواند هر تعداد مربی که بخواهد را به استخدام خود دربیاورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران همچنان تغییرات روی نیمکت مربیان ادامه دارد. طی یک هفته اخیر، 4 سرمربی از سمت‌های خود استعفا و تیم‌های تحت مربیگری خود را رها کردند. بعد از مجید جلالی که 18 هفته در گل‌گهر سیرجان مربیگری کرد و در هفته 25 از سمت خود استعفا کرد، رضا مهاجری، هومن افاضلی، مهدی پاشازاده و مازیار ربیعی‌فرد هم به طور ناگهانی از ادامه همکاری با تیم‌های خود دست کشیدند.

هومن افاضلی بعد از استعفای فراز کمالوند در دی ماه سال 98 سرمربی تیم پارس جنوبی شد، نتوانست این تیم را از انتهای جدول بالاتر بیاورد. حالا پارس جنوبی در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و با 21 امتیاز در جمع تیم‌هایی قرار دارد که خطر سقوط تهدیدشان می‌کند. افاضلی که خودش و تیمش یکی از مخالفان شروع دوباره لیگ بودند، بعد از اینکه اعضای تیم استقلال به دلیل ابتلای بازیکنانش به کرونا حاضر به سفر به جم نشد سرو صدای زیادی به پا کرد. در نهایت هم رای کمیته انضباطی به تکرار دوباره بازی را بهانه قرار داد و از سرمربیگری پارس جنوبی استعفا کرد. به نظر می‌رسد هومن افاضلی با آگاهی از پتانسیل تیمش و اینکه اطمینان داشت نمی‌تواند جلوی سقوط پارس جنوبی را بگیرد، از هدایت این تیم دست کشید. و اکنون نکته دردناک این است که او که قبلا نفت تهران را به دسته اول رهنمون ساخته و یک تیم را از لیگ یک به دسته دوم فرستاده، اکنون با قرار دادن پارس جنوبی در منطقه خطر، گفته می‌شود امکان دارد هدایت ماشین سازی تبریز را برعهده بگیرد.

رضا مهاجری هم یکی دیگر از مربیان فوتبال ایران است که انگار ثبات در مربیگری برایش معنی نشده است. مهاجری لیگ برتر امسال را با نساجی مازندران آغاز کرد و بعد به بهانه بیماری و در اصل به دلیل قرار گرفتن این تیم در نیمه پائینی جدول نساجی را رها کرد.

مهاجری در آن مقطع اعلام کرد به دلیل بیماری آمبولی نمی‌تواند در فوتبال مربیگری کند اما بیماری او به فاصله دو، سه ماه بهبود پیدا کرد و سرمربی ماشین سازی شد. حضور مهاجری در ماشین سازی هم بادوام نبود و او دو هفته بعد از حضور در این تیم با 2 شکست از سمت خود استعفا کرد.

ماشین سازی با 24 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و در صورتی که نتواند در هفته‌های آینده نتایج خوبی بگیرد ممکن است سقوط کند. مهاجری که این بار هم به تعهدش پایبند نبود با پیشنهاد باشگاه گل‌گهر روبه‌رو شده که احتمالا این پیشنهاد را که قبل از جلالی قبول نکرده بود، این‌بار قبول می‌کند چون اگر هم با گل‌گهر به لیگ دسته اول سقوط کند کسی او را بازخواست نخواهد کرد اما اگر بتواند تیم سیرجانی را در لیگ نگه دارد می‌تواند حضورش در فصل بعد را هم در این تیم متمول تضمین کند.

سرمربی دیگری که در روزهای اخیر به سادگی آب خوردن تیمش را رها کرده مهدی پاشازاده است. همین دو هفته پیش بود که مهدی پاشازاده با رها کردن هدایت تیم شهرداری ماهشهر در لیگ دو، ارتقاء درجه پیدا کرد و سرمربیگری تیم سپیدرود را در لیگ دسته اول پذیرفت.

پاشازاده که قرار بود منجی تیم پرطرفدار سپیدرود شود در 2 بازی که روی نیمکت این تیم نشست یک تساوی و یک باخت را برای تیم محبوب رشت به ارمغان آورد و نتوانست این تیم را از انتهای جدول دور کند و بعد از شکست مقابل تیم گل ریحان و وقتی که دید نمی‌تواند در فاصله 5 هفته تا پایان لیگ دسته اول این تیم را از ورطه سقوط نجات دهد، از سمت خود استعفا کرد و بار دیگر با ارتقاء درجه!!! سرمربی تیم لیگ برتری شاهین شهرداری بوشهر شد. البته شاهین هم در حال حاضر در جدول لیگ برتر قعرنشین است اما حتی اگر سقوط کند هم کسی این سقوط را به پای مهدی پاشازاده نمی‌نویسد اما اگر دری به تخته‌ای بخورد و شاهین در لیگ برتر بماند پاشازاده قهرمان محبوب مردم شهر بوشهر می‌شود.

و بالاخره مازیار ربیعی‌فر هم که در داماش جانشین سیامک فراهانی شده بود، پس از چند هفته حضور در این تیم به دلیل مشکلات عدیده مالی و همین طور کسب نتایج ضعیف از این تیم کناره‌گیری کرد تا سقوط احتمالی این تیم ریشه‌دار گیلانی به پای او نوشته نشود.

با تمام این تفاسیر کاملا مشخص است بسیاری از مربیان در فوتبال ایران به تعهدات خود پایبند نیستند و هر باشگاهی پیشنهاد بهتری بدهد یا شرایط بهتری در جدول داشته باشد می‌تواند هر تعداد مربی که بخواهد را به استخدام خود دربیاورد. البته در این میان ظاهرا قرارداد هم برای باشگاه‌ها و مربیان ایرانی بی‌معنی است و هر مربی بخواهد می‌تواند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قراردادش را فسخ کند و به باشگاه دیگری برود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز