فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برخی فقط شوک درمانی انجام می‌دهند/ پرسپولیس باید الگوی همه تیم‌ها شود/ دلالان مقصر تصمیم‌های نادرست مدیران نیستند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۹:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۹۴۰۶
برخی فقط شوک درمانی انجام می‌دهند/ پرسپولیس باید الگوی همه تیم‌ها شود/ دلالان مقصر تصمیم‌های نادرست مدیران نیستند
بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در سال‌های اخیر به اندازه‌ای باثبات بود که حتی تغییر کادر فنی هم به این تیم لطمه‌ای نزد و همه تیم‌های فوتبال باید از شرایط سرخ‌ها در سال‌های اخیر کپی‌برداری کنند.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص تغییرات زیادی که روی نیمکت تیم‌ها در لیگ برتر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: سطح تحمل مدیران در فوتبال ایران پائین است چون هنگام انتخاب سرمربی بررسی‌های لازم انجام نمی‌شود. معمولا مدیران باشگاه‌ها در ایران بدون توجه به توانایی‌های مربیان و اینکه آیا راه و روش آن مربی با چیزی که باشگاه می‌خواهد همخوانی دارد یا نه دست به انتخاب می‌زنند. اگر باشگاه‌ها با کار کارشناسی شده و با توجه به امکانات و انتظاراتی که دارند مربی انتخاب کنند شاهد این حجم بالا از تغییرات در سطح اول فوتبال ایران نخواهیم بود اما متاسفانه در این بین انتخاب ها محدود به چند مربی با چند صفحه برنامه شده است.

او ادامه داد: وقتی باشگاهی تصمیم به انتخاب مربی می‌گیرد باید همه جوانب را بسنجد. یک مدیر باید راه و روش مربی مورد نظرش را بشناسد و از او طرح و برنامه جامع بخواهد نه اینکه دور هم بنشینند و ببینند الان چه کسی بیکار است و به او پیشنهاد بدهند. تا زمانی که انتخاب مربی در فوتبال ایران بدون برنامه‌ریزی و با اصول حرفه‌ای انجام نشود اوضاع همین طور خواهد بود. چه بسا در سال آینده به جای 12 باشگاه هر 16 تیم حاضر در لیگ برتر چند بار مربیان خود را تغییر دهند.

آشوبی با اشاره به تغییراتی که در فاصله 5 هفته مانده تا پایان لیگ در تیم ها اتفاق افتاده، گفت: مثل اقتصاد که می‌خواهند با شوک، مشکلات آن را برطرف کنند، برخی از مدیران باشگاه ها هم فکر می‌کنند باید سرمربی را تغییر دهند و به تیم شوک بدهند. در واقع آنها از سرناچاری و برای اینکه اوضاع تیم‌شان بهتر شود شوک درمانی می‌کنند و شاید این آخرین تیرشان در تاریکی باشد برای اینکه سقوط نکنند و شرایط تیم بهتر شود. گاهی هم شاید این شوک‌ها جواب بدهد اما مقطعی و گذار خواهد بود.

مربی تیم خوشه‌طلایی ساوه در ادامه افزود: در تیم شاهین بوشهر که 5 بار تغییر سرمربی داشته کاملا مشخص است تصمیمات درستی گرفته نمی‌شود. بعد از ویسی، مهرداد کریمیان سرمربی موقت شد اما نتایج خوبی نگرفت و میشو کرستیچویچ جانشین او شد. پس از جدایی او دوباره کریمیان سرمربی شد درحالی که امتحان خود را پس داده و مشخص بود که نمی‌تواند از پس این کار بربیاید. حالا هم که در فاصله 5 هفته مانده تا پایان لیگ سرمربی جدید آمده درحالیکه مدیران این باشگاه اگر واقعا به مهدی پاشازاده اعتقاد داشتند باید بعد از جدایی سرمربی کروات به سراغ او می‌رفتند تا فرصت‌ها را برای بقا در لیگ از دست ندهند. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقاتی در باشگاه‌های ایرانی رخ می‌دهد که این همه تصمیم‌های اشتباه گرفته می‌شود.

آشوبی با بیان اینکه پرسپولیس باید الگوی همه باشگاه‌های ایرانی شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل موفقیت در یک تیم فوتبال «ثبات» است. ثبات در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان می‌تواند منجر به موفقیت یک تیم شود. درست مثل شرایطی که پرسپولیس در 5 سال اخیر داشته است. در واقع وضعیت پرسپولیس در 5 سال گذشته می‌تواند الگوی یک تیم موفق برای سایر باشگاه‌ها باشد تا بدانند ثبات چقدر می‌تواند عامل مهمی برای موفقیت طولانی یک تیم فوتبال باشد. پرسپولیس در سال‌های اخیر به اندازه‌ای با ثبات بود که حتی تغییر کادر فنی هم به این تیم لطمه‌ای نزد و همه تیم‌های فوتبال باید از شرایط پرسپولیس در سال‌های اخیر کپی برداری کنند. ثبات در حفظ مربی و بازیکن مهم ترین عامل برای موفقیت هر تیمی است.

بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت با اشاره به نقش دلالان در انتخاب مربیان گفت: واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی در باشگاه‌های فوتبال رخ می‌دهد که این همه تصمیمات غلط گرفته می‌شود. نمی‌توان فقط دلالان را در این همه تصمیم نادرست مدیریتی دخیل دانست. به نظر من عواملی که باعث مدیریت نادرست در فوتبال می‌شوند فراتر از حضور دلالان است. کاملا طبیعی است هر گروهی به دنبال منافع خود باشد اما این مدیران هستند که باید تصمیمات درست بگیرند و اجازه دخالت به افراد سودجو و دلال را ندهند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز