با اعلام کمیته داوران؛

قوانین جدید فدراسیون جهانی بادبانی اعلام شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۰۰۹۶
قوانین جدید فدراسیون جهانی بادبانی اعلام شد
فدراسیون جهانی بادبانی قوانین جدید خود را اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ اجرایی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، قوانین فدراسیون جهانی بادبانی هر 4 سال یکبار به روزرسانی و اصلاح می شود و با اعلام کمیته قوانین بادبانی و نظر هیئتی از داورهای برجسته بادبانی که مسئول تصمیم گیری در این خصوص هستند و برای مدت 4 سال اجرایی خواهد بود.

بر این اساس فدراسیون جهانی بادبانی WORLD SAILING در آخرین تغییرات خود، قوانین جدید را برای همه قایق های بادبانی و ویندسرف که دارای تخته سرف یا بورد می باشند اعلام کرد.

این فدراسیون پس از ارجاع به مدل قدیم قوانین، نظر سیلورها، هیات رئیسه، فدراسیون های ملی و همه مسئولین بادبانی در سراسر جهان قوانین جدید را تهیه و اعلام کرده است.

بر اساس قوانین جدید تغییراتی برای سال های 2021 تا 2024 اعمال شده که در ادامه به آن می پردازیم.

در قوانین خط پایان قبلی هر کدام از اجزاء قایق، ورزشکار از خط پایان عبور می کرده خط پایان را رد کرده بود اما در قوانین جدید فقط قایق ملاک است و باید قایق از خط پایان عبور کند.

در قوانین جدید طناب لنگر قایق خط استارت و پایان جزو مارک حساب نمی شود و در صورت برخورد با آن جریمه ای برای سیلور نخواهد داشت.

در قانون برخورد به مارک یا بویه طبق قوانین جدید هرگونه برخورد به فضای دور مارک برای سیلور جریمه در پی خواهد داشت در حالی که در قوانین قدیم برخورد با مارک در حین حرکت درست در شرایط خاص قابل اعتراض بود.

در قوانین قدیمی حق دفاعی برای سیلوری که از او تحت قانون 60 شکایت شده وجود نداشت اما در قوانین جدید این حق به ورزشکار داده شده که از خود دفاع کند(بی احترامی،کار غیر ورزشی)

در قوانین جدید برای مربی و تیم پشتیبانی همراه سیلور و ورزشکاران در حال مسابقه در صورت داشتن مشاجرات لفظی و بی احترامی باید در هیات ژوری حاضر و نسبت به توضیح درگیری پیش آمده اقدام کنند یا از خود دفاع کنند.(حتی مربی ورزشکار یا همراه ورزشکار خاطی)

در قانون جدید مسیر و وضعیت قبل از مسابقه، حین مسابقه و بعد از مسابقه به صورت دقیق با جزئیات توضیح داده شده در حالی که در قانون قبلی به صورت دستوری بود اما الان به صورت توضیح اضافه شده است.

در قانون کمک به دیگران در حالت خطر هر ورزشکار در حال مسابقه و تیم همراه با قایق موتوری موظف به کمک رسانی به هر قایق یا نفری که در خطر است هستند.

طبق قوانین قدیمی در قانون سیلینگ جوانمردانه، سیلور می توانست نتیجه مسابقه ای که به علت عدم رعایت قوانین جوانمردانه از آن حذف شده را از لیست مسابقات خود حذف کند در حالی در قوانین جدید سیلور این حق را ندارد و نتیجه آن مسابقه در بین نتایجش قرار می گیرد.

طبق قوانین قدیم در برخورد دو قایق به صورت عمد پیش از این در قانون قدیم قایقی که حق تقدم داشت می توانست از حق خود در ژوری دفاع کند اما در قوانین جدید در هر صورت اگر برخورد عمد توسط قایقی که حق تقدم دارد صورت بگیرد در هیات داوران قایقی که حق تقدم داشت جریمه شود.

در قوانین جدید حق تقدم، در دور زودن دروازه و مارک، قایقی که در مسیر قرار دارد موظف است در هر شرایطی مسیر را برای قایق های دیگر که حتی حق تقدم ندارند باز بگذارند در حالی که در قوانین قبل این قانون فقط در استارت اجرا می شد.

در قوانین جدید ستاد برگزاری مسابقات موظف است پیش از مسابقه(ثبت نام) بولتن و در محل مسابقه و قبل از مسابقه (٢ روز مثلا)نحوه برگزاری را به اطلاع شرکت کنندگان برساند.

این تغییرات در قانون جدید اعمال شده و از ابتدای سال 2021 اجرایی خواهد شد.

متن کامل قوانین فدراسیون جهانی بادبانی به زودی از طریق سایت فدراسیون قایقرانی ایران اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز