گزارش روز؛

مخاطب ورزش همگانی، ۸۵ میلیون ایرانی هستند/ نیاز مردم به اطلاعات ورزشی روزافزون است

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۱:۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۰۵۹۱
مخاطب ورزش همگانی، ۸۵ میلیون ایرانی هستند/ نیاز مردم به اطلاعات ورزشی روزافزون است
ورزش همگانی رقابت نیست و برای انجام دادن آن هم هیچ جایزه نقدی یا مدالی نمی‌دهند بلکه جایزه آن سلامت جسمانی و شادابی روح شماست. شما ورزش می‌کنید نه برای کاپ و مدال بلکه فقط برای خودتان، برای این که انسانی سالم‌تر و شادتر باشید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در این روزهای کرونایی که تمام رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی به دلیل شیوع این ویروس لغو شدند، نقش ورزش همگانی بسیار پررنگ‌تر شده است. ورزش همگانی تمام اعضا جامعه یک کشور اعم از پیر و جوان، زن و مرد، جانباز و معلول، کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد. در این روزهایی که مردم مجبور هستند زمانی بیشتری را در منزل بگذارند، همچنین تعطیلی اماکن ورزشی، هم از نظر جسمانی و هم از نظر روحی یک نیاز کلی در جامعه نسبت به ورزش همگانی به وجود آورده است.

ورزش همگانی رقابت نیست و برای انجام دادن آن هم هیچ جایزه نقدی یا مدالی نمی‌دهند، بلکه جایزه آن سلامت جسمانی و شادابی روح شماست. این که برای خودتان زمان بگذارید و به سلامت جسم و روانتان اهمیت بدهید، نشان دهنده این است که ارزش زندگی و وجودتان را می‌دانید. شما ورزش می‌کنید نه برای کاپ و مدال بلکه فقط برای خودتان، برای این که انسانی سالم‌تر و شادتر باشید.

انتظارات ما از ورزش همگانی ارتقای شاخص‌های فعالیت بدنی مردم است

عبدالحمید احمدی، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در رابطه با فعالیت‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی به خبرنگار برنا گفت: امیدوارم این فدراسیون بتواند با یک هماهنگی، هم افزایی، همدلی و به کار گیری همه ظرفیت‌ها اهداف توسعه ورزش همگانی کشور، مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌ها و  برنامه‌های ورزشی را محقق کند، شاخص ورزش ملی را ارتقا بدهد و به مسئولیت ملی خود نیز عمل کند.  

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: انتظارات ما از این فدراسیون در واقع ارتقای شاخص‌های فعالیت بدنی و سلامت مردم است. مخاطب ورزش همگانی 85 میلیون جمعیت ایران هستند و طبعا باید برنامه این فدراسیون آنقدر جامع باشد که بتواند این ظرفیت ملی را تحت پوشش قرار دهد. بنابراین انتظار ما این است که این فدراسیون نقش راهبری را در توسعه ورزش همگانی کشور ایفا کند و به عنوان یک مجموعه راهبردی همه ظرفیت‌ها را به کار گیرد. هیات‌های ورزشی در استان هم باید همین نقش را ایفا کنند. کارهای میدانی خیلی انتظار ما از این فدراسیون نیست، ما آن راهبری کلان ورزش همگانی کشور، تجمیع ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ سازی، در حوزه آموزش، در حوزه توسعه مشارکت مردم و مواردی از این قبیل را انتظار داریم. ان‌شاالله این فدراسیون بتواند یک ریل گذاری جدیدی را در توسعه ورزش همگانی کشور ایجاد کند.

این روزها حتی انجام ورزش‌های گروهی و دست جمعی غیر ممکن شده، اما ورزش‌های انفرادی بسیار زیادی هستند که امکان انجام آن‌ها هم در منزل و هم در فضای باز ممکن است. 

امیدواریم ورزش‌ همگانی کشور بتواند موجب افزایش تاب‌آوری مردم بشود

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، در خصوص برنامه‌های خود برای توسعه و گسترش رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: امیدواریم فدراسیون و خانواده بزرگ ورزش‌های همگانی کشور بتواند در شرایطی که بحران کرونا ما را با یک چالش جدی مواجه کرده است، با استفاده از ظرفیت‌هایی که در ورزش همگانی وجود دارد، موجب افزایش تاب‌آوری و بهبود وضعیت روحی و روانی مردم بشود.

او ادامه داد: ما امید داریم ورزش همگانی بتواند ظرفیت‌هایش را در مسیر خاص گروه‌های جمعیتی، دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری، بانوان و نظامیان، متناسب با نیاز آن‌ها بتوانیم ورزش‌هایی را فراهم کنیم که با مشارکت این گروه‌ها وضعیت سلامت مردم، روز به روز بهبود پیدا کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: قطعا نیاز مردم به اطلاعات ورزشی روزافزون است، هرچه زندگی به سمت کم‌تحرکی و استفاده زیادی از تکنولوژی پیش می‌رود، نقش ورزش در ایجاد تحرک جسمانی جدی‌تر می‌شود. بنابراین مردم به سمت برداشت‌های خود از دانش و سبد دانشی ورزش کشور حرکت خواهند کرد. سعی می‌کنیم با یک رویکرد کاملا مشخص نسبت به افزایش آگاهی عموم مردم و افزایش سواد ورزشی برای اقشار مختلف، برنامه‌های مشخصی داشته باشیم تا با استانداردسازی این رویکرد آموزشی کمک کنیم، محصولات آموزشی که تولید می‌شود، متناسب با نیاز و با کیفیت بالا مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

او گفت: پایه اصلاح نگرش در این زمینه با ترویج مفاهیم ورزش و تاثیراتش در سلامت آغاز خواهد شد و منجر به بهبود فرهنگ عمومی ورزش مردم می‌شود. همه عناصر موثر در فعالیت‌های اجتماعی از جمله رسانه‌ها نقش پررنگی در ترویج و گسترش این دانش دارند.

سخن پایانی

ورزش کردن با شدت متوسط و در زمانی نسبتا کوتاه می‌تواند از نظر روانی تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد، تا حدی شاید یک تمرین ساده تحمل این روزهای سخت را آسان‌تر کند. ورزش کردن همیشه اهمیت ویژه‌ای برای تمام افراد دارد، حتی یک پیاده‌روی ساده اگر هر روز انجام شود، می‌تواند مفید واقع شود. اما این روزها باید بیشتر از همیشه روحیه خود را قوی و جسممان را سالم نگهداریم، این جز با ورزش ممکن نخواهد بود. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز