محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فدراسیون نگاه اقتصادی به والیبال دارد/ انتخاب سرمربی تیم‌ ملی را به ۱۴۰۰ موکول نکنیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۲۶۸۴
فدراسیون نگاه اقتصادی به والیبال دارد/ انتخاب سرمربی تیم‌ ملی را به ۱۴۰۰ موکول نکنیم
کارشناس والیبال گفت: انتخاب سرمربی تیم‌ملی را به 1400 موکول نکنیم بهتر است.

محمد وکیلی، کارشناس والیبال، درباره برنامه‌ مسابقات تیم‌‌ملی والیبال ایران در المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: اولین بازی ایران دوم مرداد ماه سال 1400 برگزار خواهد شد که بازی اول‌مان هم با لهستان است. تیمی که ستاره‌های زیادی را در اختیار دارد و همیشه جزو رقبای ما به شمار رفته است. البته با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و المپیک با تعویق یک‌ساله روبرو شد می‌توانیم در صورت داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص و منظم به کسب نتایج خوب در توکیو امیدوار باشیم. به هر جهت در سالی که گذشت با توجه به مسابقات زیادی که انجام دادیم هم بازیکن مصدوم زیاد داشتیم و هم برخی از ملی‌پوشان به وضوح والیبال زده شده بودند اما الان به وضعیتی که کرونا به وجود آورد همه را تشنه بازی کرده است. قطعا اگر برای این حجم از انگیزه هم درست برنامه‌ریزی شود نتیجه هم خواهد داد.

او در مورد لزوم انتخاب کادر فنی تیم‌ملی توضیح داد: از آنجایی که ما به دنبال هدف بزرگی در المپیک هستیم من فکر می‌کنم برای تحقق آن نیاز به مربی طراز اول خارجی داریم وگرنه اگر قرار باشد از مربیان درجه دو و یا سه استفاده کنیم همان بهتر که چنین هزینه‌ای را در این شرایط متحمل نشویم اما در هر صورت برای انتخاب سرمربی باید تا پایان سال تصمیم گیری شود تا بتوانیم پس از پایان رقابت‌های لیگ 99 تدارکات تیم‌ ملی را آغاز کنیم. البته که نیاز است با شروع لیگ کادر فنی تیم‌ ملی هم در سالن حضور یابند و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند تا نفرات اصلی را به اردوها دعوت کنند ولی اگر این را هم در نظر نگیریم نباید انتخاب کادر فنی تیم را به سال 1400 موکول کنیم.

وکیلی درخصوص ورود آسان تیم‌ها به سوپر لیگ آن‌هم با خرید امتیاز گفت: من بشخصه معتقدم وقتی کرونا همچنان ادامه دارد و شرایط به روال سابق برنگشته است نیازی نیست لیگ را 14 تیمی برگزار کنیم. از طرف دیگر سال آینده المپیک را هم در پیش داریم که بهتر است لیگ را تا پایان سال 99 تمام کنیم. بنابراین با 12 تیمی شدن لیگ‌مان هیچ آسیبی را به آن نزدیم اما متاسفانه فدراسیون بیشتر از هر چیز به والیبال نگاه اقتصادی دارد و الان برخی تیم‌ها می‌توانند به سهولت با خرید امتیاز وارد سوپر لیگ شوند. این موضوع نه تنها به کیفیت فنی لیگ کمک نمی‌کند بلکه انگیزه لیگ‌های دسته پائین را هم کاهش می‌دهد. 3/5

نظر شما