ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

یک نفس تا پوکر قهرمانی/ گل به خودی ستاره استقلال/ قاسمی بعد از هشت سال به حق خود رسید

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۴:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۳۲۱۸
یک نفس تا پوکر قهرمانی/ گل به خودی ستاره استقلال/ قاسمی بعد از هشت سال به حق خود رسید
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود.

برنده هفته: پرسپولیس

تیم های فوتبال پرسپولیس و فولاد از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. تک گل مسابقه را سیامک نعمتی در دقیقه 68 برای پرسپولیس به ثمر رساند.

پرسپولیس با این نتیجه 59 امتیازی شد و اختلافش را با تیم دوم یعنی تراکتور به 15 امتیاز رساند. البته فولاد دو بازی عقب افتاده دارد و می تواند با پیروزی در این دو دیدار سرنوشت قهرمانی را به هفته های پایانی بکشاند اما اگر فولاد و تراکتور در بازی بعدی شان امتیاز از دست بدهند پرسپولیسی ها می توانند برای چهارمین سال پیاپی قهرمانی را از خانه هایشان جشن بگیرند. فولاد در حال حاضر با 39 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

بازنده هفته: سپاهان

هفته بیست‌ و پنجم ‌رقابت‌های لیگ‌ برتر فوتبال جام خلیج فارس در حالی برگزار شد که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان مقابل تراکتور تبریز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته مقابل تراکتور تن به شکست داد تا علاوه بر تثبیت شانس قهرمانی پرسپولیس، شانس‌اش برای کسب سهمیه آسیایی کمتر از قبل شود. سپاهان با این نتیجه 42 امتیازی باقی مانده و یک پله سقوط کرد و با استفاده از تفاضل گل بهتر نسبت به شهرخودرو در رده سوم جدول قرار گرفت.

شخصیت هفته: کمیل قاسمی

با تایید مثبت بودن تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» ازبک و «داوید مادزمانشویلی» نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک 2012 لندن، کمیته بین‌المللی المپیک رسما «کمیل قاسمی» و «بلال ماخوف» روسی  را به عنوان مردان طلایی این وزن معرفی کرد. اعلام مدال طلای مشترک قاسمی به همراه آزادکار روسی در حالی بود که پیش از این ادعا می‌شد که  طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی این مدال تنها به نام کمیل قاسمی ثبت شود. قاسمی به همراه بلال ماخوف روسی در المپیک لندن مدال برنز مشترک را کسب کرده بودند.

مسابقه هفته: صنعت‌نفت‌-استقلال

در ادامه هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه تختی آبادان موفق شد با نتیجه 2-0 تیم صنعت نفت را شکست دهد. با این برد استقلال با 41 امتیاز به رده پنجم جدول رسید و صنعت نفت هم با 37 امتیاز در رده هفتم باقی ماند. استقلال با شکست نفت بعد از 155 روز در لیگ برتر به برد رسید تا فرهاد مجیدی و هواداران آبی بالاخره نفس راحتی بکشند.

نقد هفته: محمد دانشگر

محمد دانشگر، مدافع استقلال که هفته گذشته در دیدار برابر صنعت نفت درخشیده بود دو روز پیش در تمرینات استقلال به دلیل عدم توجه به کاپیتان تیم پس از پایان تمرین توسط فرهاد مجیدی اخراج شد. این در حالی است که استقلال در شرایط سختی به سر می‌برد و به تک تک بازیکنان خود نیاز دارد. با این اوصاف به نظر می رسد با وجود دو مدافع کرونایی هم که در جمع آبی‌ها حضور دارند دست فرهاد مجیدی برای بازی‌های پیش رو خالی بماند.

پیشنهاد هفته: هفته بیست و ششم لیگ برتر

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ در حالی روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی دو تیم پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی به احتمال فراوان در پایان این هفته، چهارمین قهرمانی متوالی خود را در لیگ جشن خواهند گرفت. در دیگر بازی هفته شاگردان فرهاد مجیدی از ساعت 21 امشب در ورزشگاه آزادی مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی خواهند کرد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز