مربیانی که کار را تمام کردند؛

یحیی در مسیر استانکو و وطن‌خواه

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۸:۵۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۳۲۵۶
یحیی در مسیر استانکو و وطن‌خواه
در تاریخ پرسپولیس تاکنون ۳ سرمربی بوده‌اند که در میانه‌های فصل به پرسپولیس پیوستند اما موفق شدند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی بعد از بیوک وطنخواه و استانکو سومین سرمربی تاریخ پرسپولیس است که اواسط فصل سرمربی تیم شده و این شانس را دارد تا تیمش را قهرمان لیگ کند.

در تاریخ باشگاه پرسپولیس تاکنون ۳ سرمربی بوده‌اند که در میانه‌های فصل به پرسپولیس پیوستند اما موفق شدند جام قهرمانی را با سرخ‌ها بالای سر ببرند.

۱- بیوک وطن‌خواه

وطنخواه در سال‌های ۱۳۵۱و ۱۳۵۰ کاپیتان پرسپولیس بود و در سال ۱۳۵۳ بازنشسته شد. او بعد از بازنشستگی مربی جوانان و امیدهای پرسپولیس شد و زنده یاد مجید سبزی، محمدرضا زادمهر و رمضان جعفری کشف وطنخواه بودند. وطنخواه در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۴ به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان پرسپولیس انتخاب شده و توانست تیم را قهرمان کند. او جانشین همایون بهزادی شده بود. بیوک وطنخواه در لیگ ۱۳۵۴ و در سن ۳۳ سالگی موفق شد پرسپولیس را قهرمان کند.‌ بیوک وطنخواه بدین ترتیب عنوان جوانترین مربی قهرمان تاریخ لیگ ایران را به خود اختصاص داد و این رکورد همچنان به نام این بزرگمرد تاریخ پرسپولیس است. وطنخواه همچنین نخستین مربی ایرانی بود که توانست تیمی را در لیگ ایران به قهرمانی برساند.

۲- استانکو

تیم استانکو توانست در دهه هفتاد و در سال‌های ۷۴ و ۷۵ قهرمان ایران شود. مرد کروات که سرمربی تیم ملی شده بود پس از باخت پرسپولیس در دربی جانشین یورگن گده آلمانی شد و پرسپولیس را به مقام قهرمانی رساند. پرسپولیسِ استانکو با سیستم معروف ۱-۶-۳ بازی می‌کرد و ستاره‌هایی نظیر فرشاد پیوس، کریم باقری، یحیی گل‌محمدی، مجتبی محرمی، نعیم سعداوی، افشین پیروانی، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، علی دایی، بهروز رهبری‌فرد، محمود شافعی، داوود محبوب، سید علی افتخاری، مهدی مهدی مهدوی‌کیا، رضا ترابیان، ادموند بزیک، نیما نکیسا، احمدرضا عابدزاده و.... در آن بازی می‌کردند که بسیاری از آنها ملی پوش بودند.

۳- یحیی گل‌محمدی

حالا یحیی گل‌محمدی که نیم فصل به  جای گابریل کالدرون آرژانتینی به پرسپولیس آمد فاصله کمی با کسب قهرمانی با سرخ‌پوشان دارد تا به سومین سرمربی تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل شود که در میانه‌های فصل به پرسپولیس آمده اما توانسته تیمش را قهرمان کند. گل‌محمدی تیمی که سه امتیاز با رقبا فاصله داشت را تحویل گرفت اما اکنون بدون باخت و با هشت برد و یک تساوی فاصله پرسپولیس با رقبا را به پانزده امتیاز رسانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز