تداوم درخشش سنگربان شهرخودرو؛

انتظار آقای شماره یک برای دعوت به تیم ملی/ اسکوچیچ طلسم رحمتی را می‌شکند؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۳۸۹۱
انتظار آقای شماره یک برای دعوت به تیم ملی/ اسکوچیچ طلسم رحمتی را می‌شکند؟
عملکرد رحمتی در شهرخودرو در دیدارهای اخیر به گونه‌ای بوده که اسکوچیچ که این روزها موشکافانه در حال تماشای لیگ و بررسی عملکرد بازیکنان است، بعید است او و «سیوهایش» را نبیند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ 7 سال پیش بود که سیدمهدی رحمتی در حالی که روزهای اوجش در استقلال را سپری می‌کرد، در اقدامی عجیب و دور از انتظار نامه خداحافظی از تیم ملی را نوشت. اگرچه رحمتی بعدها از آن تصمیم ناگهانی که همه نزدیکانش هم مخالفش بودند پشیمان شد و به صورت رسمی از کارلوس کی‌روش معذرت‌خواهی کرد اما مرغ آقای سرمربی یک پا داشت و شماره یک استقلال دیگر رنگ پیراهن شماره یک تیم ملی را ندید. رحمتی جام جهانی برزیل را از دست داد اما عملکرد خوبش باعث شد کی‌روش کمی کوتاه بیاید و بگوید او را برای جام ملت‌های آسیا به تیم ملی دعوت می‌کند. با وجود حمایت اغلب کارشناسان از رحمتی، کی‌روش هرگز به وعده‌هایی که درباره او داد عمل نکرد و این دروازه‌بان به رغم عذرخواهی از سرمربی تیم ملی دیگر رنگ قفس توری تیم ملی کشورش را ندید. با این حال رحمتی همچنان خوش می‌درخشید ولی خبری از دعوت به تیم ملی نبود. دیگر همه مطمئن شده بودند تا زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد رحمتی جایی در لیست او نخواهد داشت.

حالا سال‌ها از آن اتفاقات گذشته و دیگر کی‌روش سرمربی تیم نیست. رحمتی همچنان به درخشش ادامه می‌دهد. فرقی ندارد استقلال باشد، پیکان یا شهرخودرو... او این روزها یک تنه برای آسیایی کردن تیمش می‌جنگد و توپ می‌گیرد و پنالتی مهار می‌کند. علاوه بر این تیمش را درون زمین هدایت می‌کند و به جوانترهای تیم روحیه و انگیزه می‌دهد.

01510373

رحمتی در آستانه 40 سالگی نه تنها افت نکرده و چالاکی‌اش را از دست نداده، بلکه از همیشه پخته‌تر و آماده‌تر نشان می‌دهد. او که 20 سال است بدون کم و کاست و با کمترین فراز و نشیب در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می‌کند، انگار هرچه سنش بالاتر می‌رود نه تنها قابلیت‌هایش را از دست نمی‌دهد بلکه قابل اطمینان‌تر از قبل شده و هفته‌ای از لیگ برتر فوتبال نیست که مربیان و بازیکنان تیم‌های حریف شهرخودرو از او تمجید نکنند.

عملکرد رحمتی در شهرخودرو در دیدارهای اخیر به گونه‌ای بوده که اسکوچیچ که این روزها موشکافانه در حال تماشای لیگ و بررسی عملکرد بازیکنان است، بعید است او و «سیوهایش» را نبیند. با توجه به اینکه سایر دروازه‌بان‌های دعوت شده به آخرین اردوی تیم ملی توسط ویلموتس، چنان عملکرد خیره‌کننده‌ای در لیگ نداشته‌اند، قطعا رحمتی هم این حق را دارد که با توجه به درخششی که داشته به اردوی تیم ملی دعوت شود و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و رشید مظاهری رقبای جدی رحمتی در تیم ملی هستند و گل‌های کمی در لیگ نوزدهم دریافت کرده‌اند اما عملکرد هیچکدام به گونه‌ای نبوده که سند دروازه تیم ملی را به نام خود بزنند. در این میان امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ماریتیموی پرتغال هم که امسال عملکرد خوبی داشته و توانسته در دیدارهای اخیر این تیم 4 کلین‌شیت ثبت کند یکی دیگر از گزینه‌های دعوت به تیم ملی است.

با توجه به اینکه تیم ملی در ماه آینده دو دیدار دوستانه دارد، احتمال می‌رود که با ادامه درخشش رحمتی، طلسم حضور او در تیم ملی به دست اسکوچیچ شکسته شود تا دروازه‌بان سابق استقلال بعد از 7 سال و نیم درون قفس توری تیم ملی کشورش قرار بگیرد.

نظر شما