گزارش روز؛

ابهام در برگزاری رقابت‌های هندبال/ ویروس کرونا، احتمال لغو مسابقات را بیشتر کرد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۲:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۷۷۵۹
ابهام در برگزاری رقابت‌های هندبال/ ویروس کرونا، احتمال لغو مسابقات را بیشتر کرد
احتمال عدم برگزاری مسابقات پیش روی هندبال ایران قوت گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ براساس تقویم فدراسیون هندبال آسیا، رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در آبان ماه سال جاری در حالی برگزار خواهد شد که ایران با وجود کسب دو سهمیه در بخش بانوان (اشتاد سازه مشهد، شهید شاملی) هیچ نماینده‌ای را به دلیل عدم آمادگی لازم این تیم‌ها و همچنین شانش کم برای قرار گرفتن روی سکو نخواهد داشت. در بخش آقایان هم دو تیم مس کرمان و شهید شاملی قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر فصل 98 موفق به کسب سهمیه شدند که طبق اعلام فدراسیون ایران هر دو تیم  با ارسال نامه کتبی، حضور خود در جام باشگاه‌های آسیا را قطعی کرده‌اند.

لیگ برتر هندبال 98 با شیوع کرونا در هفته 14 متوقف شد و فدراسیون تیم‌ها را براساس آخرین نتیجه رده‌بندی و 3 تیم برتر را معرفی کرد که بر این اساس دو تیم مس کرمان و شهید شاملی دو نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا خواهند بود. این در حالی است که شیوع مجدد ویروس کرونا همه برنامه‌ها را نقش بر آب کرده چراکه با وجود زمان اندکی که تا آغاز مسابقات باقی مانده اما هنوز هیچ یک از این تیم‌ها به طور رسمی و با وجود همه بازیکنان تمرینات خود را آغاز نکردند. پیش از این نیز با شیوع کرونا تمامی مسابقات با لغو و یا تعویق روبرو شدند، مسابقات هندبال قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان از جمله مسابقاتی بود که تحت تاثیر شیوع کرونا یک‌بار به تعویق افتاد و اعلام شد در مهر و آبان برگزار خواهد شد اما حالا احتمال لغو و یا تعویق مجدد این مسابقات نیز به گوش می‌رسد.

حمید صادقی، سرمربی تیم هندبال مس کرمان، درباره آخرین وضعیت تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شده بود که از اول مرداد تمرینات تیم را شروع کنیم اما با توجه به شرایطی که پیش آمد و شیوع ویروس کرونا مجددا اوج گرفت فعلا دست نگه داشتیم اما در صورت کسب مجوز از پنجم و یا نهایتا دهم مرداد اردوها را شروع خواهیم کرد.

او با اشاره به زمان شروع لیگ ادامه داد: فدراسیون پیش از این برنامه مسابقات را اعلام کرد که بر اساس آن رقابت‌های فصل جدید از نیمه دوم شهریور آغاز خواهد شد. در همین راستا همه تیم‌ها برای حضور قدرتمند در لیگ کار آماده‌سازی تیم خود را شروع کردند. ما هم از این قضیه جدا نبودیم ولی فقط با خرید بازیکن و تمدید قراردادها نمی‌توان لیگ جذابی را شاهد بود امیدوارم هرچه سریع‌تر بتوانیم تمرینات‌مان را شروع کنیم تا از نظر آمادگی بدنی و تمرینات بدنسازی به مشکل برنخوریم.

صادقی گفت: هدف ما برای فصل جدید دفاع از عنوان قهرمانی‌مان است. برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا هم اعلام آمادگی کردیم بنابراین برای حضور موفق در این رویداد باید در رقابت‌های لیگ بازی کنیم و آمادگی لازم را به دست بیاوریم. خوشبختانه با توجه به آماده‌سازی سایر تیم‌ها احساس می‌کنم امسال لیگ بسیار جذاب‌تر و پویاتری را شاهد خواهیم بود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز