عذرا ریاحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم حمایت از ورزش بانوان فقط به دولت تدبیر و امید ختم نشود/ مسیر توسعه ورزش بانوان همواره باز است

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۹:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۸۴۲۵
امیدوارم حمایت از ورزش بانوان فقط به دولت تدبیر و امید ختم نشود/ مسیر توسعه ورزش بانوان همواره باز است
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش کرمان گفت: امیدوارم حمایت از ورزش بانوان فقط به دولت تدبیر و امید ختم نشود.

به گزارش  گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عذرا ریاحی، سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش کرمان، درباره اهمیت ورزش بانوان در دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: من سال‌ها در حوزه ورزش همگانی فعالیت کردم و باید بگویم رشدی که در این بخش شاهد بودیم واقعا قابل تقدیر است. در چند سال اخیر برنامه، جشنواره و یا هر موردی که در حوزه همگانی برگزار شد که بانوان می‌توانستند در آن شرکت کنند شاهد حضور حداکثری آن‌ها بودیم. در این رابطه انصافا همه فدراسیون‌ها و به ویژه فدراسیون ورزش‍‌های روستایی خیلی به ما کمک کردند.

او با اشاره به درخشش بانوان در میادین بین‌المللی توضیح داد: در بخش قهرمانی هم آمار نشان می‌دهد که واقعا توسعه چشمگیری داشتیم. برخی از رشته‌ها مانند بسکتبال که سال‌ها از حضور در میادین بین المللی منع بود بالاخره موفق شد با پیگیری‌های وزارت ورزش و سایر نهادهای مربوطه مجوز لازم را به دست بیاورد. در بخش مدال آوری هم عملکرد برخی از رشته‌ها مانند کاراته، ووشو، فوتسال، کبدی و ... واقعا قابل تقدیر است.

ریاحی در پایان گفت: در بخش‌های مدیریتی هم خوشبختانه پیشرفت داشتیم و قطعا با گذشت زمان دیگر نگاه جنسیتی برای این مسئله وجود ندارد. اما با این حال هنوز هم جای توسعه، جای حمایت بیشتر وجود دارد. برای مثال تیم فوتبال بانوان کرمان سال‌هاست که در لیگ قهرمان می‌شود اما مگر نگاه‌ها به فوتبال بانوان و آقایان یکسان است؟ در دولت دوازدهم خوشبختانه قدم‌های خوبی برای توسعه ورزش بانوان برداشته شده که اثر بخش هم بوده اما انتظار می‌رود بازهم حمایت‌های بیشتری انجام شود و به امید خدا در سال‌های آینده نیز این زنجیره قطع نگردد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز