گزارش روز؛

آینده‌ای خوب و روشن در انتظار تکواندو بانوان/ توجه به استعدادیابی در رشد لیگ موثر خواهد بود

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۵:۳۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۸۹۲۸
آینده‌ای خوب و روشن در انتظار تکواندو بانوان/ توجه به استعدادیابی در رشد لیگ موثر خواهد بود
با وجود تاثیرگذاری منفی کرونا بر روی اکثر رشته‌های ورزشی اکثر باشگاه‌ها برای فصل آینده از هم‌ اکنون به دنبال جذب بازیکنان مدنظرشان هستند.

به گزارش  گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ انتشار ویروس کرونا نزدیک به 6 ماه است که برگزاری مسابقات اکثر رشته‌های ورزشی و همچنین اردوهای تیم‌ ملی را به تعطیلی کشانده ولی با این حال و با وجود این تعطیلات اجباری فدراسیون‌های ورزشی و در کنار آن باشگاه‌ها نیز هر یک با روش‌ها و ساز و کار‌های متفاوت در تلاش هستند تا به نوعی زمینه فعالیت ورزشکاران و... را فراهم کنند چراکه خود را موظف می‌دانند که برای از سرگیری مجدد رقابت‌ها و اردوها بستر لازم را مهیا سازند.

لیگ تکواندو بانوان نیز از جمله لیگ‌هایی است که هر ساله با استقبال خوبی از سوی تیم‌ها همراه بوده و تکواندوکارانی از سراسر کشور و با هر توان فنی که دارند در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در همین راستا امسال سازمان لیگ در نظر دارد با توجه به توان‌های موجود و استقبال خوبی که همیشه با آن همراه بوده فصل جدید این رقابت‌ها را به دو گروه برتر و دسته یک تقسیم کند. بدون تردید برگزاری رقابت‌های لیگ در هر رشته ورزشی نیازمند ساختار مناسب و شناخت پیش نیازهاست که نگاه ویژه مسئولین را می‌طلبد اما باید بررسی کرد آیا فدراسیون تکواندو جدا از محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورده آیا شرایط لازم برای برگزاری لیگ بانوان آن‌هم در شرایطی که همیشه این حوزه از نبود اسپانسر کافی رنج برده است را دارد؟ آیا باشگاه‌های حاضر در لیگ مشتاق و یا توانایی حضور در هر دو لیگ را دارند؟

زهرا سروی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، در مورد برگزاری لیگ ایراندخت در گفت‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم لیگ بانوان را در دو بخش لیگ برتر، که همان عنوان ایراندخت را خواهد داشت و لیگ دسته یک با نام جام کوثر داشته باشیم. خوشبختانه برخلاف بسیاری از فدراسیون‌ها که در این شرایط از نظر منابع مالی با مشکل مواجه هستند استقبال خوبی را باشگاه‌ها برای حضور در هر دو لیگ داشتند.

او با اشاره به کمک فدراسیون‌ برای جذب اسپانسر برای تیم‌ها توضیح داد: امسال 15 تیم در جام کوثر حضور داشت و 20 تیم هم در لیگ نونهالان که این آمار نشان دهنده این است فدراسیون و سازمان لیگ برنامه‌ریزی خوبی برای حضور تیم‌ها در لیگ دارد. قطعا این برنامه و حمایت‌ها ادامه دار خواهد بود. هر چند که منابع مالی رد و بدل شده در بخش بانوان متفاوت‌تر از بخش آقایان است اما مسئله مهم زمان و نوع برگزاری مسابقات است که بارها گفتیم در چنین شرایطی امکان برکزاری هیچ رویدادی را نداریم و تنها مرجع تصمیم‌گیری ما وزارت ورزش و جوانان و همچنین ستاد مبارزه با کروناست.

غزل عجم‌زمانی، سرمربی تیم تکواندو دو هزار (فرمانیه)، درباره برنامه‌های این باشگاه برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: ما سال گذشته هم در بخش کیوروگی و هم در بخش پومسه تیمداری کردیم که خوشبختانه در هر دو قسمت هم عملکرد خوبی داشتیم اما با وضعیتی که کرونا به وجود آورد متاسفانه کیوروگی نیمه تمام ماند و در نهایت هم با معرفی تیم‌های قهرمان خاتمه یافت ولی در پومسه عملکرد بهتری داشتیم که موفق به کسب سکو هم شدیم.

او ادامه داد: در خصوص وضعیت لیگ هم باید بگویم واقعا از هر نظری لیگ 98 خوب برگزار شد و فدراسیون در این رابطه کم‌کاری نداشت. امسال هم که فعلا بلاتکلیف هستیم اما با این حال با حمایت‌هایی که اسپانسرهایمان دارند و جلساتی که داشتیم برای فصل جدید هم برنامه‌ریزی کردیم. امسال هدف‌مان صرفا قهرمان پروری است و برای کسب سکو برنامه‌ریزی خاصی نداریم. تنها تلاش‌مان این خواهد بود که با استفاده از بازیکنان معمولی و نه چندان مطرح تیم خوبی را در لیگ داشته باشیم.

عجم‌زمانی در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق برگزاری لیگ در دو بخش دسته یک و لیگ برتر هستید؟ اظهار کرد: به‌ شخصه از این تصمیم فدراسیون استقبال می‌کنم اما به شرطی که بازیکنان مجوز حضور در هر دو لیگ را نداشته باشند. در حال حاضر لیگ جام کوثر که سال‌هاست برگزار می‌شود با تمام خوبی‌هایش اما متاسفانه همواره تک قطبی بوده یعنی یکسری تیم‌ها همیشه بازیکنان ستاره را در اختیار دارند و طبیعتا رقابت اصلی هم بین همان چند تیم است. این مسئله انگیزه سایر تیم‌ها و مابقی بازیکنان را کاهش می‌داد اما اگر امسال به این روش برگزار شود قطعا می‌تواند نتایج بهتری را هم در پی داشته باشد.

سرمربی تیم دو هزار (فرمانیه) در پایان با اشاره به لزوم برگزاری رقابت‌های لیگ توضیح داد: متاسفانه با وضعیتی که کرونا به وجود آورده نمی‌توان با قاطعیت در مورد زمان و نوع مسابقات نظر درستی داد اما آنچه مسلم است این است که اگر کرونا همچنان ادامه داشته باشد باید راهکاری برای برگزاری مسابقات و اردوها پیدا شود. قطعا در بخش پومسه هیچ مشکلی نداریم اما برای کیوروگی باید تصمیم‌گیری شود شاید بتوان بدون حضور تماشاگران و یا با استفاده از نقاب مسابقات را برگزار کرد.

مریم نوری، سرمربی تیم هیات تکواندو هفتگل، معتقد است: خوشبختانه ایران نفرات مستعدی در تکواندو دارد و خیلی خوب شد این تصمیم برای فصل جدید گرفته شده چون در سال‌های اخیر هم بازیکنان ملی‌پوش که تواناتر از سایر بازیکنان هستند در لیگ کوثر حضور داشتند و هم تکواندوکاران معمولی.

او ادامه داد: با این شرایط هم سطح مسابقات بالا خواهد رفت و هم بهتر و راحت‌تر می‌توانیم استعدادیابی کنیم. این را هم باید در نظر گرفت تشکیل دو لیگ نیازمند بودجه بالاست. همین امسال تیم ما بیشتر نتایج ضعیفش را به دلیل نداشتن امکانات و منابع مالی به دست آورد. فدراسیون باید در این زمینه برای جذب اسپانسر‌ها برنامه بهتری داشته باشد تا تیم‌های خوبی حاضر به شرکت در هر دو لیگ شوند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز