کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کادر فنی هیچ‌وقت موافق دوپینگ ووشوکاران نبوده است/ ستاره‌های تیم‌ ملی ناخواسته وارد این جریان شدند

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۴۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۹۰۱۶
کادر فنی هیچ‌وقت موافق دوپینگ ووشوکاران نبوده است/ ستاره‌های تیم‌ ملی ناخواسته وارد این جریان شدند
کارشناس ووشو گفت: کادر فنی هیچ‌وقت موافق دوپینگ ووشوکاران نبوده است و ستاره‌های تیم‌ ملی ناخواسته وارد این جریان شدند.

کیوان شیرآقایی، کارشناس ووشو، درباره مثبت شدن تست دوپینگ چند ووشوکار تیم‌ ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: در مجموع اگر بخواهم اشاره کنم باید بگویم ووشو همواره از ادوار گذشته تاکنون جزو پاکترین رشته‌ها بوده و کمترین آمار را همیشه در دوپینگی‌ها داشته است. فدراسیون ووشو، کادر پزشکی آن و همچنین کادر فنی هیچ‌وقت موافق این کارها نبودند و اتفاقا بارها جلسات و کلاس‌های پیشگیرانه از این نوع اتفاقات را هم به وفور برگزار کردند.

او ادامه داد: من خودم سال‌ها هم در تیم‌ ملی بودم و هم الان به عنوان یک مربی در ووشو فعالیت می‌کنم در این سال‌ها فدراسیون همیشه اقدامات لازم را برای جلوگیری از دوپینگ و یا سایر موارد که می‌تواند به ووشو آسیب بزند را برگزار کرده تا علاوه بر مربیان و کادر پزشکی، ورزشکاران مکمل‌ها و داروهای ممنوعه را به خوبی شناسایی کنند. من مطمئن هستم ورزشکارانی هم که الان تست آنها مثبت شده ناخواسته وارد این حاشیه شدند. به‌شخصه برای این اتفاق خیلی ناراحت هستم. قلی‌پور از ملی‌پوشان پرافتخار ووشو است که سال‌ها در این رشته به خوبی درخشیده و اینکه دقیقا در سالی که می‌خواسته از دنیای قهرمانی خداحافظی کند دست به چنین کاری زده باشد جای تعجب دارد و برای ما هم قابل قبول نیست. معین تقوی هم جزو بهترین‌هاست. من او را از دوران نوجوانی می‌شناسم و مطمئن هستم هر دو همانطور که گفتم ناخواسته وارد این جریان شدند که باعث محرومیت‌شان هم شده است.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برنامه‌هایش برای فصل آینده لیگ توضیح داد: در حال حاضر که تاریخ و زمان برگزاری مسابقات مشخص نیست و همه منتظر مجوز ستاد مبارزه با کرونا هستیم. اما با این وجود ما کار را رها نکردیم و از همین حالا عملکرد تیم‌ها و بازیکنان را در لیگ 98 مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم مذکرات لازم را داشته باشیم. در صورت برگزاری لیگ هدف‌مان دفاع از عنوان قهرمانی است که قطعا برای رسیدن به این مهم نیز باید از همین حالا کار را شروع کنیم.

شیرآقایی در پایان گفت: مدت کوتاهی است که ریاست جدید فدراسیون ووشو تغییر کرده است. پیش از این علی‌نژاد افتخارات زیادی را با این فدراسیون کسب کرده که قطعا ادامه مسیر را برای هر رئیسی سخت می‌کند. اما از آنجایی که صدیقی همیشه در کنار علی‌نژاد بوده و در عین جوان بودنش تجربه بالایی هم دارد. قطعا امید می‌رود مسیر موفقیت ووشو بازهم ادامه‌دار باشد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز