بررسی شانس مدعیان کسب سهمیه و نایب قهرمانی؛

نقش پررنگ قعرجدولی‌ها در سرنوشت مدعیان/ راه سهمیه آسیایی از کدام مسیر است؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۵:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۹۷۶۰
نقش پررنگ قعرجدولی‌ها در سرنوشت مدعیان/ راه سهمیه آسیایی از کدام مسیر است؟
5تیم فوتبال استقلال، تراکتور، سپاهان، شهرخودرو و فولاد مدعیان کسب سهمیه و نایب قهرمانی در لیگ نوزدهم هستند اما از بین این 5 تیم در نهایت تیم‌هایی که در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند می‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا برسند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لیگ نوزدهم در حالی تا 3 هفته دیگر به پایان می‌رسد که اگرچه قهرمان آن مشخص شده اما جدال تیم‌ها در بالا و پائین جدول برای کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان و بقا در لیگ داغ‌تر از همیشه است.

با رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ، رقابت برای کسب سهمیه آسیا بین تیم‌های مدعی به اوج خود رسیده است. پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر سهمیه خود را به دست آورده و 3 سهمیه دیگر باقی مانده که قهرمان جام حذفی و دو تیم از لیگ می‌توانند سهمیه‌های باقی مانده را از آن خود کنند. طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا سهمیه 2+2 برای نمایندگان ایران درنظر گرفته شده و این موضوع نشان می‌دهد تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی به‌عنوان نمایندگان مستقیم و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر به‌ عنوان نمایندگان ایران در پلی‌آف در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند یافت. اگر پرسپولیس قهرمان جام حذفی هم شود، 3 تیم از لیگ سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرند و در این صورت شانس تیم‌های لیگ برتری برای آسیایی شدن بیشتر می‌شود.

در ادامه به بررسی مسیر پیش روی 5 تیمی که بر اساس جدول شانس کسب سهمیه را دارند می‌پردازیم.

استقلال؛ بیم و امید کسب سهمیه

استقلال در حال حاضر با 48 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. استقلالی‌ها تا همین 2هفته پیش از کسب سهمیه لیگ قهرمانان ناامید شده بودند. اوضاع این تیم به گونه‌ای بود که حتی خوشبین‌ترین هواداران استقلال هم با تردید به آسیایی شدن استقلال فکر می‌کردند اما 2 برد مقابل پارس جنوبی و سپاهان که دومی واقعا برای آبی‌ها 6 امتیازی بود، استقلال را در رده دوم جدول نشاند. البته عدم موفقیت سایر تیم‌های مدعی هم در صعود چند پله‌ای استقلال موثر بود. استقلال در ادامه بازی‌های لیگ طی سه هفته پایانی باید به ترتیب مقابل شهرخودرو در مشهد، پیکان در تهران و شاهین در بوشهر به میدان برود. دیدار استقلال با شهرخودرو با توجه به اینکه 2 تیم مدعی کسب سهمیه هستند می‌تواند تاثیر زیادی روی سرنوشت شاگردان فرهاد مجیدی داشته باشد اما تقابل با تیم‌های پیکان و شاهین هم که برای سقوط نکردن می‌جنگند کار استقلال را سخت می‌کند. البته اگر تا هفته پایانی سقوط شاهین و پیکان مسجل شود، کار استقلال ساده‌تر می‌شود. آبی‌ها فرصت آسیایی شدن از طریق جام حذفی را هم دارند.

اس سپاهان

تراکتور؛ ستاره‌ها از خواب بیدار می‌شوند؟

تراکتور با 46 امتیاز در رده سوم جدول لیگ قرار دارد. پرشورهای تبریز بعد از بازگشت از تعطیلات لیگ برتر در 6 بازی فقط 2 پیروزی به دست آورده‌اند و این آمار اصلا برای تیمی که خود را مدعی می‌داند آمار خوبی نیست. ستاره‌های تراکتور اگر می‌خواهند حداقل سهمیه آسیایی بگیرند باید زودتر از خواب تابستانی بیدار شوند. تراکتوری‌ها مسیری که برای آسیایی شدن در پیش دارند مثل استقلال است. این تیم در 3 بازی پایانی با تیم‌هایی رودررو خواهد شد که یکی از آنها برای کسب سهمیه آسیا و دو تیم دیگر برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. تراکتور در هفته بیست‌وهشتم در خانه شاهین‌بوشهر قعرنشین به‌ مصاف این تیم می‌رود و در هفته بعد در خانه از ماشین‌سازی که همچنان روی کاغذ گزینه سقوط محسوب می‌شود، میزبانی خواهد کرد و در هفته پایانی در یک دیدار حساس و 6 امتیازی به‌ منظور کسب سهمیه لیگ قهرمانان در اهواز به‌ مصاف فولاد خواهد رفت. با توجه به اینکه مالک ماشین‌سازی و تراکتور یک نفر است اهالی فوتبال انتظار بازی جوانمردانه از ماشین‌سازی را در این دیدار دارند. تراکتور هم مثل استقلال این فرصت را دارد که با قهرمانی در جام‌ حذفی مستقیما به آسیا برسد.

اس تراکتور

  سپاهان؛ در انتظار معجزه ژنرال

سپاهان اصفهان با 45 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. این تیم بعد از کسب نتایج ضعیف هفته‌های اخیر و در نهایت شکست برابر استقلال از لحاظ روحی متزلزل نشان داده و چه بسا همین موضوع طی هفته‌های پایانی فصل نوزدهم پاشنه آشیل این تیم محسوب شود،‌ هرچند شاگردان قلعه‌نویی به همراه تراکتور و استقلال یعنی مثلث مدعیان کسب عنوان نایب‌قهرمانی و سهمیه همچنان در کورس جام‌حذفی حضور داشته و در صورت ناکامی در لیگ می‌توانند به رقابت‌های حذفی به‌عنوان یک مسیر دیگر برای رسیدن به آسیا نگاه کنند. سپاهان ابتدا در اصفهان به مصاف نساجی می‌رود و بعد میزبان شهرخودرویی است که خودش هم مدعی کسب سهمیه است. شاگردان قلعه‌نویی در هفته پایانی به مصاف پیکان می‌روند که احتمالا سقوط یا بقایش در لیگ برتر تا آن زمان مشخص شده است.

سپاهان

شهرخودرو؛ رویای دبل سهمیه

تیم شهر مشهد با 44 امتیاز در رده پنجم قرار دارد. شهرخودرویی ها بعد از بازگشت از تعطیلات کرونایی متحول شده و نتایج خوبی گرفتند اما تغییر سرمربی این تیم و انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی جدید ترمز این تیم را کشید. حالا شهرخودرویی‌ها با توجه به دیدارهایی که در پیش دارند، کارشان برای صعود به آسیا دشوار شده و اگر می‌خواهند برای دومین فصل پیاپی به لیگ قهرمانان صعود کنند باید از 3 جدال هفته‌های آتی که 2تای آن مقابل مدعیان برگزار می‌شود دست پر از میدان خارج شوند. شهرخودرو در هفته بیست‌وهشتم در خانه از استقلال پذیرایی می‌کند و سپس در هفته بیست‌ونهم در اصفهان به مصاف سپاهان رفته و در نهایت در هفته پایانی رقابت‌ها در مشهد با نساجی سختکوش دیدار خواهد کرد. به این ترتیب شهرخودرو نقش اساسی در معرفی تیم‌های آسیایی خواهد داشت.

5de9166eb1945_5de9166eb1948

  فولاد؛ رفع مشکلات برای رسیدن به سهمیه

فولاد خوزستان با یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های مدعی با 43 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. شاگردان جواد نکونام در صورتی که بتوانند دیدار عقب‌افتاده مقابل نفت مسجدسلیمان را با برتری پشت سر بگذارند این شانس را خواهد داشت تا رده سوم جدول بالا بیایند. نکته جالب درباره بازی‌های پیش روی این تیم این است که فولاد هم مثل استقلال، تراکتور و سپاهان با تیم‌های قعرنشین بازی دارد. فولاد هفته آینده در خانه از سایپا پذیرایی می‌کند و سپس در جم به مصاف پارس‌جنوبی خواهد رفت و در هفته پایانی نیز در یک بازی 6 امتیازی میهمان تراکتور است. شاگردان جواد نکونام هم در هفته‌های اخیر افت کرده‌اند و باید دید سرمربی جوان فکری به حال رفع مشکلات تیمش کرده یا نه.

فولاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز