مهین علی‌بخشی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نگاه ویژه مسئولین باعث شد توسعه ورزش همگانی اتفاق بیفتد/ عملکرد بانوان در ورزش قهرمانی قابل قبول است

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۹:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۰۱۶۶
نگاه ویژه مسئولین باعث شد توسعه ورزش همگانی اتفاق بیفتد/ عملکرد بانوان در ورزش قهرمانی قابل قبول است
سرپرست معاونت بانوان ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: نگاه ویژه مسئولین باعث شد توسعه ورزش همگانی اتفاق بیفتد، عملکرد بانوان در ورزش قهرمانی قابل قبول است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهین علی‌بخشی، سرپرست معاونت بانوان ورزش و جوانان استان مرکزی، درباره توسعه ورزش بانوان در چند سال اخیر اظهار کرد: اگر اشتباه نکنم حدود 30 سال است ورزش بانوان فعالیت خود را آغاز کرده است. فکر می‌کنم در سال‌های 72 تا 74 بود که مسابقات آسیایی و جهانی و بین‌المللی رویکردی در بخش بانوان وجود نداشت و اعزامی هم صورت نمی‌گرفت اما رفته رفته نگاه‌ها تغییر کرد و در نهایت به این منتج شد که تفاوتی بین زن و مرد در این حوزه وجود ندارد که در این نگاه ویژه به ورزش بانوان یکی از اقدامات مهم این بود که بخش مدیریت بانوان را به صورت مجزا به خودشان سپردند.

او ادامه داد: سال‌های قبل بخش بانوان زیر نظر سازمان ورزش و تربیت بدنی کار می‌کردند با گسترش دولت و بزرگ شدن دولت و کوچک کردن یکسری از دستگاه‌ها و ارگان‌های تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شد. در این دوره بود که یک نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان شد و به صورت مجزا، تصمیم‌گیری‌ها، الزام‌ها و برنامه‌های مختلف بخش فرهنگی و ورزشی توسعه پیدا کرد. این نگاه ویژه باعث شد توسعه ورزش همگانی اتفاق بیفتد و بحث جشنواره‌ها و همایش ها اتفاق بیفتد و هم نسبت به نشاط و شادابی خودشان اهمیت قائل شوند و هم مردم سوق پیدا کنند به بحث تحرک و پویایی خودشان هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی.

علی‌بخشی افزود: در ادامه با نگاه ویژه‌ای که به سلامت محوری و ورزش صورت گرفت آیتم‌ها و طرح‌های مختلفی که از طرف وزارت ورزش به ادارات کل استان‌ها ارائه شد که هم به بخش روستایی و هم به بخش شهری نگاه مثبت شد. طرح‌هایی که ارائه شد با توجه به جشن‌ها و همایش‌های مختلف در دیگر روستاها، مناطق محروم، مناطق کمتر توسعه یافته و تقسیم‌بندی‌هایی که بین استان‌ها شد، رقابتی را بین استان‌ها ایجاد کرد و منجر شد به اینکه بانوان استان‌ها هم با همدیگر رقابت کنند و ورزش و سلامت جامعه مردم و بانوان هم مخصوصا نگاه مثبتی داشته باشند. وقتی خانم‌های فعالیت خود را شروع کردند و دولتمردان و مسئولین بالادستی متوجه شدند بانوان از این شرایط دارند به نحو احسن استفاده می‌کنند. نگاه ویژه‌ای برای‌شان رقم زدند و توجه بیشتری کردند و بودجه و اعتبارات خاصی هم برای‌شان در نظر گرفتند و این بخش اعتبارات خاص برای ویژه بخش بانوان در حوزه‌های مختلف منجر شد که مردم هم بانوان و هم دختران ما به ورزش شوق بیشتر پیدا کنند.

سرپرست معاونت بانوان ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: در سال‌های قبل اعزام‌ها در حد مسابقات کشوری صورت می‌گرفت آرام آرام به صورت آسیایی، جهانی و بین المللی  بعد هم مسابقات آسیایی صورت گرفت و باعث شد رشته‌ها در زیرمجموعه خود ترقی یابند و رشد پیدا کنند. رشته‌هایی مثل کاراته که چند سبکی است اگر در آن زمان 5 یا 6 ساعت داشت الان تبدیل به 150 ساعت شده تکواندو، ووشو دارای سبک‌های مختلف شده، آمادگی جسمانی و رشته ورزش همگانی توسعه پیدا کرده به زیرمجموعه‌های بسیار زیاد و قریب به 100 انجمن ورزشی زیر مجموعه دارد و هرکدام در کمیته‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

علی‌بخشی توضیح داد: در کنار توسعه ورزش همگانی نگاهی هم به توسعه قهرمانی صورت گرفت با توجه به اعزام‌های برون مرزی که اتفاق افتاد و عضویت تیم ملی و برای اینکه کشور اسلامی ما هم که حضور قدرتمند خودش را در همه عرصه‌های مختلف اعلام کند و ایران ثابت کرد در همه بخش‌های ورزش که حجاب نه تنها مانع پیشرفت و موفقیت در میادن بین‌المللی و ورزشی نیست بلکه باعث موفقیت و حفظ حیای همان ورزشکاران می‌شود چراکه باعث می‌شود این به عنوان یک الگو در سراسر جهان اتفاق بیفتد و با پوشش حجاب خودشان در میادین بین‌المللی به مبارزه بپردازند. در این راه انگیزه‌های زیادی ایجاد شد و نیاز به حمایت داشت در یکسری از بخش‌ها حمایت‌ها صورت گرفت در بعضی از بخش‌ها ضعیف عمل شد و با قهرمانانی که تربیت شده بودند می‌توانستیم به نوعی حمایت‌شان می‌کردیم با انگیزه دادن کمک می‌کردیم که در حوزه‌های مختلف بتوانند کمک کنند. در بخش بازیگری و در بخش داوران ماندگار شوند. اینها بالاخره در کشور خودمان و اینجا خدمت کنند. به هر حال نگاهی که صورت گرفت در سه سال اخیر که امسال سال چهارم است که طرح‌های مختلفی از طرف وزارت دستورالعمل هایی ارائه شدکه همه اثر بخش بوده است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز