یادداشت؛

کری‌خوانی‌های سخیف و ترویج زشتی در فوتبال

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۲۸۸۰
کری‌خوانی‌های سخیف و ترویج زشتی در فوتبال
مهران کوچکسرایی

یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های فوتبال و به‌خصوص دیدارهایی که تحت عنوان دربی تلقی می‌شود، به کری خوانی آن است و این کری خواندن نه تنها در ایران بلکه در همه جای جهان وجود دارد و بر زیبایی‌های فوتبال می‌افزاید.

اما متاسفانه چند مدتی است که در ایران کری خوانی جای خود را به تخریب و تحریک داده و به جای زیبایی، رواج دهنده زشتی است و سبب می‌شود هواداران دو تیمی که طرف مسابقه هستند به هر طریق ممکن به جان هم افتاده و از خجالت یکدیگر در آیند.

کار به جایی رسیده که تعدادی از پیشکسوتان هم وارد این کری‌خوانی سخیف و نسنجیده شده و به یکدیگر توهین می‌کنند و با این کار بر آتش اختلاف می‌دمند و کاری می‌کنند که بازیکنان دو تیم هم در زمین مسابقه به‌جای توپ، بیشتر به ساق‌های یکدیگر ضربه بزنند و بازی کیفیت لازم را نداشته و تاسف‌بار این‌که همین افراد در پایان بازی از کیفیت فنی آن گلایه می‌کنند و بازی بزرگ فصل را زیر سوال می‌برند.

دیروز و تنها ثانیه‌هایی پس از قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی و مشخص شدن این‌که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این مرحله باید به مصاف هم بروند، استارت این کری‌های نسنجیده و سخیف خورده شد و سرپرست تیم پرسپولیس نه تنها موفقیت‌های اخیر رقیب را زیر سوال برد بلکه فشار بر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران را هم آغاز کرد و در طرف مقابل سرپرست استقلال هم در مقام پاسخگویی برآمد و تنها دقایقی بعد جنگ کلامی دو طرف به فضای مجازی کشیده شد و طرفین حسابی از خجالت هم درآمدند. کار به جایی رسید که سایت رسمی باشگاه پرسپولیس هم مطلبی درج کرد که با هجمه و حمله هواداران استقلال مواجه شد.

متاسفانه این اولین بار نیست که افشین پیروانی دست به چنین حرکاتی می‌زند و مدیران ارشد باشگاه پرسپولیس هم درخصوص این رفتارها سیاست سکوت در پیش گرفته‌اند که جای سوال دارد و مشخص نیست چرا به سرپرست تیم‌شان که ادعای تحصیلکرده بودن و بااخلاق بودن دارد تذکر نمی‌دهند که تحریک و توهین به تیم رقیب یا حتی فدراسیون و داوران دلیل بر تعصب داشتن یا دفاع از تیم خودی نیست.

وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد در تیم رقیب هم فرد یا افرادی پیدا می‌شوند که این رفتارهای نامعقول را تکرار و درصدد تلافی برمی‌آیند که نتیجه آن تحریک هواداران و ایجاد فضای فحاشی و توهین است و بعد با این فضا انتظار داریم تیم‌های ما و تماشاگران ما همپای تیم‌ها و تماشاگران تیم‌های درجه یک دنیا باشند!!!

یدک کشیدن پسوند فرهنگی در باشگاه‌ها با این رفتارها چندان زیبنده نیست و امید داریم مسئولان فرهنگی و حتی حراستی در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند و چه بسا برخی عامدانه با این رفتارها درصدد ایجاد فضای التهاب و درگیری در کشور باشند و در زمین دشمنان این مرز و بوم بازی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز