ولی‌الله شجاع پوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پویش آماده‌باش یعنی جامعه هر زمان آماده ورزش باشند/ ورزش همگانی می‌تواند درآمدهایش را تامین کند

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۲:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۳۸۷۲
پویش آماده‌باش یعنی جامعه هر زمان آماده ورزش باشند/ ورزش همگانی می‌تواند درآمدهایش را تامین کند
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران گفت: برنامه پویش آماده‌باش یعنی همه جامعه آماده باشند که ورزش را در هر زمانی انجام دهند و به جایی که مردم بیایند در فضاهایی که ممنوع نیسته از کلیپ‌های آموزشی استفاده کنند و تشویق شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ولی‌الله شجاع پوریان، رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران، در خصوص توسعه ورزش همگانی در دوران قرنطینه اظهار داشت: قشری که طی سال در بحث ورزش همگانی، تشویق مردم، ایجاد انگیزش، آگاهی به ما کمک کردند، جامعه خبری، اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم بودند. قدرشناسی ایجاب می‌کرد دوستان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دور هم جمع کنیم و از آن‌ها قدردانی مختصری به عمل بیاوریم تا بخواهیم در ادامه راه که توسعه ورزش‌های همگانی در شرایط بحرانی از اهمیت بیشتری برخوردار است، ما را همراهی کنند و مدد برسانند. در شرایطی که مردم نمی‌توانند در بوستان‌ها و فضاهای باز ورزش همگانی داشته باشند و ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت‌های گروهی را منع کرده، به دلیل اینکه ورزش امر تعطیل‌ناپذیری است ما متناسب با این شرایط برنامه جدیدی داریم.

او ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی دو برنامه اعلام کرده، یکی برنامه پویش آماده‌باش یعنی همه جامعه آماده باشند که ورزش را در هر زمانی انجام دهند و به جایی که مردم بیایند در فضاهایی که ممنوع نیست در میان خانه‌هایشان و محل زندگی‌شان با استفاده از کلیپ‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی که در اختیارشان قرار می‌دهیم و مجموع ویدئوهایی که وجود دارد، استفاده کنند و تشویق شوند. خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه به عمل آمد، تمام رشته‌های متنوع ما که رشته‌های بسیار متعددی هستند هر کدام حرکات مربوط به رشته خودشان را انجام می‌دهند. برای افزایش انگیزه یک برنامه تهیه کردیم که از دهم مرداد که این پویش کلید خورده تا پایان شهریور ماه، رصدی می‌کنیم و بهترین‌ها را انتحاب کرده و 5 مهرماه با انتخاب و گزینش هیات داوران برترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

شجاع پوریان تصریح کرد: در کنار این پویش برنامه دیگری داریم که به اعتقاد من می‌شود گفت مکمل پویش است و آن زنگ ورزش یا آوای ورزش در همسایگی است، به این معنا که ما در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت یکی، دو مربی آموزشی از رشته‌های مختلف به همراهی همکارانی که بتوانند کمک کنند می‌فرستیم. از قبل محیطی که ساکنین آنجا اشراف دارند مثلا محیط زیست آن مجمتع را از روی بالکن و از روی پنجره‌هایشان می‌توانند ببینند محیط مناسبی انتخاب می‌شود. البته قبل از آن محیط کاملا ضدعفونی می‌شود و همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد، بعد با یک موسیقی مجاز و مفرح پحش می‌شود تا مردم مطلع شوند و ساکنان آن مجتمع همراه مربی یا در محوطه‌ای که ظرفیت دارد و بقیه در بالکن‌ها ورزش می‌کنند. این برنامه کمک می‌کند ضمن اینکه فعالیت بدن داشته باشند، نوعی نشاط اجتماعی و تفریح هم تلقی شود.

رئیس هیات ورزش همگانی استان تهران گفت: در خصوص حمایت از ورزش همگانی، اتفاقی در وزارت ورزش و جوانان افتاده که من این اتفاق را به نفع ورزش همگانی نمی‌دانم و آن این است که در اصلاح ساختاری که در وزارت به وجود آمده، معاونت ورزش همگانی که یک معاونت جداگانه بود ادغام شده در معاونت فرهنگی، یعنی الان معاونت فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی را داریم. دو معاونت بودند باید از نظر اصلاح ساختار کوچک سازی و چابک سازی می‌کردند، این اولین اتفاقی است که ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که ورزش همگانی تحت‌الشعاع فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرد. وقتی یک فعالیت فرهنگیست، ممکن است اولویت این فعالیت بعد فرهنگی باشد، در حالیکه خود ورزش همگانی یک کار فرهنگی است. سلامتی، ایجاد نشاط خودش فرهنگ‌سازی می‌خواهد اما در عین حال اعتبارات خوبی در مجلس برای ورزش همگانی تصویب شده است. تبصره 27/1 درصد مالیات ارزش افزوده برای ورزش همگانی وجود دارد که مبلغ خوبی در اختیار وزارت قرار می‌دهد، وزارت هم از طریق معاونت فرهنگی و توسعه‌ ورزش‌های همگانی به ادارات کل، فدراسیون‌ها و از طریق آن‌ها به هیات‌های همگانی می‌فرستند. گرچه مبلغ زیادی نیست اما همین کمک می‌کند، ورزش‌ همگانی می‌تواند خودش درآمدهایش را تأمین کند. مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که شرایط کرونایی باعث شده کلاس‌هایمان تعطیل و فعالیت‌هایمان کم شود اما به لطف الهی در این زمینه جلو می‌رویم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز