سیدصالحی:

مداحی از بزرگترین افتخارات زندگی من است/ خدا سعادت مداحی را به من اعطا کرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۱:۲۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۱۱۴۱
مداحی از بزرگترین افتخارات زندگی من است/ خدا سعادت مداحی را به من اعطا کرد
بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: مداحی اهل بیت بزرگترین افتخار زندگی من است.

سیدمهدی سیدصالحی از چهره‌های فوتبالی ایران است که اهالی فوتبال و هم تیمی‌هایش با مداحی‌های او خاطره‌های زیادی دارند.

سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره مداحی‌هایش اظهار داشت: اول از همه باید بگویم خودم را مداح نمی‌دانم چون مداح بودن لیاقت بسیار زیادی می‌خواهد و من فقط به‌خاطر ته صدایی که دارم گاهی به عشق اهل بیت زمزمه‌هایی می‌کنم اما اگر هم دوستان هیاتی من را مداح می‌دانند خدا این سعادت را به من اعطا کرده است. از سن بسیار پائین به‌خاطر ارادتم به ائمه اطهار اشعار مذهبی را می‌خواندم و در ماه محرم که با دوستان و هم محله‌ای‌ها در هیات جمع می‌شدیم ثواب خواندن اشعار مذهبی به من می‌رسید. از 19 سالگی در هیاتی که به همراه بچه محل‌هایمان به راه انداحته بودیم به‌صورت جدی‌تر زیارت عاشورا می‌خواندم و از آن به بعد به عشق امام حسین (ع) این کار را ادامه دادم اما هنوز خودم را یک مداح نمی‌دانم با این حال زمزمه کردن برای اهل بیت را بزرگترین اتفاق زندگی‌ام می‌دانم و بسیار به آن افتخار می‌کنم.

مهاجم اسبق تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس ادامه داد: من هیچ دوره و کلاسی برای مداحی نرفتم و فقط پای مداحی استادان بزرگ این حوزه نشستم و سعی کردم از مجالس آنها نکته‌برداری کنم و چیزهای زیادی یاد بگیرم. هرچه هم یاد گرفتم به‌خاطر عشق و علاقه‌ام به ائمه بوده است. به نظر من یک مداح نباید فقط اشک مردم را دربیاورد بلکه باید سیره اهل بیت را به آنها بیاموزد و خودش هم الگوی درستی برای جوان ها باشد.

او با بیان اینکه مداحی راه و روش زندگی را به او آموخته افزود: خدا را شکر می‌کنم که به من اندک استعدادی برای خواندن داده و این افتخار را نصیبم کرده که آن را در راه ائمه اطهار به کار بگیرم. مداحی راه و روش درست زندگی کردن است و خوشحالم که در زندگی این سعادت بزرگ نصیب من شده است. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز