اتفاقات عجیب در مشهد؛

رحمتی جا پای «حجازی» گذاشت/ خداحافظی غیرمنتظره در انتظار آقای شماره یک

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۱:۴۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۱۳۷۱
رحمتی جا پای «حجازی» گذاشت/ خداحافظی غیرمنتظره در انتظار آقای شماره یک
لیگ برتر فوتبال ایران تاکنون هیچ دروازه‌بان- سرمربی به خود ندیده و رحمتی در کنار بقیه اولین‌هایی که در فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده اولین گلر- سرمربی تمام ادوار لیگ برتر است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ همان روزی که سهراب بختیاری‌زاده در فاصله یک هفته مانده تا پایان لیگ برتر سیدمهدی رحمتی را به دلیل بی‌انضباطی از تیمش کنار گذاشت و رحمتی هیچ واکنشی نشان نداد مثل روز روشن بود قرار است اتفاقات عجیبی در مشهد رخ دهد.

سرمربی ناموفق شهرخودرو در 6 بازی که روی نیمکت این تیم نشست 4 تساوی و 2 شکست ماحصل کارش بود و در نهایت با این تیم روی سکوی ششم قرار گرفت و سهمیه آسیایی را از دست داد. نتایج ضعیف بختیاری‌زاده در شهرخودرو و نداشتن سابقه درخشان در مربیگری باعث شد او کمترین شانسی برای ادامه حضور روی نیمکت تیم مشهدی داشته باشد و اینکه او در ادامه لیگ قهرمانان و لیگ بیستم روی نیمکت این تیم متمول ننشیند کاملا قابل پیش بینی بود اما طولی نکشید که اخبار عجیبی درباره سرمربی جدید شهرخودرو به رسانه‌ها رسید. خبر عجیب بود اما محتمل.

بعد از پایان لیگ نوزدهم حرف از حضور دروازه‌بان باسابقه شهرخودرو روی نیمکت مربیگری بود. دروازه‌بانی که هنوز هم در آستانه 40 سالگی سرحال و قبراق است و جزو گلرهای برتر فوتبال ایران خودنمایی می‌کند. سیدمهدی رحمتی در حالی با تصمیم سهراب بختیاری‌زاده از شهرخودرو کنار گذاشته شده که امسال برای دوری از هیاهو، قبل از انتخاب سرمربی جدید استقلال، عطای ماندن در این تیم را به لقایش بخشید و راهی شهر مورد علاقه‌اش شد تا سال‌های پایانی فوتبالش را در آرامش سپری کند اما حالا قرار است با عنوان سرمربی-بازیکن در کنار این تیم باشد و چالش جدیدی را تجربه کند.

رحمتی در همین لیگ نوزدهم و حتی در لیگ قهرمانان هم نمایش‌های خوبی برای شهرخودرو داشته و همین باعث شده مالک و کادر مدیریتی این باشگاه از او بخواهند همچنان حراست از قفس توری تیم مشهدی را هم برعهده داشته باشد. از آنجایی هم که رحمتی در تیم مشهدی بی‌جانشین است و شهرخودرویی‌ها نمی‌توانند تا آغاز لیگ قهرمانان دروازه‌بان مطمئنی جذب کنند فعلا عنوان رحمتی در تیم مشهدی بازیکن- سرمربی است و احتمال می‌رود او در آخرین دیدار شهرخودرو در لیگ قهرمانان دستکش‌هایش را آویزان کند و از فوتبال خداحافظی کند.

یکی از پرافتخارترین دروازه‌بانان فوتبال ایران که سابقه 4 قهرمانی با استقلال و سپاهان را دارد، بارها گفته تا حوالی 42 سالگی هم می‌خواهد به دروازه‌بانی ادامه دهد اما اکنون شاید عنوان پرطمطراق «سرمربی» خداحافظی رحمتی از فوتبال را زودتر رقم بزند ولی آنچه مشخص است این دروازه‌بان جنجالی فوتبال ایران بعید است در بیستمین دوره لیگ برتر هم به میدان برود مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ دهد.

رحمتی می‌خواهد مثل علی دایی، دوران مربیگری‌اش را به سبک بازیکن- سرمربی آغاز کند اما او در آستانه ثبت یک رکورد دیگر در فوتبال ایران به نام خودش است. لیگ برتر فوتبال ایران تاکنون هیچ دروازه‌بان- سرمربی به خود ندیده و رحمتی در کنار بقیه اولین‌هایی که در فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده اولین گلر- سرمربی تمام ادوار لیگ برتر است. شاید هم او در این زمینه مرحوم ناصر حجازی را الگوی خود قرار داده که در برهه زمانی کوتاهی در دهه 60 به‌عنوان گلر- سرمربی در استقلال حضور داشت و حالا جا پای اسطوره فوتبالی خود می‌گذارد.

رحمتی در اولین تجربه گلر- سرمربی خود هم کار بسیار دشواری مقابل الاهلی امارات دارد و باید حدود 2 هفته دیگر تیمش را در این مصاف حساس و سخت به میدان بفرستد. قطعا ادامه سرمربیگری در شهرخودرو آینده دروازه‌بانی رحمتی و حضور پی در پی در 20 دوره لیگ برتر را دستخوش چالش می‌کند اما باید منتظر بمانیم و ببینیم رحمتی که استاد گرفتن تصمیم‌های آنی و غیرمنتظره است چه فکری برای ادامه فعالیت‌های فوتبالی خود دارد. شاید هم کسب نتایج دور از انتظار در لیگ قهرمانان رحمتی را مجاب کند فعلا بی‌خیال مربیگری شود و همان دروازه‌بانی را ادامه دهد! 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز