بررسی تیم‌های لیگ نوزدهم؛

گربه‌سیاهی که در لیگ برتر ماندگار شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۲۱۴
گربه‌سیاهی که در لیگ برتر ماندگار شد
سایپایی‌ها با وجود اینکه از تیم‌های قعرنشین جدول بودند اما لقبی که می‌توان به این تیم در لیگ نوزدهم داد گربه سیاه مدعیان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال سایپا لیگ برتر هجدهم را با قرار گرفتن در رتبه هفتم به پایان رساند. مدیریت باشگاه در اقدامی عجیب و البته قابل‌تحسین هدایت نارنجی‌پوشان در لیگ نوزدهم را به ابراهیم صادقی بازیکن وفادار سایپا سپردند که دو سال پیش از فوتبال خداحافظی کرده و به جرگه مربیان پیوسته بود. صادقی که جانشین دایی شد، با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه پا به لیگ نوزدهم گذاشت.

بازیکنانی مثل محمد مهری، کمال الدین نیک خوی، آرمین سهرابیان، احمد گوهری، امیر مهدی جانملکی، سعید بیگی، سعید محمد فرد، سید عبدالله حسینی، فرشاد هاشمی، مجتبی لطفی و مجید علیاری نفراتی بودند که صادقی آنها را به سایپا اضافه کرد. سایپا در فصل نقل و انتقالات هم نفرات شاخصی مثل آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی و مهرداد کفشگری را از دست داد و در دیدارهای تدارکاتی پیش از شروع فصل نتایج خوبی گرفت تا جایی که شاگردان او در جام‌شهدا با پیروزی مقابل پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر جام قهرمانی را بالای سر بردند تا با انگیزه ای مضاعف برای لیگ نوزدهم آماده شوند.

از شروع خوب تا تلاش برای بقا

صادقی و شاگردانش لیگ را خوب شروع کردند. سایپا با پیروزی‌های پرگل مقابل تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و نساجی آغاز خوبی داشت اما از اواسط نیم فصل اول افت این تیم شروع شد و سایپا به تدریج به نیمه پایانی جدول اضافه شد. این تیم تا قبل از تعطیلات لیگ به دلیل شیوع کرونا نتایجی بهتر از تساوی و شکست به دست نمی‌آورد تا اینکه فوتبال با تعطیلات غیرمنتظره 4 ماهه روبه رو شد و بعد از شروع لیگ برای بقا در لیگ تلاش کرد.

گربه سیاه مدعیان

سایپایی‌ها با وجود اینکه از تیم‌های قعرنشین جدول بودند اما لقبی که می‌توان به این تیم در لیگ نوزدهم داد گربه سیاه مدعیان است. شاگردان ابراهیم صادقی پس از شروع دوباره لیگ مقابل تیم‌های مدعی مثل سپاهان، استقلال، شهرخودرو و فولاد تسلیم نشدند و فقط یک شکست مقابل نساجی را در کارنامه خود ثبت کردند. سایپایی‌ها با 7 تساوی، یک پیروزی و یک شکست در 9 بازی باقیمانده لیگ با اتکا به شکست پارس جنوبی مقابا نفت مسجد سلیمان توانستند بقا در لیگ را جشن بگیرند. سایپا در لیگ نوزدهم جوان‌ترین تیم مسابقات را در اختیار داشت و دلیل نمایش ضعیف هم همین موضوع از سوی ابراهیم صادقی عنوان شد. با وجود اینکه سایپا تا هفته‌های پایانی لیگ جزو کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول بود اما مدیریت این باشگاه از سرمربی جوان خود حمایت کرد و سایپا جزو معدود تیم های لیگ نوزدهم بود که با وجود کسب نتایج ضعیف هیچ تغییری در کادرفنی خود ایجاد نکرد.

صادقی: حق سایپا بقا در لیگ بود

ابراهیم صادقی، سرمربی جوان سایپا که اولین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر را سپری کرده در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا داشت، درخصوص عملکرد تیمش در فصل نوزدهم اظهار داشت: سایپا جوانترین تیم لیگ نوزدهم را در اختیار داشت. ما 17 بازیکنی را از دست دادیم که در تیم‌های دیگر ستاره شدند و دست ما برای پیدا کردن جانشین‌های آنها بسته بود به همین دلیل مجبور شدیم از بازیکنان جوان و کم سن و سال استفاده کنیم. کاملا واضح بود که این بازیکنان برای پخته و باتجربه شدن به زمان نیاز داشتند. همانطور که دیدید تیم ما در دوران پسا کرونا عملکرد بسیار خوبی داشت و در نهایت هم توانست در لیگ برتر بماند.

او ادامه داد: خوشحالم که تیم ما با وجود تمام مشکلات و کمبودها توانست در لیگ برتر بماند. ما یقه اغلب تیم‌های مدعی و قدرتمند را گرفتیم که از نظر بضاعت نیروی انسانی اصلا با آنها قابل قیاس نبودیم. لازم می‌دانم باز هم از مدیریت سایپا تشکر کنم که به من به عنوان یک مربی جوان اعتماد و حمایتم کردند. من هم همین حمایت را از بازیکنان داشتم و اطمینان دارم در آینده بیشتر از بازیکنان جوان سایپا خواهیم شنید.

صادقی گفت: حق تیم ما بقا در لیگ بود. لیگ نوزدهم شرایط نرمالی نداشت اما با تمام وجود تلاش کردیم تا در لیگ بمانیم و به آنچه شایسته‌اش بود رسیدیم. با توجه به بضاعتی که داشتیم کار ارزشمندی انجام دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز