علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استقلال به بی‌تجربگی ارکان خود باخت/ حسینی نیمی از قدرت آبی‌ها را گرفت

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۰۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷۹
استقلال به بی‌تجربگی ارکان خود باخت/ حسینی نیمی از قدرت آبی‌ها را گرفت
پیشکسوت استقلال گفت: استقلال نه به تراکتور بلکه به بی‌تجربگی ارکان خود باخت.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شکست استقلال مقابل تراکتور در فینال جام حذفی اظهار داشت: شکست استقلال در نیمه اول دو دلیل اصلی دارد. اول از همه اینکه اگر استقلال در نیمه اول غافلگیر شد اما دلیل این غافلگیری برتری فنی تراکتور نبود بلکه استقلال از عدم تمرکز بازیکنان و کادر فنی بود. درگیری‌ها میان مدیریت و کادر فنی تمرکز را از استقلالی‌ها گرفت. وقتی فینال به این مهم داریم ارکان باشگاه تمام قدرت خود را می‌گذارند روی اینکه بازیکنان و کادر فنی را به آرامش برسانند اما در استقلال عکس این موضوع اتفاق افتاد. استقلال در روزهای اخیر متحد و همدل نبود. اتفاقات رخ داده باعث شد مربی و بازیکنان به سرنوشت فصل آینده خود فکر کنند و اینکه قرار است چه اتفاقی رخ دهد. در واقع استقلالی‌ها به خودشان و کم‌تجربگی مدیریت و کادر فنی فینال را از دست دادند.

مهاجم اسبق استقلال با انتقاد از عملکرد سیدحسین حسینی افزود: دلیل دوم شکست استقلال در فینال جام حذفی عملکرد افتضاح حسین حسینی در این بازی بود. حسینی مقصر اصلی نتیجه عجیب در نیمه اول بود و 2 توپ روی دروازه استقلال آمد و این تیم 3 گل خورد. تراکتور اصلا در نیمه اول موقعیت خطرناک نداشت اما حسینی طوری دروازه‌بانی کرد که این تیم توانست 3 گل به ثمر برساند. همه جای دنیا به ویژه در ایران دروازه‌بان نصف تیم است و استقلال فقط و فقط با نیمی از قدرتش بازی کرد. مشکل از جایی شروع شد که حسینی تنزل پیدا کرد و امسال بسیار ضعیف کار کرد اما رحمتی که از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران است در شهرخودرو عملکرد بسیار خوبی داشت.

او ادامه داد: استقلال در نیمه دوم سوار بازی شد و برگشت که مشخص است کادر فنی این تیم به خوبی توانست روحیه و انگیزه به تزریق کند. از طرف دیگر تراکتور بیش از اندازه عقب‌نشینی کرد و استقلال کاملا سوار بازی شد. استقلال کار نیمه اول را در نیمه دوم انجام داد در صورتی که زودتر می‌شد گره بازی باز شود. با حضور مهاجمانی مثل دیاباته و مطهری استقلال نیاز به بازیکنان کناری توانمند در ارسال داشت و گره بازی هم در کانال‌های کناری باز شد چون تراکتوری‌ها در میانه میدان جمع شده بودند و کناره‌ها خالی ماند. در نیمه اول هم مالکیت توپ در اختیار استقلال بود به ویژه بعد از زدن گل اول.

لطیفی گفت: استراماچونی پایه‌های فوتبالی را در استقلال بنا نهاد که چشم‌نوازانه بازی می‌کرد اما استقلال مجیدی با اینکه سعی داشت همان سیستم را پیاده کند اما حسابگرانه‌تر عمل می‌کرد. نقدی هم که همواره به استقلال مجیدی دارم این است که این تیم پتانسیل بازی با 3 مهاجم را دارد اما مجیدی از هر 3 مهاجم خود یعنی دیاباته، مطهری و قایدی همزمان استفاده نمی‌کرد. مجیدی و گروهش باید کاری می‌کردند از 3 مهاجم استفاده می‌کردند چون تهاجمی‌تر می‌شد. در واقع استقلال می‌توانست مثل بارسلونا هم بازی کند که این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه من همیشه از ساختار دفاعی تیم انتقاد کرده‌ام. برای تیمی مثل استقلال بسیار بد است که در هر بازی موقعیت‌های پرشماری را به حریفان دهد. کل تیم در این بخش دچار مشکل بود و مشکلات عدیده‌ای داشت که همین مسائل باعث ناکامی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز