در فاصله دو هفته مانده تا آغاز لیگ قهرمانان آسیا؛

آژیر قرمز در استقلال به صدا درآمد/ بحران نداشتن مربی و بازیکن در یک قدمی آبی ها

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۰:۵۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۲
استقلال به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در وضعیتی بحرانی به سر می برد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تا چند روز قبل از دربی اوضاع استقلال آرام به نظر می‌رسید. تیمی که روزهای جنجالی و پر از حاشیه را سپری کرده بود و با نایب قهرمانی در لیگ سهمیه آسیایی‌اش را هم قطعی کرده بود و به نظر می رسید حال و روز خوبی دارد و در آرامش برای دیدار نیمه نهایی، که از قضا دربی هم از کار درآمده بود، آماده می‌شود. تیمی که باوجود مصدومیت ها و مشکلات ریز و درشت به ساحل آرامش رسیده بود و می‌خواست با قدرت‌نمایی مقابل رقیب دیرینه نشان دهد فوتبال ایران هنوز تک قطبی نشده، درست چند روز قبل از دربی اسیر دست حاشیه‌ها شد.

سفر مدیرعامل باشگاه به ایتالیا که به بهانه مذاکره با طلبکار ایتالیایی عنوان شد، اگرچه واکنش سرمربی جوان را به دنبال نداشت اما هشدار دهنده بود. استقلال دربی را برد و انگار آن برد کافی بود تا آتش بیفتد به انبار باروت سرمربی‌ای که مدت‌ها بود مهر سکوت به لبان خود زده بود و فقط و فقط تمرکزش روی تیمش بود که اتفاقا هم این کار نتیجه داد. استقلال در دیدار حیثیتی پیروز شد اما خیلی از هوادارانش آرزو کردند ای کاش پیروز نمی‌شد!

درگیری‌ها استارت خورد و سرمربی و مدیرعامل استقلال پینگ پنگ وار وارد جدال با یکدیگر شدند. طوفان حاشیه در حالی استقلال را اسیر خود کرد که این تیم فقط یک قدم تا قهرمانی هشتم خود در جام حذفی فاصله داشت. فقط یک 90 دقیقه باقی مانده بود تا استقلال جامی دیگر را به ویترین پرافتخار خود اضافه کند اما کیست که نداند همه چیز در مستطیل سبز رخ نمی‌دهد. باید آرامشی وجود داشته باشد که از تفکرات و روحیات سرمربی به بازیکنان تزریق شود و وقتی خود سرمربی پریشان و آشفته باشد چطور می‌تواند تیمش را با روحیه و انگیزه بالا به میدان بفرستد؟

نتیجه آن جدال‌های پینگ‌پنگی شد شکست استقلال مقابل تیمی که به گفته کارشناسان از نظر فنی فاصله زیادی با تیم فرهاد مجیدی داشت. حالا استقلالی‌ها نه تنها یک جام را از دست داده‌اند بلکه در فاصله کمتر از دو هفته مانده تا آغاز مسابقات لیگ قهرمانان با چالش‌های دشواری روبه‌رو هستند که این باشگاه را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده است. استقلالی‌ها حالا نه تنها سرمربی ندارند بلکه تکلیف بازیکنان اصلی تیم که اغلب قراردادهایشان به پایان رسیده و پیشنهادات چند میلیاردی از تیم‌های داخلی و کشورهای همسایه دارند، مشخص نیست. نه تنها تکلیف بازیکنان فعلی استقلال مشخص نیست بلکه حتی با یک بازیکن جدید هم برای فصل بعد به توافقی خشک و خالی نرسیده است.

بحران پیدا کردن سرمربی!

آبی‌های پایتخت بعد از سوت پایان فینال جام حذفی بی‌سرمربی شده‌اند. فرهاد مجیدی در رختکن با همه خداحافظی کرد و ساکش را بست و رفت. تیم باید تا کمتر از دو هفته دیگر در قطر مقابل الوحده امارات به میدان برود اما مدیران باشگاه از امر محالی خبر می‌دهند که خودشان هم می‌دانند ماموریتی غیرممکن است!

بازگرداندن سرمربی ایتالیایی به همان اندازه دشوار است که راضی کردن او برای ماندن در استقلال سخت بود. از طرف دیگر گزینه‌های داخلی هم برای استقلال چندان در دسترس نیستند. امیر قلعه‌نویی که در رسانه‌ها از او به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های استقلال نام برده می‌شد با مسئولان باشگاه گل‌گهر به توافق رسید و با قراردادی چند میلیاردی راهی سیرجان شد. محمود فکری رسما اعلام کرد تمایلی به حضور در استقلال ندارد و می‌خواهد در نساجی بماند. علیرضا منصوریان که دورانی پر از ناکامی را در اولین حضورش در استقلال سپری کرد مثل همبازی سابق خود (فکری) با انتشار پستی اینستاگرامی تلویحا اعلام کرد در این شرایط سخت و نابه سامان به استقلال حتی فکر هم نمی کند.سرمربی سابق استقلال تاکید کرده هیچ مذاکره ای برای بازگشت به استقلال با او نشده و خودش هم برنامه‌ای برای برگشتن به جمع آبی‌ها ندارد. از طرف دیگر شنیده می‌شود مدیریت استقلال تصمیم دارد برای بازی‌های آسیایی به‌طور موقت با یک مربی داخلی مذاکره کند و در طول این مسابقات تلاش خود را برای بازگرداندن استراماچونی به کار گیرد. البته بعید است که این اتفاق رخ دهد چون در فصل نقل و انتقالات کمتر مربی حاضر است فقط برای 4 بازی با یک تیم قرارداد ببندد و بعد از آن برود دنبال کار خودش! با این تفاسیر به نظر می‌رسد استقلال روزهای سخت و پر از چالشی را آن هم درست قبل از آغاز دوباره لیگ قهرمانان پیش رو داشته باشد.

پروسه تمدید قراردادها و خرید بازیکنان جدید

اینکه چرا استقلال هنوز نتوانسته به جز داریوش شجاعیان با هیچ‌کدام از بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده به توافق برسد عجیب است. بازیکنانی مثل علی کریمی، فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر، فرشید باقری و روزبه چشمی از بازیکنان اصلی استقلال هستند که قراردادشان با این تیم به پایان رسیده و هنوز هیچ تلاش جدی برای تمدید قرارداد آنها انجام نشده است. علاوه بر این در روزهایی که رقبای استقلال مثل سپاهان و پرسپولیس فعالیت خود در بازار نقل و انتقالات را آغاز کرده و مهره‌های مورد نظر خود را جذب می‌کنند اما استقلال اندرخم یک کوچه مانده است.

البته تعجبی ندارد که هنوز فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات آغاز نشده چون باید در ابتدا سرمربی انتخاب شود و بعد براساس لیست او بازیکن خریده شود اما هواداران استقلال نگران از دست رفتن زمان هستند. علاوه بر این با رفتن فرهاد مجیدی استقلال باید به دنبال پیدا کردن سرپرست جدید هم باشد که این هم بستگی به انتخاب سرمربی دارد. با توجه به اینکه آبی‌ها زمان زیادی تا از سرگیری دوباره لیگ قهرمانان ندارند، مدیریت باشگاه باید هرچه زودتر وارد عمل شود و  زمان را از دست ندهد تا بیشتر از این صدای آژیر قرمز در اردوی استقلال بلند نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز