ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مدیران باید به مربیان جوان فرصت بیشتری بدهند/ با این اوضاع خرید بازیکن سخت است

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۷:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۷
مدیران باید به مربیان جوان فرصت بیشتری بدهند/ با این اوضاع خرید بازیکن سخت است
سرمربی سایپا گفت: ما در فصل قبل با جوان‌ترین تیم لیگ برتر توانستیم نتایج خوبی بگیریم و امیدواریم در فصل بعد هم سازندگی‌مان را ادامه دهیم.

ابراهیم صادقی، سرمربی تیم سایپا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط تیمش در فصلی که گذشت، اظهار داشت: فصلی که گذشت برای سایپا فصل سختی بود. با توجه به شرایطی که وجود داشت، برنامه‌ریزی‌هایی که با مدیریت باشگاه انجام دادیم، قرار بود یک تیم جوان را راهی مسابقات کنیم و برای آینده سایپا بسترسازی کنیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستیم بازیکنان جوان خوبی بیاوریم. همه دیدند که سایپا در  لیگ نوزدهم جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر بود و اتفاقات خوبی در این زمینه برای تیم ما رخ داد.  

او گفت: ما امسال 10 بازیکن تیم امید داشتیم، در تیم جوانان 3 بازیکن داشتیم و در مجموع خدا هم کمک‌مان کرد و توانستیم در لیگ بمانیم. البته بعد از تعطیلات کرونا نتایج خیلی خوبی گرفتیم و غیر از بازی آخرمان در نیم فصل دوم در جدول توانستیم در رتبه نهم بایستیم.  طبیعی بود بازیکنان جوان ما باید در نیم فصل اول تجربه کسب می کردند و این موضوع در نتایجی که در نیم فصل اول داشتیم، موثر بود.

صادقی در ادامه به برنامه ریزی این باشگاه برای فصل آینده اشاره کرد و گفت: برای فصل جدید هدف‌مان این است که بتوانیم اسکلت تیم‌ را حفظ کنیم و بعد هم 5، 6 بازیکن با تجربه به مجموعه اضافه کنیم تا در کنار جوان‌ترها، بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

او با تاکید بر شرایط نقل و انتقالات در فوتبال ایران افزود: متاسفانه نقل و انتقالات شرایط بدی دارد. رقم بازیکنان به شدت بالا رفته و این موضوع کار را برای باشگاه ما خیلی سخت می‌کند. این چالش برای همه تیم‌ها به‌خصوص برای تیم‌هایی مثل ما که بودجه‌های آنچنانی نداریم، سخت‌تر است. با این وجود تلاش می‌کنیم در حد توان باشگاه‌مان بتوانیم یک تیم خوب راهی مسابقات کنیم. فکر می‌کنم افزایش بی‌حساب و کتاب قرارداد بازیکنان به فوتبال ضرر می‌زند. باشگاه‌های ما اکثر درآمدزا نیستند و این رقم‌ها واقعا رقم‌های خیلی سنگینی است و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و مسئولان جلساتی برگزار کنند و بتوانند این قضیه را مدیریت کنند.

صادقی در خصوص تغییر نسل مربیان لیگ برتری و حضور مربیان جوان از جمله رحمان رضایی، رسول خطیبی، محرم نویدکیا و ... در لیگ بیستم خاطرنشان کرد: در هر صورت تقریبا یک تغییر نسلی در فوتبال در زمینه مربیگری در لیگ به وجود آمده و مربیان جوان وارد لیگ برتر و لیگ یک شده‌اند و خوشبختانه بیشتر مربیان‌مان خیلی خوب کار می‌کنند و انگیزه خیلی زیادی دارند. البته این اتفاق فقط در ایران رخ نداده است. شما اگر در اروپا و در کشورهایی مثل ایتالیا، انگلیس، فرانسه و... نگاه کنید، متوجه می‌شوید سن مربیان پائین آمده و مربیان جوان کار خود را در سطح اول دنیا آغاز کرده‌اند و تقریبا هم در نتیجه‌گیری موفق بوده‌اند. این اتفاق هم اتفاق خوبی برای فوتبال ما محسوب می‌شود و همه خوب تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به پیشرفت فوتبال‌مان کمک کنیم. در این میان امیدواریم مدیران هم با سعه‌صدر بیشتر به مربیان جوان فرصت بدهند تا آنها بتوانند توانایی‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

سرمربی نارنجی‌پوشان در مورد برنامه‌هایش در سایپا برای فصل پیش‌رو اظهار داشت: اولا سعی می‌کنیم فوتبال بهتری ارائه بدهیم. ضمن این‌که قطعا روند جوانگرایی و پرورش استعدادمان را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم 2، 3 بازیکن خوب به لیگ معرفی کنیم. در نهایت هدف بعدی‌مان هم این است که بتوانیم در لیگ بیستم نتایج بهتری را نسبت به قبل کسب کنیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز