داوری پرسپولیس – الدحیل از نگاه نادر جعفری؛

شجاع مهاجم حریف را زد/ فدراسیون فوتبال باید از حق پرسپولیس دفاع می‌کرد

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۳:۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۱۹۹۰
شجاع مهاجم حریف را زد/ فدراسیون فوتبال باید از حق پرسپولیس دفاع می‌کرد
کارشناس داوری فوتبال در خصوص قضاوت دیلان پریرا، داور اهل سریلانکا، دیدار پرسپولیس و الدحیل توضیحاتی را ارائه داد.

نادر جعفری، کارشناس داوری کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به قضاوت مطلوب داور سریلانکایی مسابقه دو تیم پرسپولیس و الدحیل، اظهار داشت: با توجه به این که فوتبال سریلانکا در مقایسه با فوتبال ایران و قطر ضعیف‌تر است اما این داوری سریلانکایی توانسته جایگاه خوبی در آسیا برای خود دست و پا کند. این داور برخلاف این که به نظر می‌رسد از نظر فیزیک بدنی شرایط خاصی دارد اما در این دیدار سهم خوبی از بازی‌خوانی داشت و تکنیک جابه‌جایی در زمین را در این دیدار به خوبی اجرا کرد.

او در خصوص کارت‌های زرد این دیدار، گفت: داور در این دیدار 4 بار از کارت زرد استفاده کرد که همگی درست بود. فقط در دقیقه 82 بازیکن الدحیل مرتکب خطا شد و باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

جعفری در مورد پنالتی که به سود الدحیل اعلام شد، خاطرنشان کرد: به نظر من و آنچه که از تصاویر تلویزیونی دیدیم پنالتی درست بود. در آن صحنه شجاع خلیل‌زاده در نبرد هوایی از پشت به سمت بازیکن الدحیل هجوم برد و به نظرم داور تشخیص درستی داد. ضمن این که دقیقه 90 و در صحنه‌ای که در محوطه جریمه الدحیل اتفاق افتاد و پرسپولیسی‌ها به پنالتی اعتقاد داشتند، اتفاق خاصی رخ نداد و برخورد عادی شکل گرفت.

جعفری در ادامه گفت: در مجموع این داور و همکارانش عملکرد خوبی داشتند و تصمیماتش در نتیجه بازی اثر نداشت و عدالت را به درستی در زمین اجرا کرد.

این کارشناس داوری در پایان با اشاره به تصمیم عجیب AFC برای بخشش کارت قرمز بن عطیه، تصریح کرد: بن‌عطیه در بازی قبل کارت قرمز گرفته بود و به نظر نباید این کارت پس گرفته می‌شد. نمی‌دانم به چه موردی استناد کردند و این تصمیم عجیب را گرفتند. اگر داور کارت قرمز به بازیکنی نشان دهد، این بازیکن محروم است مگر در شرایطی خاص؛ به نظر می‌رسد در این تصمیم نفوذ قطری‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا بی‌تاثیر نباشد. به اعتقاد من در این شرایط فدراسیون فوتبال ایران باید واکنشی از خود نشان می‌داد و از حق تضییع شده پرسپولیس دفاع می‌کرد! اگر در AFC نفوذ داشتیم، می‌توانستیم اعتراض کنیم تا حق پرسپولیس ضایع نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز