بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

وحید بیاتلو؛ جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۵:۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳۶
وحید بیاتلو؛ جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ
وحید بیاتلو کار مربیگری را پله پله آغاز کرده و اکنون از لیگ استانی به لیگ برتر راه پیدا کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ وحید بیاتلو انتخاب مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی برای فصل بیستم است. این تیم که لیگ بیستم را با قرار گرفتن در رتبه یازدهم به پایان رساند، با تغییر مالکیت خود با تغییراتی اساسی روبه رو شده است. یکی از مهم ترین تغییرات در این تیم انتخاب یک سرمربی جوان و کم سن و سال بود که با 33 سال سن یکی از جوان‌ترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر است.

نکته جالب درباره بیاتلو این است که او کار مربیگری را پله پله آغاز کرده و اکنون از لیگ استانی به لیگ برتر راه پیدا کرده است.

در ادامه کارنامه مربیگری این سرمربی جوان را مرور می کنیم.

درخشش در لیگ یک و حضور در لیگ برتر

نام وحید بیاتلو دو سالی می‌شود که در میان اهالی فوتبال شنیده می‌شود. او با مربیگری در تیم نود ارومیه به فوتبال ایران مربی شد و سال خوبی را در این تیم سپری کرد. دومین فصل حضورش در نود ارومیه کامل نشد ولی پیش از استعفایی که به دلیل مشکلات مالی انجام شد، توانست این تیم را به یکی از مدعیان لیگ برتر شدن تبدیل کند و با خروج او از جمع نودی‌ها رفته رفته این تیم از جمع مدعیان فاصله گرفت.

بیاتلو یک‌سال قبل‌تر در شرایطی موفق به حفظ نود ارومیه در مسابقات لیگ یک شده بود که این تیم بازی‌های ابتدایی فصل را پس از خرید امتیاز گسترش فولاد تبریز از دست داده بود ولی بیاتلو در سالی که در سن 30 سالگی یکی از جوان‌ترین سرمربیان تاریخ رقابت‌های لیگ یک شد، سهمیه ارومیه در مسابقات را حفظ کرد.

البته این اولین چالش بیاتلو نبوده و او فوتبال را از سطوح پائین تر آغاز کرده است. بیاتلو با راه‌آهن نوین تهران کارش را در مسابقات آسیاویژن تهران آغاز کرد و سپس سرمربی مقاومت در دسته سوم شد. او تیم‌های شهرداری ارومیه، پیام مشهد و نفت و گاز گچساران را در لیگ دسته سوم هدایت کرد و حضور در ماشین سازی نخستین تجربه مربیگری بیاتلو در لیگ برتر فوتبال ایران است.

بیاتلو در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر و پس از جدایی از نود ارومیه، به عنوان دستیار ساکت الهامی در تراکتور فعالیت کرد و با این تیم قهرمانی جام حذفی را هم جشن گرفت. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز