تجلیل کمیته ملی المپیک از دختران رکوردشکن؛

صالحی امیری: باید در ورزش بانوان سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۳:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۲۹۶۱
صالحی امیری: باید در ورزش بانوان سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم
مسئولان کمیته ملی المپیک امروز (چهارشنبه 2 مهرماه) در مراسمی در محل این کمیته از 4 بانوی دوومیدانی کار رکورد شکن در لیگ و مسابقات جایزه بزرگ، تجلیل کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در این مراسم که با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد از مهسا میرزا طبیبی در پرش ارتفاع، ریحانه مبینی در پرش طول، ریحانه آرانی و زهرا عرب رستمی در پرتاب چکش تقدیر شد.

فائقی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی و مجید کیهانی رئیس سابق این فدراسیون  به همراه مربیان 4 دوومیدانی کار در مراسم امروز حضور داشتند.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم، ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر ویژه از فائقی و هاشمی طباء که حق بزرگی بر گردن  ورزش ایران دارند، عنوان کرد: باید زحمات همه کسانی که برای ورزش ایران زمین تلاش می کنند قدردان باشیم و قبل از هر صحبتی علاقه مندم مربیان و ورزشکاران ابتدا مشکلات خود را مطرح کنند چرا که مجموعه دستگاه ورزش کشور اعم از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها و کمیسیون‌های هجده گانه ما یک وظیفه دارند و آن حمایت از قهرمانان است.

او گفت: دوومیدانی، نگین ورزش قهرمانی ایران زمین و جزو پر مدال‌ترین رشته ها  و یکی از  امیدهای اصلی ما در فتح سکوهای آسیایی، جهانی و المپیک است و نشان می‌دهد اگر روی این رشته سرمایه‌گذاری شود، می‌تواند جایگاه ایران را تغییر دهد.

صالحی امیری تاکید کرد: باید زنان را باور کنیم که آنها می‌توانند سکوهای افتخار را فتح کنند به همین منظور سند راهبردی توسعه ورزش زنان در ایران با محوریت و تلاش خانم فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش و همکاری همه مدیران ورزشی از جمله خانم طاهریان ، منوچهری  و سایرین در حال تدوین است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: هدف این است که باید سرمایه گزاری در ورزش زنان داشته باشیم و به جای شعار باید حضور زنان را پر رنگ کنیم. اگر دختران و زنان ما در رویدادهای مختلف از نظر کمی برابر مردان باشند دنیا متوجه می‌شود هیچ گونه مانعی برای ورود زنان به ورزش وجود ندارد. زنان مایه اعتبار ایران هستند.

صالحی امیری  افزود: هدف گذاری ما این است که توازن کمی و کیفی دختران و پسران را در ۲ رویداد بعدی المپیک و ۳ رویداد بعدی بازیهای آسیایی داشته باشیم. برنامه، سرمایه‌گذاری و آموزش مستمر می‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند. ما به دوومیدانی توجه ویژه داریم. ما ۷۵ درصد بودجه فدراسیون را در شرایط سخت تخصیص دادیم و کمک‌های ویژه‌ای را در نیمسال دوم به این فدراسیون اختصاص خواهیم داد.

او افزود: این رکوردشکنی ها را در درجه اول به مربیان تبریک می گویم چرا که هیچکس به اندازه یک مربی از رکوردشکنی شاگردانش خوشحال نمی شود، تغییرات در فدراسیون ها نباید تغییری در روند کاری مربیان داشته باشد چراکه در فدراسیون دوومیدانی سرمایه گذاری خوبی انجام شد و روسای قبلی خیلی زحمت کشیدند. در ستاد عالی ورزش،  سیاست قطعی ما حمایت همه جانبه از رشته های پر مدال و در راس آن دوومیدانی است چون با آنها می توانیم جایگاه خود را در رویداهای بزرگ تغییر دهیم. شخصا برای سال ۱۴۰۰ باور دارم رشته های پر مدال می درخشند.

صالحی امیری گفت: از رسانه ها بخصوص رسانه ملی که همواره در کنار ورزش بوده اند و مایه دلگرمی این عزیزان می خواهم تا بیشتر به ورزش بانوان و این چنین رکوردشنکی هایی بپردازند باید این رویدادها را جشن  بگیریم تا یک ملت احساس غرور و شادی کند چراکه راه تولید نشاط ملی همین است؛ البته  تقدیر امروز نیز نمادین بود و این پیام را برای همه دوومیدانی کاران سراسر ایران دارم و می خواهم به آنها بگویم که شما دیده می شوید و قدردانتان هستیم و شما رها نمی شوید.

در پایان مراسم کمیته ملی المپیک در تجلیل از ۴ بانوی دوومیدانی‌کار و مربیان جمعا 8 نفر به هر کدام هدیه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرد و فدراسیون دوومیدانی نیز به هر قهرمان یک سکه تمام بهار آزادی اهدا و به مربیان هم هدایای نقدی اهدا کرد پرداخت کرد.

نظر شما