بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

رحمان رضایی؛ ناجی ذوب‌آهن؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۵:۵۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶۷
رحمان رضایی؛ ناجی ذوب‌آهن؟
رحمان رضایی که سابقه دستیاری او در لیگ برتر بر سابقه مربیگری‌اش می‌چربد، از جمله مربیان جوان در فوتبال ایران است که امسال فرصت نشان دادن توانایی‌های خود را به دست آورده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در ادامه حضور مربیان جوان در لیگ برتر فوتبال ایران رحمان رضایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن انتخاب شد. رضایی 45 ساله که فصل گذشته و در اواخر فصل به عنوان مدیرفنی در باشگاه ذوب‌آهن فعالیت می‌کرد و در پایان فصل اعضای هیات مدیره این باشگاه او را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. رحمان رضایی که سابقه دستیاری او در لیگ برتر بر سابقه مربیگری‌اش می‌چربد، از جمله مربیان جوان در فوتبال ایران است که امسال فرصت نشان دادن توانایی‌های خود را به دست آورده است.

در ادامه به بررسی کارنامه او در عرصه مربیگری می پردازیم.

تجربه حضور در لیگ یک

حضور رحمان رضایی در عرصه مربیگری از سال 92 آغاز شد. او در این سال به عنوان مدیر تیم‌‌های پایه باشگاه پیکان تهران انتخاب شد و حدود یک سال و نیم در این سمت باقی ماند. رضایی بعد از این تجربه به مدت یک سال در تیم راه‌آهن دستیار علی لطیفی بود و سال بعد به تبریز رفت تا دستیار امیر قلعه‌نویی در تراکتور باشد و تقریبا یک‌سال در آن‌جا بود اما قبل از پایان لیگ شانزدهم از جمع پرشورها به دلیل مشکلات خانوادگی جدا شد. اولین تجربه سرمربیگری رحمان رضایی در تیم فوتبال برق جدید فارس در لیگ آزادگان بود و توانست علاوه بر این‌که این تیم را به لیگ حفظ کند، نقش بسزایی در تعیین تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر ایفا کرد.

رضایی در ادامه سرمربیگری تیم رایکا بابل را برعهده گرفت اما قبل از پایان لیگ دسته اول با فسخ قراردادش به صورت یک‌طرفه از جمع بابلی‌ها جدا شد و به ذوب‌آهن رفت تا مدیرفنی این تیم باشد. در انتهای فصل هم رضایی به عنوان سرمربی ذوب‌آهن انتخاب شد.

باید دید ذوب‌آهنی که در فصل گذشته در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار داشت با رضایی به چه جایگاهی در لیگ بیستم دست پیدا خواهد کرد.

کربکندی: رضایی کم‌تجربه است

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن درخصوص انتخاب رحمان رضایی به عنوان سرمربی ذوب‌آهن به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: رحمان رضایی در دوران بازیگری خود بازیکنی سرحال و درجه یک بود اما اینکه یک فرد در دوران بازیگری موفق باشد لزوما به معنای موفقیت او در دوران مربیگری نیست چون دنیای بازیگری و مربیگری کاملا از همدیگر متفاوت است. رضایی فوتبالیست باهوشی بود و با علم روز دنیا هم آشناست اما اینکه تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد خطراتی دارد و باعث می‌شود ریسک بالاتر برود. در فوتبال تجربه حرف اول را می‌زند و کار برای مربیان کم تجربه سخت است. ذوب‌آهن سال سختی را پشت سر گذاشته و هواداران این تیم ناراحت هستند و امیدوارم امسال بتواند تلخی‌های سال گذشته را جبران کند. 4

نظر شما