وایله حکم دورخیز و جهش را برای من دارد؛

عزت‌اللهی: پول را فدای پیشرفت کردم

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۵۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۳۱۶۷
عزت‌اللهی: پول را فدای پیشرفت کردم
بازیکن تیم ملی گفت: قدمی که من برداشتم کاملاً عقلانی بود، چون اگر دنبال پول یا هر موضوع دیگری بودم می‌توانستم همین حالا در کشورهای عربی بازی کنم و حقوقم را بگیرم.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ بعد از حدود یک فصل بازی برای یوپن، سعید عزت‌اللهی در انتقالی جالب و غیرمنتظره به دانمارک رفت تا پیراهن وایله را بر تن کند. موضوعی که البته با بحث‌های فراوانی همراه شد اما عزت‌اللهی معتقد است انتخاب مناسبی انجام داده و این انتقال در درازمدت می‌تواند به سود او باشد. هافبک شماره 6 تیم ملی ایران که نخستین بازی‌اش را برای وایله انجام داد، از شرایط لیگ دانمارک می‌گوید و البته ماجرای انتقالش را شرح می‌دهد. مهمترین صحبت‌های عزت‌اللهی را می‌خوانید.

*******
- واقعیتش یکسری صحبت‌ها انجام شد و چند پیشنهاد دیگر هم داشتم اما تنها باشگاهی که توانست رضایت روستوف را جلب کند، وایله دانمارک بود. به همین دلیل حس کردم وایله و لیگ دانمارک می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای من و سایر بازیکنان جوان باشد. مدیران وایله و کادرفنی این تیم خیلی به جذب من اصرار داشتند و در جلساتی که داشتیم این موضوع را نشان دادند. تفکرات من به این باشگاه نزدیک بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم لیگ دانمارک و باشگاه وایله را انتخاب کنم.

- می‌توانستم لیگ خودمان بیایم اما جزو اهداف من نبود و نمی‌خواستم فعلاً در ایران بازی کنم. دوست داشتم به چالش فوتبالی‌ام در اروپا ادامه بدهم و بتوانم در این راه قدم خوبی بردارم. دلیل خاصی هم نداشت که به ایران برنگشتم. البته تیم‌هایی که مرا می‌خواستند با خودم هیچ صحبت رسمی انجام ندادند. در حد تماس و سوال پرسیدن بود که خیلی محترمانه جواب دادم و آنها هم بعد از اینکه فهمیدند من فعلاً قصد بازگشت ندارم، تشکر کردند. هیچ صحبت رسمی انجام نشد و ملاقاتی هم نبود که من بخواهم اسمی  بیاورم.

- خصوصیت اصلی فوتبال دانمارک بازی تحت فشار و فیزیکی است. اینجا فوتبال درگیرانه اهمیت دارد و تیم‌ها به جز بحث تاکتیک و فوتبال زیبا، سعی دارند از لحاظ فیزیکی برتر از حریف باشند و همین مسئله هم به جذابیت مسابقات اضافه می‌کند. یک بازیکن هم اگر می‌خواهد در دانمارک موفق شود باید از نظر قدرت بدنی در سطح بالایی قرار داشته باشد.

- من در روسیه بازی کرده‌ام و این موضوع برایم عادی است. سرما جزئی از زندگی من شده و فکر می‌کنم فوتبالیست اگر با هدف وارد یک تیم شود، آب و هوا نباید برایش مهم باشد. این هم جزو تقدیر من بوده و همیشه در کشورهایی بازی کرده‌ام که سردسیر بوده‌اند.

- قدمی که من برداشتم کاملاً عقلانی بود، چون اگر دنبال پول یا هر موضوع دیگری بودم می‌توانستم همین حالا در کشورهای عربی بازی کنم و حقوقم را بگیرم. طرز فکرها یک مقدار فرق می‌کند و به شخصه چون زیاد مصاحبه نمی‌کنم، خیلی‌ها از این سکوت من سوء استفاده می‌کنند. فوتبالیست برای رسیدن به هدفش باید یک دورخیز کند و انرژی بیشتر بگذارد تا جهش بهتری داشته باشد. لیگ دانمارک و باشگاه وایله برای من حکم همان دورخیز را دارد. شاید من از لحاظ اسمی یا مالی می‌توانستم در باشگاه بهتری باشم اما همه اینها را فدای پیشرفتم کردم.

تیم ملی اولویت من است و همیشه آماده‌ام با توجه به شرایطی که دارم کمک کنم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی در این موقعیت حساس به موفقیت برسد. آقای اسکوچیچ هم که آمده و من با توجه به شناختی که از ایشان دارم می‌دانم مربی فوق‌العاده ریزبین و دلسوزی است که شبانه‌روز تلاش می‌کند تا تیم ملی به موفقیت برسد. امیدوارم اسکوچیچ را تنها نگذاریم و نیازهایش هم برآورده شود تا تیم ملی در بازی‌های بعد بتواند حریفان را شکست بدهد.

منبع: ایران ورزشی

نظر شما