محمدرضا داورزنی:

فرآیند کار داوران و ناظران باید آموزشی باشد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۲۰:۴۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۵۰۳۹
فرآیند کار داوران و ناظران باید آموزشی باشد
رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که داوران باید کار خود را مطابق استاندارد روز انجام دهند، تاکید کرد: فرآیند عملکرد داوران و ناظران باید برای بازیکنان آموزشی باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی امروز (یکشنبه) در نشست ناظران داوری با گرامی داشت یاد و خاطره محمد درانی بازیکن، مربی و مدیر اسبق تیم‌های ملی والیبال ایران، افزود: درانی در طول زندگی زحمات بسیار زیادی برای والیبال کشور کشید.

وی با بیان این که فرآیند زحمات همه این افراد در نتیجه عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رویدادهای مهم جهان و قاره آسیا دیده خواهد شد، تصریح کرد: فعالیت همه اعضای خانواده والیبال و واحدهای فدراسیون، باعث رشد بازیکنان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌شود تا بهترین‌ها در تیم ملی حضور یابند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که نقش بی‌بدیل داوران در مسابقات، یکی از ارکان اصلی رشد و بالندگی والیبال ایران است، ادامه داد: هر مسابقه میدان رشد، تمرین و آمادگی است و لیگ‌های ملی نیز فرصتی برای تربیت بازیکنان و رشد آنان است. اگر بازیکنان ایرانی در لیگ‌های داخلی با سوت‌های داوران به خوبی تربیت شوند، می‌دانند که در مسابقات مهمی همچون المپیک و قهرمانی جهان، چه رفتاری در زمین داشته باشد.

وی تصریح کرد: استانداردهای المپیک و نحوه مدیریت بازی در مسابقات، اصول بسیار مهمی است و داوران با رعایت آن‌ها و ایجاد شرایط مشابه در لیگ‌های داخلی، می‌توانند در تربیت بازیکنان سهم بزرگی داشته باشند. اگر در لیگ‌ها و مسابقات داخلی به این مسائل توجه نکنیم، بازیکنان ایران در مسابقات مهم جهان دچار مشکل می‌شوند.

 

** بازیکنان باید با سوت خوب داوران، تربیت شوند

داورزنی با اشاره به برخی رفتار بازیکنان ایران در لیگ‌های داخلی که در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان، خطای محرز است، گفت: داوران نباید به دلیل اسم بازیکن و یا جایگاه آن بازیکن در تیم ملی، از این موارد چشم‌پوشی کنند.

وی تاکید کرد: بازیکنان ایران باید بیاموزند که رفتار خود را کنترل کنند و اگر یک بازیکن نتواند در لیگ‌های داخلی رفتار خود را کنترل کند، در مسابقات مهم هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد و عملکرد داوران در این زمینه اهمیت زیادی دارد. داوران و ناظران نباید اجازه دهند که بازیکنان به رفتارهای غلط و خطاهای حتی کوچک عادت کنند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که ارزیابی عملکرد داوران با ناظران داوری است، تاکید کرد: دوستی‌ها و رفاقت‌ها به‌ جای خود اما در هنگام مسابقه، ناظران و داوران باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان این که سیاست کلی فدراسیون، رشد و افزایش سطح فنی داوران والیبال کشور است، گفت: تمامی مسابقات داخلی حتی در شهرهای دور افتاده مهم است و باید از نظر داوری و نظارت به بهترین شکل ممکن برگزار شود. اگر می‌خواهیم والیبال ایران به رشد خود ادامه دهد، باید به این نکات دقت کنیم.

 

** فیروزی: سطح داوری والیبال ایران باید ارتقا یابد

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست، گزارشی از عملکرد ناظران داوری در چهار هفته گذشته لیگ برتر ارائه کرد و گفت: اگر والیبال ایران در سطح المپیک و مسابقات جهانی حرفی برای گفتن دارد، باید در دیگر بخش‌ها مانند داوری و نظارت نیز این گونه باشیم.

ابراهیم فیروزی با تاکید بر اهمیت کار داوران و ناظران در رشد و توسعه والیبال ایران، تصریح کرد: اگر اطلاعات داوران و ناظران به‌روز باشد، عملکردشان نیز حرفه‌ای خواهد شد و در نتیجه والیبال ایران رشد خواهد کرد.

وی با یادآوری این که والیبال ایران از فدراسیون جهانی الگو می‌گیرد، گفت: باید به سمتی پیش برویم که کارها به صورت آنلاین انجام شود و برنامه‌ریزی شده که در پروژه‌ای دو ساله به این هدف دست یابیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال، یکسان‌سازی تکمیل فرم‌ها و ارائه بازخورد عملکرد داوران در چهار هفته لیگ برتر والیبال را از محورهای این نشست دانست و گفت: امسال گزارش ناظران برای داوران اول و دوم نیز ارسال می‌شود.

در نشست ناظران داوری علاوه بر دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیر فدراسیون، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران، نرگس افشین نایب رئیس و فرهاد شاهمیری دبیر کمیته داوران، امیدوار حاتمی و تعدادی از ناظران داوری حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز