معاون وزیر ورزش و جوانان در رکابزنی با شهردار منطقه ۱۷ عنوان کرد:

ترویج ورزش همگانی در گرو تعامل با شهرداری هاست

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۴:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۶۰۵۶
ترویج ورزش همگانی در گرو تعامل با شهرداری هاست
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین سه شنبه بدون خودرو مهرماه با حضور در منطقه 17 به رکابزنی با محمود کلهری شهردار و معاونین این منطقه پرداخت و ضمن بازدید از چند پروژه ورزشی گفت: معتقدم در ورزش همگانی اتفاقی نمی افتد مگر اینکه شهرداری ها پای کار باشند چرا که ترویج ورزش همگانی در گرو تعامل با شهرداری هاست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17 تهران، در جریان این رکابزنی که علاوه بر معاون وزیر، کاوه احمدی رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و علی جوادی سردبیر گروه رسانه ای خبر نیز حضور داشتند.

عبدالحمید احمدی با تقدیر از شهرداری تهران در راستای توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه ایران با 82 میلیون جمعیت و کلانشهری مثل تهران نیاز ویژه به ورزش همگانی دارند، گفت: یکی از پروژه ها که با مشارکت وزارت ورزش و شهرداری تهران و کلانشهر ها در حال جریان است طرح شفا یا شهرهای فعال ایران است که به توسعه ورزش همگانی می پردازد. معتقدم در ورزش همگانی اتفاقی نمی افتد مگر اینکه شهرداری ها پای کار باشند و ترویج ورزش همگانی در گرو تعامل با شهرداری هاست.

احمدی با بیان اینکه نمی شود شهرمان خودرو محور باشد و بعد حرف از ورزش همگانی بزنیم، تصریح کرد: در دنیا معماری شهرها را متناسب با تحرک و فعالیت شهروندان بنا کرده اند و بدین گونه به شهروند اجازه و انگیزه می دهند که بیایند و برای فعالیت بدنی و روزانه اقدام کند. اگر مسیری برای پیاده روی وجود نداشته و مسیر دوچرخه سواری نباشد و همه چیز در انحصار خودرو باشد ورزش همگانی محکوم به فنا است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خوشحالیم در این دوره تفکری در شهرداری تهران و کلانشهرها پیاده شده که الگوست و به همه ایران تسری پیدا می کند، اذعان داشت: شهرداری می تواند چشمانش را بببند و بگوید خودمان را درگیر نکنیم اما الان برخورد شهرداری نسبت به سلامت مردم و روحیه و نشاط مردم مسئولانه است. مردم باید در شهر زندگی کنند. زندگی به معنای واقعی فقط نفس کشیدن نیست و مردم باید با نشاط زندگی کنند.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از مخاطرات جدی این روزهای جامعه ما سلامت مردم است که به دلیل کم توجهی ها در برخی دوره ها این وضعیت بحرانی شده است، اذعان داشت: آمارهای مربوط به بیماری های غیر واگیر،کاهش سن بیماران و افزایش تعداد بیماران نگران کننده است. در حال حاضر میانگین کم تحرکی در ایران به 56 درصد رسیده یعنی 56 درصد مردم ایران کم تحرکند و 82 درصد مرگ و میرها برای بیماری ها غیر واگیردار هست که دو عامل کم تحرکی و تغذیه نامناسب در این موارد دخیل است.

او با بیان اینکه اگر این زنجیره را بشکنیم تحرک به مردم باز می گردد به سرانه درمانی برای بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و افزود: با توسعه ورزش همگانی هزینه درمان بیماری ها هم کاهش پیدا می کند که هم روی دوش حاکمیت و هم مردم هست. 45 هزار میلیارد تومان در سال هزینه درمان بیماریهای غیر واگیر در ایران هست که اگر یک درصد از آن را با پیشگیری کاهش دهیم رقم زیادی خواهد شد. علاوه بر آن آثار اجتماعی فعالیت های ورزشی که جامعه ای سرحال و بانشاط خواهیم داشت و در مراودات اجتماعی و ارتباط اجتماعی بهبود حاصل می شود را نباید نادیده گرفت.

احمدی با تقدیر از شهرداری منطقه 17 بواسطه چند پروژه ای که به توسعه ورزش همگانی در منطقه کمک می کند تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با یک هماهنگی بیشتر به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم و باری را از روی دوش مردم برداریم.

نظر شما