امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نتایج حسرت برانگیز است اما عجیب نه!/ پرسپولیس برای فوتبال ما آبروداری می‌کند/ استقلال انتظارات را برآورده نکرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۲۳:۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۰۸
نتایج حسرت برانگیز است اما عجیب نه!/ پرسپولیس برای فوتبال ما آبروداری می‌کند/ استقلال انتظارات را برآورده نکرد
کارشناس فوتبال کشورمان بر این باور است در حال حاضر پرسپولیس برای فوتبال ایران در سطح آسیا آبروداری می‌کند.

امیر حاج‌رضایی، مربی اسبق تیم ملی و کارشناس قدیمی فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از چند ماه وقفه اظهار داشت: این مسابقات در شرایط غیرمعمول برگزار شد. با توجه به این که داستان کرونا به جای خود محفوظ مانده بود، نظر به برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز شد تا شرایط دشواری حکمفرما شود. در این شرایط تیم‌ها در یک هفته 3 بازی باید انجام می‌دادند که وضعیت سختی را ایجاد کرده بود.  

او در ادامه به بررسی شرایط و عملکرد تک تک نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها پرداخت و در خصوص شرایط شهرخودرو تصریح کرد: این تیم با وضعیت عجیبی پای در این رقابت‌ها گذاشت. البته شاید این موضوع در فوتبال ایران تعجب‌آور نباشد اما در فوتبال دنیا جای تعجب دارد که یک تیم در طول یک فصل 5 مربی عوض کند. شهرخودرو تیمی بود که تجربه اینگونه مسابقات را نداشت و با تغییر پی در پی مربیان روبرو بود و شرایط خاص حاکم بر این تیم باعث شد شهرخودرویی‌ها با آمار بسیار بد، یعنی با 8 گل خورده و بدون گل زده در نهایت از گردونه مسابقات خارج شوند. به اعتقادم این تیم می‌توانست شرایط بهتری را داشته باشد اما در سالی که این تیم نه ثبات مربی داشت و نه تجربه نهایتا خیلی سریع تکلیفش روشن شد.

کارشناس فوتبال در ادامه در خصوص اوضاع سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: در مورد سپاهان باید به این موضوع اشاره کنم که سپاهان یکی از تیم‌های پرافتخار کشورمان است که 5 بار عنوان لیگ برتر به دست آورده و به فینال آسیا رسیده اما فصل قبل، فصل خوبی برایش نبود و حتی 2 بازی مانده به انتهای مسابقات یک مربی خوب یعنی آقای قلعه‌نویی هم از این تیم استعفا کرد تا این تیم با یک شرایط تحمیلی به این مسابقات اعزام شود. یعنی در شرایطی که مربی نداشتند و در این تورنمنت از نویدکیا استفاده کردند که پایگاه اجتماعی خیلی زیادی دارد و محبوب مردم اصفهان است. به اعتقادم نباید مسابقات آسیایی را ملاک ارزیابی او قرار دهیم و باید صبر کنیم تا توانایی او در فصل بعد مشخص شود. با این وجود سپاهان هم در قطر تیم همیشگی نبود و وقتی 2 بازی ابتدایی‌اش را باخت، تکلیفش مثل شهرخودرو خیلی زود مشخص شد.

حاج‌رضایی در مورد شرایط استقلال گفت: درباره استقلال هم باید به موضوعی که مشکلی فوتبال ایران است اشاره کنم. تغییرات مدیریتی از یک سو و تغییر کادر فنی از سوی دیگر باعث شد این تیم هم با مشکل و بدون ثبات به قطر برود. برای اولین‌بار نامجومطلق در این تیم به عنوان سرمربی حضور داشت و در مجموع باید بگویم این تیم از استقلالی که انتظار داشتیم، فاصله داشت.

کارشناس فوتبال در مورد شرایط پرسپولیس اظهار داشت: برای ما به عنوان یک ایرانی دوست داشتنی نیست که تیم‌هایمان به سرعت از گردونه مسابقات خارج شوند. در چنین شرایطی جای شکر آن باقی است که پرسپولیس در حال حاضر در سطح لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ما آبروداری می‌کند.

او ادامه داد: موضوعی در پرسپولیس دیدم که در استقلال وجود نداشت؛ این موضوع وحدت و اتحاد تیمی بود که ناشی از حضور چند بازیکن قدیمی در پرسپولیس است که در سمت‌های مختلف فعالیت دارند مثل باقری، که بین پرسپولیسی‌ها حرمت دارد و می‌تواند حواشی تیم را آرام کند و گل‌محمدی که همبازی باقری بوده مربی جوانی و آینده‌داری است که هدایت تیم را برعهده دارد. موضوع بعدی بازیکنانی هستند که می‌آیند و از تمام وجودشان مایه می‌گذارند مثل سیدجلال؛ کاپیتانی که با این همه سابقه در جام جهانی و باشگاهی، حتی زمانی که 2-3 دقیقه در زمین حضور پیدا می‌کند اما با تمام وجود برای تیمش بازی می‌کند.

حاج‌رضایی افزود: در مورد پرسپولیس در بازی اخیرش باید به این موضوع اشاره کنم که این تیم برابر السد در نیمه دوم به ضعف‌های حریفش پی برد و با یک بازی خوانی از سوی کادر فنی‌اش توانست گره بازی را باز کرده و در دقایق پایانی به خواسته‌اش دست پیدا کند. پرسپولیس در حال حاضر آبروی فوتبال ایران است، همان‌طور که در یکی، دو سال اخیر توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و به‌رغم اینکه نتوانست قهرمان شود اما  یک همایش جهانی در تهران بر پا کرد. این تیم با حضور در فینال رهبران فوتبال جهانی یعنی فیفا و AFC را به تهران آورد؛ موضوعی که به آن نیاز داریم. گرفتن کاپ که در جای خود با ارزش است اما فینالیست شدن پرسپولیس و آوردن مدیران اصلی فوتبال آسیا و دنیا حرکتی بود که ارزشش از قهرمانی کمتر نبود.

مربی اسبق تیم ملی در پایان گفت: می‌خواهم بگویم در مجموع نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا راضی کننده نبوده و این موضوع جای حسرت دارد اما جای تعجب نه! 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز