مروری بر یک هفته اخیر استقلال؛

از بحران قلیان تا برکناری مدیرعامل

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۷:۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۶۷۶۰
از بحران قلیان تا برکناری مدیرعامل
تیم فوتبال استقلال تهران هفته سخت و پر از التهابی را سپری کرد که در نهایت مجموعه این اتفاقات منجر به برکناری مدیرعامل باشگاه شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ باشگاه استقلال روزهای خوبی را در هفته اخیر سپری نکرد. تیمی که با امید فراوان از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و امید داشت بتواند به مرحله یک چهارم نهایی برسد، شکست تلخی مقابل پاختاکور را تجربه کرد و از آسیا حذف شد. استقلالی‌ها در برگشت از قطر هم با حواشی زیادی روبه‌رو شده و درگیر دردسرهای زیادی شدند. از طرف دیگر در حالی که کمتر از یک ماه تا شروع مسابقات لیگ برتر باقی مانده هنوز تکلیف سرمربی استقلال روشن نیست و زمان هم در حال از دست رفتن برای این تیم است. روز گذشته هم احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه، با تصمیم هیات مدیره از سمت خود برکنار شد.

در ادامه به بررسی اتفاقاتی که در یک هفته اخیر برای استقلال رخ داده می پردازیم.

حذف از آسیا و بحران قلیان و چالش نداشتن سرمربی

استقلال توانست با 5 امتیاز از گروه 3 تیمه خود در لیگ قهرمانان صعود کند. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی و در حالی که امید زیادی به صعود داشت، مقابل پاختاکور شکست تلخی خورد. این شکست سرآغاز تولد حاشیه‌های جدید در استقلال شد تا این تیم دوباره روی مدار حاشیه قرار بگیرد. آبی‌ها که پیش از این هم با چالش‌های نداشتن سرمربی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات روبه‌رو بودند حالا باید با تلخی حذف از آسیا هم کنار می‌آمدند. استقلالی‌ها در بازگشت از قطر به تهران هم اسیر حاشیه شدند. قلیانی که در فرودگاه قطر در چمدان یکی از بازیکنان استقلال کشف شد، آغازی بود بر حاشیه‌های این تیم. درگیری سیدحسین حسینی با پزشک باشگاه بر سر خبر مصدومیت دنده‌اش و کتک خوردن ماساژور تیم به دلیل افشای نام صاحبان قلیان همه اتفاقاتی بودند که در بازگشت استقلال از قطر رخ داد و این تیم را بیشتر از قبل اسیر حاشیه کرد. افشای شب زنده‌داری بازیکنان استقلال در اردوی قطر هم باعث ناراحتی پیشکسوتان باشگاه استقلال شد و به این اتفاقات واکنش‌های تندی نشان دادند.

منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال، درباره حاشیه‌های این تیم در اردوی قطر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: مگر می‌شود یک بازیکن فوتبال قبل از بازی تا صبح بیدار باشد و قلیان بکشد؟ پس نقش سرپرست و سرمربی چه می‌شود؟ نباید سرپرست در چنین اردوی حساسی مدام بازیکنان را چک کند و برای آنها برنامه خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد؟ چرا بازیکنان باید مدام پای اینستاگرام و در حال چت کردن باشند؟ به اعتقاد من در اتفاقاتی که برای استقلال در قطر رخ داد هم بازیکنان مقصر بودند و هم مسئولان تیم. قطعا بازیکنان باید رفتاری حرفه‌ای داشته باشند و بدانند چه کارهایی روی تمرکز و آمادگی جسمانی آنها تاثیر می‌گذارد اما متاسفانه فقط بحث پول که به میان می‌آید فقط حرفه‌ای هستند و در باقی موارد کاملا آماتورند. مدیران و مسئولان تیم هم باید حواس‌شان به همه چیز می‌بود و بازیکنان را کنترل می‌کردند اما وقتی در تیمی هیچ چیز سر جای خودش نباشد اوضاع همین می‌شود که می‌بینید.

حواشی استقلال فقط به این ماجرا‌ها ختم نشد. استوری تندی که از سوی امیرارسلان مطهری علیه مجید نامجومطلق، سرمربی موقت استقلال و صالح مصطفوی، یکی از اعضای کادرفنی، منتشر شد شائبه دوپینگی بودن او را هم مطرح کرد.

از طرف دیگر استقلالی‌ها در حالی که فقط یک ماه تا آغاز لیگ برتر باقی مانده با چالش بزرگ سرمربی نداشتن روبه‌رو هستند. هنوز تکلیف الکس نوری با استقلال روشن نشده و مذاکرات به نتایج مثبتی نرسیده است. برخی پیشکسوتان استقلال معتقدند در شرایط فعلی گزینه داخلی برای استقلال مناسب‌تر است.

بهتاش فریبا، مربی و سرپرست اسبق استقلال، با حمایت از مجید نامجومطلق به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: استقلال سال‌هاست هر فصل را با یک کادر فنی جدید شروع کرده و همین باعث شده تیم تا اواسط نیم فصل برای هماهنگی به زمان نیاز داشته باشد. به اعتقادم بهتر است استقلال لیگ بیستم را با مجید نامجومطلقی شروع کند که از تیم شناخت خوبی دارد و در بین گزینه‌های ایرانی بهترین فرد برای ادامه حضور روی نیمکت استقلال است. باید مدیران استقلال به او اعتماد کرده و همچنان او را حفظ کنند. اگر هم قرار است سرمربی دیگری انتخاب شود باید این اتفاق زودتر رخ دهد تا تیم فصل را برای آماده‌سازی از دست ندهد.

محمدرضا مهرانپور، هافبک استقلال در دهه 70، هم درباره انتخاب سرمربی استقلال برای فصل آینده به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: بهتر است باشگاه استقلال از مطرح کردن نام‌هایی مثل الکس نوری دست بکشد. کاملا مشخص است فردی مثل الکس نوری با کمتر از یک و نیم میلیون یورو به استقلال نمی‌آید. بر فرض هم که بیاید آیا باشگاه استقلال توانایی پرداخت این مبلغ را دارد و آیا بازدهی نوری به اندازه این مبلغ ارزش دارد؟ ای کاش استقلال برای یک‌سال هم که شده دست از نام‌های بزرگ بردارد و با داشته‌های خود سر کند تا بلکه هم از حجم بدهی‌ها کاسته شود هم اینکه آرامش به تیم برگردد. در حال حاضر گزینه‌های داخلی بهترین گزینه برای استقلال هستند.

در انتظار معرفی مدیرعامل جدید

عصر روز گذشته بعد از حواشی زیادی که استقلال در هفته اخیر تجربه کرده بود، بالاخره مدیرعامل این باشگاه از طرف هیات مدیره برکنار شد.

حسن روشن، پیشکسوت استقلال، درباره برکناری سعادتمند به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: تنها هنر احمد سعادتمند در استقلال این بود که خوب حرف می‌زد و مسائلی را عنوان می‌کرد که هواداران دوست داشتند بشنوند. به سعادتمند قبلا نصیحت کرده بودم به جای اینکه حرف بزند باشگاه‌داری کند اما متاسفانه او هیچ هنری در این زمینه نداشت و روزهای سختی را برای استقلال رقم زد. شما به عنوان پدر یک خانواده اگر اشتباهی از فرزندت سر بزند نباید آن را در بوق و کرنا کنید اما متاسفانه مدیرعامل استقلال به جای اینکه به فکر حل مشکلات باشگاه باشد و بخواهد با روش درست آنها را مدیریت کند می‌خواست فقط خودش را مطرح کند. سر همین ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان او فقط می‌خواست از خودش رفع اتهام و بازیکنان را خراب کند.

با توجه به برکناری احمد سعادتمند، قطعا طی یکی، دو روز آینده هم تکلیف مدیریت و هم سرمربی تیم مشخص خواهد شد تا استقلال هرچه سریع‌تر برای لیگ بیستم استارت بزند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز