رئیس تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح:

آماده‌ترین نیروی مسلح منطقه را داریم/ ویروس کرونا مانع فعالیت‌های ما نشده است

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۷۲۲۹
آماده‌ترین نیروی مسلح منطقه را داریم/ ویروس کرونا مانع فعالیت‌های ما نشده است
امیر سرتیپ دوم سید کمال پیمبری با حضور در غرفه مشترک وزارت ورزش و بسیج ورزشکاران در نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت آمادگی جسمانی نیروهای مسلح جزو مولفه های اثرگذاریست که از دوران دفاع مقدس تا امروز به آن توجه ویژه شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، امیر سرتیپ دوم سید کمال پیمبری صبح امروز در نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس حضور یافت و از فعالیت های غرفه مشترک وزارت ورزش و بسیج ورزشکاران بازدید کرد.

امیر پیمبری در این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: «امیدوارم همه ما بتوانیم راه شهدا، که شاخص های انقلاب اسلامی هستند را ادامه دهیم و بتوانیم با دست های با کفایت رهبر معظم انقلاب پرچم حکومت واحد اسلامی را به امام زمان تحویل دهیم. دفاع مقدس یک الگوی پایداری، وحدت و همنوایی یک ملت است که پشت سر امامشان قرار گرفتند و جنگی که به آنها تحمیل شده بود را تبدیل به یک حماسه کردند.»

او ادامه داد: «آمادگی جسمانی نیروهای مسلح جزو مولفه های اثرگذاریست که از دوران دفاع مقدس تا امروز به آن توجه ویژه شده است. البته امروز با توجه به پیشرفت علوم، نگاه جدیدتری به این مقوله شده است. در عملیات های دفاع مقدس نیز مثل عملیات فتح المبین یا بیت المقدس، رزمندگان ما با کیلومترها راهپیمایی در شب و با تمام تجهیزات توانستند دشمن را دور بزنند و بعد وارد نبرد تن به تن شوند، که بعد از انگیزه ایمانی رزمندگان، آمادگی جسمانی و فیزیکی فاکتور بسیار مهمی در موفقیت های ما داشت. در عرصه های مختلف هشت سال دفاع مقدس این ویژگی وجود دارد، در ارتفاعات شمال غرب در کردستان، در دشت های جبهه میانی مثل سومار، یا در جبهه های جنوب غربی مثل خوزستان، آمادگی جسمانی رزمندگان باعث موفقیت در عملیات ها شد.»

رئیس تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح افزود: «امروزه نیز توجه به آمادگی جسمانی چندین برابر شده است. سیاست های ابلاغی که در ستاد کل نیروهای مسلح برابر فرامین فرمانده معزز کل قوا و با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح تهیه می شود، نشان از این اهمیت و توجه دارد. امروزه نمره آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در ترفیع و در کسب مشاغل اثرگذار است. همچنین توجه ویژه ای به ورزش های همگانی و نرمش های صبحگاهی شده است. در ورزش قهرمانی نیز به عنوان ایجاد انگیزه اهتمام ویژه شده است. حضور در مسابقات جهانی یا المپیک نظامیان جهان جزو اهداف ورزش نیروهای مسلح است. نیروهای مسلح ما امروز آماده ترین نیروی مسلح منطقه هستند. حضور پایوران نیروهای مسلح در ورزش قهرمانی نیز حدود دو سالی است که آغاز شده و به زودی شاهد به نتیجه رسیدن این تلاش ها خواهیم بود. اتفاق جدیدی که چند سالیست در نیروهای مسلح اتفاق افتاده، حضور در مسابقات نظامی است که بین کشورهای دنیا برگزار می شود. این مسابقات در 32 رشته برگزار می شود که ما میزبان دو رشته غواصی و گشت جاده ای بوده ایم که عناوین قهرمانی را کسب کرده ایم.»

او خاطرنشان کرد: «در این مدتی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده با رعایت پروتکل های بهداشتی، نه تنها فعالیت های ما کم نشده بلکه نتوانستیم فعالیت های خود را افزایش دهیم. این آمادگی جسمانی باعث می شود بتوانیم در رخدادهای طبیعی مثل سیل و زلزله که حضور سریع نیروهای مسلح را می طلبد، به عنوان اولین نیروها حاضر شویم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز