بررسی دلایل تصمیم هیات مدیره استقلال؛

سعادتمند چه کار کرد تا برکنار شد؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۴:۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۷۴۰۳
سعادتمند چه کار کرد تا برکنار شد؟
بررسی بیانیه باشگاه استقلال تهران، اتفاقاتی که در این مدت برای تیم رخ داده و صحبت‌های پیشکسوتان نشان می‌دهد برکناری احمد سعادتمند تصمیم درستی بوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از انواع اتفاقات عجیبی که طی ماه‌های اخیر در باشگاه استقلال رخ داد، بالاخره هیات مدیره این باشگاه تصمیم به برکناری مدیرعامل گرفت. احمد سعادتمند بعد از حدود 7 ماه حضور در باشگاه استقلال با توجه به کارنامه نه چندان قابل قبولش از سمت خود برکنار شد تا فرد دیگری بر مسند مدیرعاملی آبی‌ها تکیه زند.

بعد از اینکه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال رای به برکناری سعادتمند دادند، بیانیه‌ای در خصوص دلایل این تصمیم هم منتشر شد. در ادامه با بررسی 8 دلیل برکناری سعادتمند به مرور اتفاقاتی که منجر به این اتفاق شد می‌پردازیم.

بازی با اسم استراماچونی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که منجر به برکناری سعادتمند شد، پروژه بازگرداندن استراماچونی بود. درست چند روز قبل از برگزاری دیدار حساس استقلال مقابل پرسپولیس در جام حذفی خبر سفر مدیرعامل استقلال به ایتالیا منتشر شد. باشگاه استقلال اعلام کرد سعادتمند برای گرفتن تخفیف از شفر و استراماچونی به اروپا رفته اما بعد از اینکه مجیدی از سمت خود استعفا کرد، سعادتمند در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد برای مذاکره با سرمربی ایتالیایی به این کشور سفر کرد. بعد از شکست استقلال در جام حذفی هم بیانیه‌ای روی سایت باشگاه منتشر شد با این مضمون که مذاکرات با استراماچونی از امشب به‌طور جدی از سر گرفته خواهد شد. درست در تمام روزهایی که هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر بازگشت مربی محبوب ایتالیایی بودند و با ادعاهای سعادتمند امیدواری‌شان افزایش پیدا می‌کرد، مشخص شد اصلا مذاکره‌ای در کار نبوده و این را مدیربرنامه‌های استرا رسما اعلام کرد.

در واقع اینطور به نظر می‌رسید که مدیرعامل استقلال در حال سوءاستفاده از نام استراماچونی است تا هواداران را فریب دهد و به بهانه اینکه سازمان لیگ اجازه آمدن استراماچونی را نمی‌دهد پرونده حضور او در استقلال را ببندد. دقیقا همین اتفاق هم رخ داد و سعادتمند هفته‌ها با اسم استراماچونی بازی رسانه‌ای راه انداخت و هواداران استقلال را سرگرم کرد. او حتی درباره الکس نوری هم این کار را انجام داد و در حالی که خبر از توافق قطعی استقلال با او را می‌داد اما نوری با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود رسما اعلام کرد با هیچ تیمی به توافق نرسیده است. سعادتمند در حالی ادعا می‌کرد با نوری به توافق رسیده که تازه مذاکرات را با او آغاز کرده بود!

صادق ورمزیار، بازیکن اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص روند انتخاب سرمربی استقلال، گفت: استقلال تا همین جای کار هم فرصت زیادی را از دست داده است. واقعا برای ما ناراحت کننده است که می‌بینیم فردی که در اصطلاح مدیرعامل استقلال است دست به عوام‌فریبی می‌زند. ای‌کاش آقای سعادتمند از ابتدا با مردم شفاف بود و می‌گفت امکان آوردن استراماچونی نیست و هواداران هم قطعا قبول می‌کردند. متاسفانه نه تنها با احساسات هواداران بازی شد بلکه فرصت هم برای استقلال از دست رفت.

قراردادهای بحث برانگیز استقلال

یکی دیگر از مباحث مهمی که باعث شد استقلال حاشیه‌های زیادی را تجربه کند، ماجرای خریدهای جدید بازیکنان و تمدید قرارداد آنها بود که در بیانیه باشگاه هم به آن اشاره شد. مدیریت باشگاه استقلال در اقدامی عجیب یک هتل را به عنوان محل مذاکره با بازیکنان انتخاب کرد. علاوه بر این همراهی یک مدیر برنامه که در قراردادها دست می‌برد و گروکشی می کرد هم باعث شد استقلال متحمل ضرر و زیان های مالی زیادی شود و بازیکنی که یک میلیارد  ارزش ندارد قرارداد 6 میلیاردی ببندد.

حتی گفته می‌شد در جریان مذاکرات با بازیکنان یکی، دو بوقچی هم حضور داشتند که دقیقا باعث وهن جایگاه باشگاه استقلال بود.

قراردادهای بی‌نتیجه اقتصادی

قراردادهای اقتصادی بی‌نتیجه بدون تأمین نظر هیات مدیره که باعث بروز مشکلات مالی برای استقلال شد هم از دلایل برکناری سعادتمند است. قراردادهای بی‌سرانجام مالی با کارگزارها، وعده‌های پرسر و صدا و بی‌سرانجام مثل تولید پفک آبی، قرارداد صوری با تولید کننده کت و شلوار که در نهایت دیدیم این اعضای کاروان پرسپولیس بودند که با کت و شلوارهای هماهنگ راهی لیگ قهرمانان شدند و استقلالی‌ها با گرمکن به قطر سفر کردند و ...

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال، با اشاره به وعده‌های احمد سعادتمند در دوران مدیریتش در استقلال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: تنها هنر احمد سعادتمند در استقلال این بود که خوب حرف می‌زد و مسائلی را عنوان می‌کرد که هواداران دوست داشتند بشنوند. به سعادتمند قبلا نصیحت کرده بودم به جای اینکه حرف بزند باشگاه‌داری کند اما متاسفانه او هیچ هنری در این زمینه نداشت و روزهای سختی را برای استقلال رقم زد. 3 ماه پیش گفتم استراماچونی به ایران نمی‌آید. کاملا مشخص بود سعادتمند می‌خواست از محبوبیت استراماچونی سوءاستفاده کرده و اشتباهاتش را پشت او پنهان کرد.

بحران قلیان

یکی دیگر از مسائلی که موجبات نارضایتی اعضای هیات مدیره استقلال از سعادتمند را موجب شد، اتفاقات و حاشیه‌های مربوط به سفر قطر بود. ماجرای مربوط به خروج ارز توسط سعادتمند از کشور و بعد هم بحث قلیان که حسابی برای استقلال حاشیه‌ساز شد. سعادتمند در ویدیویی با اشاره به مشکلات استقلال به بحث قلیان کشیدن بازیکنان استقلال هم اشاره کرد که این موضوع سر وصدای زیادی به پا کرد و باعث شد آبی‌ها به حاشیه‌های زیادی دچار شوند.

حسن روشن با اشاره به جنجال سازی‌های سعادتمند هم گفت: شرایطی که الان برای استقلال پیش آمده نتیجه رفتارها و کارهای اشتباه سعادتمند است که در نهایت هم خودش عواقبش را دید و هم استقلال لطمه خورد. شما به عنوان پدر یک خانواده اگر اشتباهی از فرزندت سر بزند نباید آن را در بوق و کرنا کنید اما متاسفانه مدیرعامل استقلال به جای اینکه به فکر حل مشکلات باشگاه باشد و بخواهد با روش درست آنها را مدیریت کند می‌خواست فقط خودش را مطرح کند اما سر همین ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان او فقط می‌خواست از خودش رفع اتهام کند و بازیکنان را خراب کند.

بررسی بیانیه باشگاه استقلال، اتفاقاتی که در این مدت برای این باشگاه رخ داده و صحبت‌های پیشکسوتان نشان می‌دهد برکناری احمد سعادتمند تصمیم درستی بوده و آبی‌ها به این تغییر و تحول نیاز داشتند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز