لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس به دنبال پوکر در رسیدن به فینال آسیایی

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۷۷۵۶
پرسپولیس به دنبال پوکر در رسیدن به فینال آسیایی
تیم فوتبال پرسپولیس امروز به مصاف النصر خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون ۳ بار به فینال رقابت‌های آسیایی رسیده و سرخ‌ها پس از پوکر قهرمانی در لیگ برتر در تلاش برای رسیدن به چهارمین حضور در فینال آسیا هستند. دو تیم پرسپولیس ایران و النصر عربستان در حالی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به مصاف هم می‌روند که سرخ‌ها پیش از این ۳ مرتبه موفق شده‌اند به فینال رقابت‌های آسیایی صعود کنند. نیمه نهایی‌هایی که منجر به فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا شدند به شرح زیر است؛

پرسپولیس ۱ - الهلال صفر

پرسپولیسی‌ها در فصل ۹۱-۱۹۹۰ در نیمه‌نهایی جام در جام باشگاه‌های آسیا با الهلال عربستان رو‌به‌رو شدند که در بازی رفت به تساوی بدون گل رضایت دادند و در بازی برگشت با تک گل کرمانی مقدم به برتری یک بر صفر رسیدند تا به فینال صعود کنند. سرخ‌ها در فینال با مربیگری علی پروین و تک گل محمدحسن انصاری فرد به المحرق بحرین، عنوان قهرمانی را جشن گرفتند.

 پرسپولیس ۲ - الاتحاد ۱

پرسپولیسی‌ها در فصل ۹۳-۱۹۹۲ و باز هم در نیمه نهایی جام در جام باشگاه‌های آسیا به مصاف الاتحاد عربستان رفتند که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند و در بازی برگشت به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا در نهایت به فینال صعود کنند؛ مقام نایب قهرمانی حاصل تلاش سرخپوشان در این مسابقات بود‌. پرسپولیس در فینال مقابل نیسان ژاپن صف آرایی کرد.

پرسپولیس ۲ - السد ۱

پرسپولیس پس از آنکه در فصل ۲۰۱۷ به واسطه محرومیت طارمی و غیبت پنج ستاره فیکس خود و همچنین اشتباهات محرز الکاف داور عمانی در جدال با  الهلال از صعود به فینال بازماند در فصل ۲۰۱۸ جبران مافات کرد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با گل‌های علی علیپور و سیامک نعمتی موفق شد السد را شکست داده و راهی فینال لیگ قهرمانان شود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با پنجره‌های بسته به این مرحله رسیده بودند در فینال و در مجموع بازی‌های رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کاشیما آنتلرز شدند و در نهایت نیز به نایب قهرمانی آسیا بسنده کردند.

با این اوصاف پرسپولیس در دیدار با النصر عربستان در صورت کسب برد می‌تواند برای چهارمین بار صعود به فینال رقابت‌های آسیایی را جشن بگیرد. همچنین پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که ۳ بار در "لیگ قهرمانان آسیا" به مرحله نیمه‌نهایی رسیده است؛ سپاهان، ذوب آهن و استقلال هرکدام یکبار به نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کرده‌اند. 

نظر شما