بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

عبدالله ویسی؛ از عرش به فرش

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۳:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۸۰۲۸
عبدالله ویسی؛ از عرش به فرش
عبدالله ویسی که با استقلال خوزستان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد، در لیگ سال قبل برای سقوط نکردن با پیکان جنگید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالله ویسی سال‌هاست در سطح اول فوتبال ایران بدون وقفه مربیگری می‌کند. ویسی 49 ساله که قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ برتر را هم در کارنامه خود دارد از روزهای اول حضورش در فوتبال ایران به عنوان سرمربی با رفتار خاص خود تبدیل به یک چهره ویژه شد که همواره رسانه‌ها روی رفتار و تصمیمات او متمرکز بودند. ویسی امسال نتایج خوبی با پیکان نگرفت اما در نهایت توانست این تیم را در لیگ نگه دارد و در سال آینده هم قرار است روی نیمکت این تیم حضور داشته باشد. در ادامه کارنامه مربیگری ویسی را مرور می‌کنیم.

گواردیولای وطنی از عرش به فرش

ویسی از سال 85 تا 89 در تیم‌های فولاد خوزستان، راه‌آهن و صبای قم به عنوان دستیار فعالیت کرد. او در سال 89 رسما وارد دنیای سرمربیگری شد و به عنوان سرمربی تیم صبا انتخاب شد. حضور در صبا اوج سرمربیگری ویسی بود و این سرمربی جوان به همراه صبا به عنوان یک سرمربی جوان به فوتبال ایران معرفی شد. قرارداد با بازیکنان لیگ یکی از همان اول از اولویت‌های این سرمربی بود و این رویه سرمربی جوان ادامه یافت و او زمانی که سکان هدایت تیم پیکان را برعهده گرفت در فصل نقل انتقالات دست به ریسک بزرگی زد و تماما با بازیکنان جوان و دسته یکی قرارداد بست. این تصمیم منحصر به فرد ویسی برایش گران تمام شد و پیکان با نتایجی بسیار ضعیف مواجه شد.

ایستگاه بعدی ویسی استان خوزستان و تیم تازه وارد استقلال این شهر بود، ویسی با تجربه‌ای که از ریسک قبلی‌اش گرفته بود در خریدهایش محتاطانه‌تر عمل کرد و با جذب چند بازیکن خوب و بزرگ تیم آماده‌ای برای فصل جدید ساخت. او در سال 95 توانست با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شود و برخی رسانه‌ها به او لقب عبدالله گواردیولا را دادند. ویسی بعد از 3 سال حضور در این تیم و کسب قهرمانی ترجیح داد به اصفهان برود و سرمربیگری سپاهان را قبول کند اما روزهای خوبی را در این تیم تجربه نکرد. ویسی بعد از جدایی از سپاهان دوباره به استقلال خوزستان برگشت اما فقط یک سال در این تیم دوام آورد. او بعد از جدایی از جمع جنوبی‌ها این بار سرمربی نفت مسجدسلیمان شد اما باز هم دوران حضورش در این تیم کوتاه بود. ویسی در تجربه بعدی خود سرمربی شاهین بوشهر شد و به همراه این تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد. ویسی در ابتدای لیگ نوزدهم هم سرمربی شاهین بود اما در ابتدای لیگ به دلیل نتایج ضعیف از سمت خود برکنار شد. ویسی در ادامه لیگ نوزدهم جانشین حسین فرکی در پیکان شد و با وجود کسب نتایج ضعیف در این تیم توانست به همراه پیکان در لیگ برتر ماندگار شود. او در لیگ بیستم هم سرمربیگری پیکان را برعهده دارد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز