بررسی لیست جدید تیم ملی فوتبال؛

تلفیقی از جوان‌ها و ستاره‌ها/ دراگان وارد می‌شود!

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷۰
تلفیقی از جوان‌ها و ستاره‌ها/ دراگان وارد می‌شود!
سرمربی تیم ملی با دعوت از بازیکنان جوان نشان داد تصمیم به جوانگرایی در تیم ملی و کاهش میانگین سنی بازیکنان دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال، فهرست ملی‌پوشان برای حضور در اردوی مهرماه و برگزاری دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان و مالی اعلام کرد.

در فهرست بازیکنان دعوت شده از سوی سرمربی کروات تغییراتی نسبت به فهرست‌های قبلی دیده می‌شود و بوی تازگی از تیم ملی می‌آید. نکته جالب درباره لیست جدید تیم ملی دعوت از نفرات جوانی است که برخی از آنها برای اولین‌بار است که رنگ پیراهن تیم ملی را می‌بینند. حضور اسکوچیچ در دیدارهای لیگ برتر باعث شده تا او چند بازیکنی که  بازی‌های لیگ خوش درخشیدند و پیش از این جایی در میان یوزهای ایرانی نداشتند را به تیم ملی دعوت کند.

دیگر نکته جالب تیم ملی این است که نفراتی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و رامین رضاییان در لیست سرمربی تیم ملی جایی نداشته‌اند که این موضوع نشان می‌دهد اسکوچیچ تصمیم به جوان کردن تیم ملی فوتبال گرفته است.

در ادامه به بررسی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی می‌پردازیم.

دروازه‌بان‌ها؛ جوان و جویای نام

اسکوچیچ در خط دروازه تمام نفراتی که شایستگی دعوت شدن به تیم ملی را داشتند دعوت کرده است.

امیر عابدزاده: دروازه بان ایرانی تیم ماریتیموی پرتغال که در سال های اخیر فراز و نشیب زیادی داشته است، در ماه های اخیر در لیگ پرتغال خوش درخشیده و همین باعث شد اسکوچیچ برای دعوت او به تیم ملی مجاب شود.

پیام نیازمند: گلر تیم سپاهان اصفهان یکی از بهترین دروازه بان های فصل گذشته بود که فقط 22 گل در لیگ نوزدهم دریافت کرد. البته بعید است نیازمند انتخاب اول اسکوچیچ باشد اما یکی از نفرات ثابت برای دعوت به تیم ملی خواهد بود.

رشید مظاهری: دروازه بان فصل قبلتراکتور هم از جمله گلرهای خوب لیگ نوزدهم بود که برای تراکتورسازی به میدان رفت و عملکرد نسبتا خوبی داشت. البته در دیدارهای پایانی لیگ اخباری به جای مظاهری درون دروازه تراکتور قرار می گرفت اما در مجموع مظاهری از گلرهای خوب لیگ سال گذشته بود.

 مدافعان: غیرقابل پیش بینی

صادق محرمی: مدافع سابق پرسپولیس که امسال در ترکیب تیم دیناموزاگرب خوش درخشید شایستگی دعوت شدن به تیم ملی را داشت.

میلاد محمدی: دیگر لژیونر تیم ملی با وجود اینکه در تیم باشگاهی خود خنت بلژیک نیمکت نشین است اما توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد. او به عنوان دفاع چپ به تیم ملی دعوت شده اما احتمال می رود در اردوهای بعدی اسکوچیچ نفراتی مثل محمد نادری و سعید آقایی را دعوت کند.

شجاع خلیل زاده: مدافع پرسپولیس مزد درخشش خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را گرفت و توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد. خلیل زاده یکی از بهترین های پرسپولیس در فصل اخیر بوده و به احتمال فراوان در کنار کنعانی زادگان زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل خواهد داد.

محمدحسین کنعانی زادگان: دیگر مدافع پرسپولیس هم دعوتش به تیم ملی کاملا قابل پیش بینی بود در لیست اسکوچیچ قرار دارد و احتمالا از نفرات ثابت تیم ملی هم خواهد بود.

مجید حسینی: مدافع لژیونر ایرانی تیم ترابزون ترکیه با اینکه در دیدارهای اخیر این تیم نیمکت نشین بود اما توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد درحالی که به نظر می رسید نیمکت نشینی در تیم باشگاهی او را از تیم ملی دور کند.

عارف غلامی: یکی از نکات عجیب لیست تیم ملی دعوت عارف غلامی مدافع استقلال است. غلامی فصلی کاملا معمولی را با استقلال سپری کرد و حتی در مقاطعی از فصل هم نیمکت نشین بود.

سیامک نعمتی: این مدافع هم فصل خوبی را با پرسپولیس سپری کرد اما از گزینه های ثابت نیست و احتمالا نیمکت نشین صادق محرمی باشد.

مجتبی نجاریان: مدافع تیم فولاد که در تیم ملی امید عملکرد خوبی داشت برای اولین بار توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده است. نجاریان هم یکی از بازیکنانی است که دعوت او میانگین سنی تیم ملی را کاهش داده است.

هافبک ها؛ نقطه قوت تیم ملی

احمد نورالهی: فصل فوق العاده درخشانی را با پرسپولیس در لیگ نوزدهم سپری کرد و فراز و نشیب بسیار کمی داشت. نورالهی می تواند یکی از نقاط قوت تیم ملی باشد.

وحید امیری: دیگر هافبک دعوت شده به تیم ملی هم یکی از ستاره های پرسپولیس است که روزهای خوبی را با این تیم سپری کرده و از ستاره های تیم قهرمان لیگ نوزدهم بود.

مهدی ترابی: وینگر راست پای پرسپولیس که یکی از ارکان قهرمانی این تیم در فصل اخیر بود یکی از امیدهای اسکوچیچ برای موفقیت به همراه تیم ملی ایران است.

علی کریمی: ستاره استقلال در لیگ نوزدهم بود که عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشت. کریمی در بازی های زیادی به کمک استقلال آمد و می تواند در تیم ملی هم مهره ارزشمندی باشد.

سامان قدوس: ستاره ایرانی سال گذشته در تیم آمیان فرانسه بازی کرد و فصل خوبی را هم پشت سر گذاشت. او امسال به برنتفورد انگلیس پیوسته و در بدو ورود به لیگ دسته اول انگلیس هم پاس گل داده است.

احسان حاج صفی: با ثبات، بی حاشیه و همواره درخشان...اگرچه تراکتورسازی باز هم در لیگ ناکام ماند اما توانست قهرمانی در جام حذفی را به دست بیاورد. بی شک یکی از ارکان قهرمانی تیم تبریزی احسان حاج صفی کاپیتان این تیم است که همواره بدون حاشیه برای تیمش می درخشد. با توجه به غیبت دژاگه و شجاعی، حاج صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم بر بازو می بندد.

امید نورافکن: دعوت این بازیکن سپاهان به تیم ملی یکی از علامت سوال های بزرگ لیست اسکوچیچ است. نورافکن سال خوبی را با سپاهان سپری نکرد اما انگار لازم بود که یک بازیکن از تیم اصفهانی دعوت شود.

علی قلی زاده: مهاجم سابق سایپا که 2 فصل است در تیم شارلروای بلژیک بازی می کند یکی از بهترین لژیونرهای ایران بوده است. قلی زاده هم می تواند در سمت چپ بازی کند هم در سمت راست.

مهاجمان: قابل پیش بینی

سردار آزمون: ستاره ایرانی فوتبال روسیه که سال گذشته عنوان آقای گلی لیگ این کشور را به خود اختصاص داد، یکی از ارکان مهم تیم ملی است که امسال در تیم زنیت به میدان می رود.

مهدی طارمی: با وجود مهدی طارمی خیال اسکوچیچ بابت توانایی تیمش در گلزنی آسوده خواهد بود. طارمی سال گذشته توانست آقای گل لیگ پرتغال شود و به تیم پورتو قهرمان سال گذشته لیگ و جام حذفی پرتغال بپیوندد.

کاوه رضایی: این مهاجم هم در فصل اخیر لیگ بلژیک خوش درخشید و در تیم شارلروا ماندنی شد. دعوت کاوه به تیم ملی کاملا قابل پیش بینی بود.

مهدی قایدی: ستاره دوست داشتنی استقلال مزد درخشش در این تیم را گرفت و به تیم ملی دعوت شد. قایدی با به ثمر رساندن 10 گل و دادن 9 پاس گل شایستگی دعوت شدن به تیم ملی را داشت و به حق خود رسید. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز