بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

موفقیت‌های پرسپولیس اتفاقی نیست/ رد پای عربستانی‌ها در حکم آل‌کثیر مشهود بود

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۲۳:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۸۵۸۶
موفقیت‌های پرسپولیس اتفاقی نیست/ رد پای عربستانی‌ها در حکم آل‌کثیر مشهود بود
کارشناس فوتبال کشور با اشاره به موفقیت اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان اعلام کرد فینالیست شدن تیم گل‌محمدی اتفاق خوبی بود که برای فوتبال ایران در عرصه باشگاهی رخ داد.

بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت پرسپولیس و مربی اسبق تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره موفقیت قرمزها، عنوان کرد: عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا این اتفاق رقم بخورد. از جمله پارامترهایی که به پرسپولیس کمک کرد تا این تیم نتایج خوبی بگیرد، می‌توان به عملکرد خوب کادر فنی، سیستم بازی خوب، یکدلی و همبستگی که در بین بازیکنان وجود داشت و چند مورد دیگر اشاره کرد.

او ادامه داد: بدون شک این موفقیت اتفاقی نیست و به راحتی هم به دست نمی‌آید و پرسپولیس با تلاش زیاد موفق شد به آن دست پیدا کند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اتفاق عجیبی که منجر به محرومیت عیسی آل‌کثیر شد، گفت: این اتفاق درست ساعاتی قبل از بازی برابر النصر رخ داد و این‌طور که در خبرها خواندم پس از بروز این مشکل، پرسپولیسی‌ها یکدل و هم قسم شدند تا اجازه ندهند این اتفاق در کار تیمی‌شان خللی ایجاد کند که این مهم هم رخ داد و پرسپولیس با وجود این کارشکنی علنی، موفق شد تیم عربستانی را در ضربات پنالتی شکست داده و قهرمان منطقه غرب شود.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که این موضوع چه زمانی در عرصه ورزشی برای تیم‌های مختلف ایران ریشه‌کن خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: ما در خصوص این موضوع در فوتبال باید فدراسیون فعالی داشته باشیم. ما باید شخصیت‌های ورزشی قوی در کنفدرسیون فوتبال آسیا و فیفا داشته باشیم تا در مواقع لزوم حافظ منافع‌مان باشند. مدیران ورزشی که در کرسی‌های بین‌المللی بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته و اجازه ندهند حقوق‌مان ضایع شود. این در حالی است که در حال حاضر 8 سال است در AFC هیچ نماینده‌ای نداریم و عربستانی‌ها و اماراتی‌ها صاحب چند کرسی هستند.

او افزود: متاسفانه عدم حضور مدیران توانمند باعث شده هیچ‌وقت در این زمینه موفقیتی نداشته باشیم؛ این در حالی است که در حکم اخیر کنفدراسیون آسیا علیه پرسپولیس و آل‌کثیر به طور واضح رد پای منافع عربستانی‌ها دیده می‌شد و فعلا هم کاری از دست ما برنیامده است.

مربی اسبق تیم ملی در مورد پیش‌بینی‌اش از موفقیت پرسپولیس در فینال گفت: هنوز حریف پرسپولیس در دیدار فینال از منطقه شرق مشخص نیست اما با توجه به فاصله‌ای که فوتبال ما با تیم‌هایی مثل کره و ژاپن دارد، فکر می‌کنم پرسپولیس در فینال کار سختی دارد اما در نهایت برای نماینده فوتبال کشورمان در فینال آرزوی موفقیت دارم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز