عبور تیم یحیی از جاده صعب‌العبور لیگ قهرمانان آسیا؛

هفت خوان پرسپولیس برای رسیدن به فینال

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۹:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۵۹۴
هفت خوان پرسپولیس برای رسیدن به فینال
پرسپولیس تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا مسیر سخت و ویژه‌ای را پشت سر گذاشت و پس از پیروزی در 7 دیدار پر التهاب، توانست به عنوان قهرمان منطقه غرب آسیا به عنوان یکی از 2 فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در انتظار معرفی تیم منطقه شرق بماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس برای فینالیست شدن مسیری مانند هفت خوان رستم را پشت سرگذاشت و توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

خوان اول؛ پرسپولیس خسته در قطر

پرسپولیس خسته از لیگ فشرده در ایام کرونا آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا شد. تیم گل‌محمدی که پس از فراغت از لیگ برتر، بازی حساس دربی نیمه نهایی را در پیش رو داشت پس از چند بازی سنگین و سخت آماده سفر به قطر شد، خستگی که این نگرانی وجود داشت مانع نتیجه گیری تیم گل محمدی در قطر شود.

خوان دوم؛ قهرمانِ جام از دست داده!

تیم گل‌محمدی پس از قهرمانی دوباره و ثبت پوکر در آستانه موفقیت در جام حذفی و کسب جام دیگری بود اما اتفاقات دربی نیمه نهایی به گونه‌ای رقم خورد که این تیم در آستانه قهرمانی دیگر، ناکام بماند، شکستی که سبب شد روحیه تیم تاحدودی با چالش روبرو شده و این موضوع هم باعث شود کمی بدبینی برای موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان به وجود آورد.

خوان سوم؛ جدایی ستاره‌ ها

پرسپولیس در مقایسه با شروع این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، 3 ستاره و بازیکن اصلی و شاخص خود را در جمع نمی‌دید. جدایی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اول و ملی پوش پرسپولیس، در اواخر لیگ برتر و در ادامه جدایی مهدی ترابی و علی علیپور، 2 بازیکن اصلی و تاثیرگذار پرسپولیس که هر 2 هم از جمله بازیکنان خط حمله سرخ ها محسوب می‌شدند، باعث شده بود تردیدهایی برای موفقیت پرسپولیس برای خیلی‌ها ایجاد شود ولی بازیکنان جدید و خریدهای تابستانی پرسپولیس با نمایش بی‌نظیر خود در قطر نشان دادند، خریدهای خوبی برای پرسپولیس بودند تا خلا ستاره‌ها در تیم یحیی کمتر به چشم بیاید.

خوان چهارم؛ وضعیت نه چندان خوب در جدول

پرسپولیس دور جدید لیگ قهرمانان را در حالی آغاز کرد که در 2 بازی اول خود نتایج خوبی را کسب نکرده بود. تیم یحیی در 2 بازی اول با یک شکست برابر الدحیل و یک تساوی مقابل الشارجه با یک امتیاز، در انتهای جدول 4 تیمی قرار داشت و کار نسبتا سختی را برای صعود از گروهش داشت اما نتایج درخشان پرسپولیس در بازی‌های باقی مانده در نهایت منجر به این شد که سرخ‌ها به عنوان تیم سرگروه از گروه C پا به مرحله بعدی بگذارد.

خوان پنجم؛ خریدهای جدید!

اگر چه مهره‌های شاخصی در فصل نقل و انتقالات در سبد خرید پرسپولیس قرار گرفته بودند اما طبیعی بود که نگرانی‌هایی در خصوص هماهنگی این نفرات با ساختار هماهنگ قبلی تیم وجود داشته باشد ولی خریدهای جدید پرسپولیس از فرصتی که یحیی در قطر در اختیار آنها گذاشته بود به نحواحسن استفاده کردند تا نفراتی مثل لک، آقایی، سرلک، پهلوان، آل‌کثیر، شجاعی و رمضانی جزو بهترین‌های پرسپولیس در 7 بازی مهم سرخ‌ها در قطر لقب بگیرند.

خوان ششم؛ فشار و فشردگی بازی‌ها

پرسپولیس در حالی 7 بازی را تا رسیدن به فینال در پیش روی خود می‌دید که این بازی‌ها در حدود 3 هفته برگزار شد تا به صورت میانگین تیم یحیی مجبور شود تقریبا هر 3 روز یک بار، جدال‌های سختی را پشت سر بگذارد اما به جز بازی برابر الدحیل، 5 بازی را با پیروزی در 90 دقیقه و یک برد در ضربات پنالتی پشت سر گذاشتند تا در این تورنمنت فرسایشی بهترین نتایج ممکن را به دست آورند.

72

خوان هفتم؛ رقیبانی ناجوانمرد!

یکی از اصلی‌ترین مصائب اصلی پرسپولیس در قطر تقابل با حریفانی بود که با  اصول بازی جوانمردانه آشنایی نداشتند!  در حالی که پرسپولیس با تیم‌هایی پرمهره که چند صد میلیون دلاری بسته شده بودند باید جنگ نابرابری را برگزار می‌کرد، ایجاد برخی مشکلات از جمله ماجرای شکایت از پرسپولیس در خصوص ادعای واهی در مورد حضور بازیکنان غیرقانونی برای سرخ‌ها، داستان مضحک بخشش کارت قرمز ستاره مراکشی الدحیل برای بازی برابر پرسپولیس و در نهایت دست گل عجیب AFC در ماجرای محرومیت ناجوانمردانه عیسی آل‌کثیر، همه و همه نشان است سدی بزرگ برای رسیدن پرسپولیس به فینال بود اما  سرخ‌پوشان این بار هم معادلات و لابی‌های کثیف فوتبالی را بر هم زد و مقتدرانه بار دیگر آقایی‌اش را به تیم‌های منطقه غرب دیکته و تفهیم کرد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز