وکیل ورزشی اعلام کرد؛

فرار پرسپولیس از خطر حذف از فینال آسیا+ جزئیات

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۳:۲۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷۱
فرار پرسپولیس از خطر حذف از فینال آسیا+ جزئیات
حقوقدان و وکیلی ورزشی گفت: رای ممنوعیت جذب بازیکن برای پرسپولیس را دیدم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مهدی محمودی، حقوقدان و وکیلی ورزشی در برنامه یه روز تازه گفت: رای ممنوعیت جذب بازیکن برای پرسپولیس را دیدم. این رای در ۶ بند تنظیم شده و به نظرم مدیریت پرسپولیس خوب عمل کرد و توانست باشگاه را به خوبی هدایت کند و ظرف مدت ۳۰ روز با بازیکنان قرارداد ببندد. بازیکنان هم توانستند کمک خوبی در رقابت‌های جام باشگاه‌ها کنند و به نظرم قراردادهای پرسپولیس از نظر ورزشی و نظر فیفا به هیچ‌وجه دارای مشکل نیست و باشگاه با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

او درباره بندی که فیفا اشاره می‌کند، بندهای ۳ و ۴ این ماده که دو پهلو نوشته شده است نیز افزود: این بند به صراحت اعلام می‌کند که شما ۳۰ روز زمان دارید، رسید آن پولی که باشگاه در پرونده برانکو محکوم شده و جرایمش را پرداخت کنید. اگر این پرداخت را به فدراسیون و فیفا ارایه کردید مشکلی نیست بلافاصله بعد این ۳۰ روز صراحتا این کلمه را به کار می‌برد که بعد از گذشت این ۳۰ روز این تحریمها ابلاغ و اجرا می‌شود که شامل محرومیت در پنجره نقل و انتقالاتی است. باشگاه بزرگسالان و کلیه تیم‌های ۱۱ نفره مردان یعنی جوانان نوجوانان و امید هم مشمول این قانون می‌شوند. 

این وکیل ادامه می دهد: بحثی دیگری که مطرح هست توجه به این نکته است که بازیکن آزاد را خارج از پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها می‌توانند به خدمت بگیرند. در قدیم دو یا سه پنجره بسته می‌شد و می‌شد این تفصیر را قبول کنیم اما فیفا برای اینکه این مشکل به وجود نیاید راحت صحبت کرده و تا روزی که این بدهی پرداخت نشود پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته می‌ماند حالا ممکن است تیمی ده پنجره باشد همه پنجره ها بسته است و نکته ابهام‌آمیزی ندارد.

او ادامه داد: بعد از اعلام رای ۳۰ روز زمان دادند تا پرسپولیس تسویه کند تا پنجره این تیم بسته نشود در غیر این صورت روز سی‌ویکم پنجره بسته می‌شود. فیفا در همین رای هم اعلام کرده که دیگر نامه‌نگاری نمی‌کند و اتوماتیک این تحریم اجرایی خواهد بود. بعضی از دوستان از تاریخ ابلاغ می‌گویند اما رای صراحت دارد که ۳۰ روز بعد از ۶ آگوست و قراردادهایی که من مشاهده کردم باشگاه پرسپولیس قرارداد بازیکنانش را ۱۲ و ۱۳ شهریور منعقد کرده و نگذاشته به ۳۰ روز هم برسد.

این حقوقدان در پاسخ به اینکه هواداران استقلال محرومیت آل‌کثیر و شجاعیان را با هم مقایسه می‌کنند و اصلا این مقایسه درست هست یا خیر گفت: باشگاه استقلال آن زمان خوب مدیریت نکرد آقای شجاعیان آسیب دید و از لیست بازیکنان استقلال با اینکه یکسال دیگر قرارداد داشت خارج شد و حالا که خواستند او را  به لیگ برگردانند فدراسیون می‌خواست این کمک را کند اما زمانی که از فیفا استعلام می‌گیرند فیفا به صراحت اعلام می‌کند که بازیکن آزاد که مشمول بند ۱ ماده ۶ می‌شود را می‌توانید استفاده کنید و فیفا جلوی این را می‌گیرد. پس برای اینکه یکبار در این فصل قرارداد خودش را فسخ کرده بازیکن آزاد حساب نمی‌شود و بازیکن تحت قراردادی بود که از لیست خارج شده بود و مشمول این قانون نمی‌شود. بنابراین در این ماجرا هیچ قصوری از جانب فدراسیون نبوده است و باشگاه خودش اهمال‌کاری کرده بود.

محمودی خاطرنشان کرد: ما فرصت استیناف داریم و اینجا این سوال مطرح است که باشگاه دفاعیاتش را در فرصتی که داده شده بود استفاده کرد یا خیر. و یک اصلی هست که فرصت دفاع به باشگاه متهم و بازیکن می‌دهند و بعد رای می‌دهند و ما این را نمی‌دانیم که پرسپولیس ۴ روز وقتی که داشته استفاده کرده یا خیر. ما زمان داریم که لایحه و درخواست ارایه کنیم برای تجدیدنظر و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز