علی شجاعی:

برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نقشه کشیده‌ایم/ روح بزرگی در پرسپولیس وجود دارد

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۷:۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۰۴۲۶
برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نقشه کشیده‌ایم/ روح بزرگی در پرسپولیس وجود دارد
بازیکن مازنی تیم پرسپولیس گفت: با تمام توان پشت ضربه پنالتی رفتم و خوشحالم که پنالتی من گل شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی شجاعی در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، درخصوص زدن حساس‌ترین پنالتی دوران فوتبالی‌اش در بازی با النصر عربستان که منجر به سود سرخ‌پوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد گفت: واقعا قبول دارم که این پنالتی سخت‌ترین پنالتی عمر من بود هر چند که من در بازی‌های رسمی پنالتی زیاد نزده بودم اما وقتی شما باید مهمترین پنالتی را در یک بازی بسیار مهم آسیایی بزنید یعنی اینکه سخت‌ترین کار بر عهده شماست. من دوست داشتم که پنالتی بزنم و اعتماد به نفس کافی هم برای مسئله داشتم و وقتی آقای گل‌محمدی از من پرسید آیا پنالتی می‌زنی؟ به او گفتم بله و گل می‌زنم.

او در خصوص اینکه از حال و هوایش پس از رفتن پشت پنالتی پنجم بگوید افزود: واقعا حس عجیبی داشتم. می‌دانستم باید پنالتی پنجم را بزنم. دوست داشتم بازیکنان النصر پنالتی‌های ابتدای خود را از دست بدهند تا زدن پنالتی من پراسترس نباشد اما هر پنالتی آنها که گل می‌شد استرس من هم بیشتر می‌شد. از طرف دیگر بچه‌های ما که پنالتی خود را گل می‌زدند واقعاً خوشحال می‌شدیم و روحیه می‌گرفتیم. در آن شرایط وقتی حامد لک ضربه پنالتی چهارم را گرفت انگیزه من دو برابر شد تا بخواهم کار را با زدن پنالتی آخر تمام کنم.

وینگر مازندرانی پرسپولیس تصریح کرد: شاید باور نکنید اما در آن لحظه فقط به این فکر می‌کردم که باید پنالتی را گل بزنم چراکه همه ایران منتظر گل شدن آن پنالتی بودند. در آن لحظات واقعاً دعای همه مردم را پشت ساق‌هایم حس می‌کردم و انرژی زیادی به من می‌رسید. جا دارد که از دکتر حمزه که روانشناس ما در تیم ملی جوانان و امید بود تشکر کنم که راهکارهای خوبی در این گونه موارد به ما یاد می‌داد. وقتی پشت پنالتی رفتم دو نفس عمیق کشیدم و از تاکتیک‌های دکتر روانشناس تیم ملی استفاده کردم. با آن کار استرس‌هایم رفع شد و مطمئن بودم که پنالتی من تبدیل به گل می‌شود. با تمام توان پشت ضربه پنالتی رفتم و خوشحالم که پنالتی من گل شد.

او درخصوص شادی بعد از گلزنی‌اش و فینالیست شدن پرسپولیس که به سمت نیمکت النصر عربستان رفت اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم که در آن شرایط چه حس و حالی داشتم. همه بازیکنان به دنبال من می‌دویدند تا با من خوشحالی کنند اما من آنها را رد می‌کردم و فقط دوست داشتم با سرعت زیاد بدوم تا فشارها را از روی خودم کم کنم. حتی دیدید که استارت بلندی زدم تا بتوانم همه انرژی خودم را پس از ضربه پنالتی تخلیه کنم. در آن شرایط واقعا نمی‌فهمیدم کجا می‌روم و به چه سمتی می‌دوم فقط این را می‌دانستم که به سمت نیمکت خودمان بروم و با هم تیمی‌هایم شادی کنم.

شجاعی در مورد اینکه انتظارات از پرسپولیس و او بیشتر شده و حالا هواداران از او به عنوان یکی از بازیکنان محبوب یاد می‌کنند اظهار داشت: خودم این مسئله را متوجه شده‌ام و می‌دانم که این تازه شروع کار من است. خوشحالم که شروع فعالیت من در پرسپولیس اینطور رقم خورد و مطمئناً در ادامه با آرامش بیشتری می‌توانم کار کنم. می‌دانم که انتظارات از من بالاتر رفته و اگر تا امروز دو برابر تمرین می‌کردم از فردا باید چهار برابر تلاش کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم. همه هدف من این است که باشگاه پرسپولیس و هواداران پرشور تیم از من راضی باشند.

بازیکن سابق نساجی مازندران  در پاسخ به این سوال که پرسپولیس دو سال قبل هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما قهرمان نشد و فکر می‌کنی این دوره طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شکست خواهد شد گفت: تا جایی که من می‌دانم پرسپولیس اولین تیمی است که در سه سال دو بار به فینال آسیا رفته و در چهارسال سه بار بار در نیمه نهایی حضور پیدا کرده که این مسئله قطعاً شانسی و اتفاقی نیست. خوشحالم که در این تیم حضور دارم که بزرگترهای زیادی دارد و روح بزرگی در تیم وجود دارد. بازیکنان پرسپولیس همگی با توان زیادی تلاش می‌کنند و همین مسائل باعث شده تا سال‌های متوالی به موفقیت برسند. مطمئنا حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بسیار بزرگی است چرا که خیلی از باشگاه‌های آسیا هزینه‌های زیاد می‌کنند و از اروپا بازیکن می‌آورند تا به اینجا برسند اما خوشحالم که با پرسپولیس توانستم فینالیست آسیا شوم.

شجاعی ادامه داد: فینال برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد و در آن بازی فقط باید ببریم.ما در طول مسابقات اذیت شدیم و شاید در فینال هم فشارهای روی ما از سوی برخی وارد شود اما ما با غیرت، تلاش و تعصبی که داریم برای رسیدن به قهرمانی تلاش خواهیم کرد. شک نکنید که بازیکنان پرسپولیس با ۱۰ برابر توان همیشگی خود در در این بازی حاضر خواهند شد. در پرسپولیس همه به قهرمان شدن فکر می‌کنند و حالا که به اینجا رسیدیم به راحتی این فرصت را از دست نخواهیم داد، هر چند که باید این را هم در نظر داشت که حریفان ما در شرق آسیا همگی از بهترین‌ها هستند و تیم‌های ژاپنی، کره جنوبی و استرالیا به این مسابقات می‌آیند که هزینه‌های بسیار زیادی کرده و بازیکنان خیلی خوبی دارند.

وینگر پرسپولیس در پایان گفت: با این همه برای ما فرقی ندارد که چه تیمی به فینال می‌آید چرا که ما برای بردن به زمین می‌رویم. رقیب ما در فینال هم البته باید از نام بزرگ پرسپولیس بترسد. ما در مسابقات غرب آسیا نشان دادیم که از نظر فنی بهترین تیم هستیم و فقط دو گل خوردیم که این دو گل از روی نقطه پنالتی بود. این مسائل اعتماد به نفس زیادی به ما خواهد داد و مطمئن هستم که در فینال لیگ قهرمانان آسیا قهرمان خواهیم شد.

نظر شما